Ahad, 23 Jun 2013

TUDIAA!! Cerita Menarik Mat Sabu Tentang Persempadanan dan Peralihan Pengundi! #Black505

Bang Mat.. ahli politik terbaik sepanjang zaman.. ahakss?


Mc walaupun benci Mat Sabu, tapi Mc suka dengar ceramah dia. Sebab Mc anggap apa yang Mat Sabu cakap tu macam hiburan dan cerita penglipurlara. Ketika dia kutuk UMNO pu,n Mc boleh ketawa sebab gelagat dan perangai bodoh badut dia tu kelakar.

Mat Sabu sentuh isu persempadanan semula. Nampak sangat dia menipu. Bang Mat menipu pun, yang kat bawah tu masih lagi dok ketawa! Bodoh betui! Kali terakhir melakukan persempadanan semula ialah waktu tahun 2004. Waktu tu, kaum cina bersama kita, kalau kita ubah sempadan, sudah tentu kita letak kaum cina ramai dikawasan BN, sebab kita ingat depa nak undi kita.

Tapi perkara tersebut tak berlaku. PRU ke 13 ni, UMNO/BN menang bukan sebab undi cina, tapi undi kaum lain selain cina. Ini bermakna, majoriti cina tolak BN pun kita takkan tumbang. Ini bermakna, kaum cina bukanlah penting sangat punnn.. he he..

Tapi bukan itu yang kita nak bincangkan, Mc nak sentuh sikit bab persempadanan dan peralihan pengundi.

SPR memang ada buat persempadanan, untuk mengalih kawasan pengundi yang padat ke tempat kurang padat, atau atau sebab-sebab lain. Itu SPR punya hal, Mc tak masuk campur.

Tapi apa yang Mc nak ceritakan kat sini ialah, tentang Dap yang banyak melakukan peralihan pengundi ke kawasan yang mereka target untuk menang. Sebab tu pengundi kaum cina dikawasan Dap semakin bertambah, malah ada tempat Dap yang majoritinya lebih 20ribu dari PRU yang lepas.

Macam mana boleh jadi macam tu?

Apakah disebabkan persempadanan?

Takk, itulah hasil peralihan pengundi yang dilakukan Dap, selama beberapa tahun lepas, Dap telah membawa pengundi Pulau Pinang ke Johor, maknanya, Lim Kit Sial bertanding di Gelang Patah tu, sememangnya telah lama dirancang. Salah satu cara Dap meceroboh kubu BN di Johor.

Cuba check balik, berapa banyak perumahan baru di Gelang Patah, Skudai dan Johor Bahru, siapa pemilik rumah tersebut? Melayu? Tak mungkin, sebab perumahan dikawasan tersebut agak mahal, jadi siapa yang beli? heh..

Itu satu cara mudah untuk membawa pengundi luar masuk ke kawasan tertentu.

Dap dan Pas dah mula mengalih pengundi, kita buat apa? Masih dok berebut jawatan dalam UMNO? Masih nak ganti PM baru? Masih nak terhegeh-hegeh salahkan orang tu, salahkan orang ini?

Kalau kita masih lagi dok tuding jari sana-sini, sampai PRU ke 14 nanti, bersedialah BN jadi pembangkang buat kali pertama!!

Bab peralihan pengundi, nanti bila-bila Mc akan cerita lain.. itu longg longg story tuuu.. he he


McTheory:
Orang sibuk nak menang PRU 14, orang UMNO sibuk nak cari duit poket sendiri!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang betina ....anak sapalah tu.....bini sapalah tu....pakaian muslimah tapi dok lima kaki.....apa dia ...ajnabi ....aku x faham .....
ms kalah....tetap kalah....kuala kedah .....kt....kalah....
Watch "GPS For Your Life: Charting Your Spiritual Destination" on YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=3RUiMBlZvIk&feature=youtube_gdata_player

Tanpa Nama berkata...

Melayu diperbodoh oleh melayu sendiri,tak dinafi kerajaan pun ada penyelewengan dan rasuah,Pakatan serupa juga, jangan dok bodek LKS dan DAP saja dan hendak menjahanamkan melayu.Memang keadilan kita mahu walaupun di pihak pemerintah atau pembangkang, siapa salah tangkap dan dibicara.Kita mahu bersih kedua-dua pihak.

hangkedee berkata...

Kenapa Lagenda Hang Tuah.sebut takan melayu hilang di dunia.Pergi singapork melayu singapork ada @tidak ada apa jadi mereka di sana.Pegawai atasan melayu berapa kerat dalam kerajaan singapork.Melayu memang pelupa.