Sabtu, 27 Julai 2013

PANASS!! Bila Cina Dap Sanggup Berbuka Puasa Dengan Melayu? #Dapigs

 
 
Orang melayu kita ni, dari dulu hingga sekarang mudah mempercayai orang lain. Sebab itu dulu Tanah Melayu pernah dijajah oleh British tanpa mengunakan senjata. Hanya gunakan 'budi bicara' kita tewas dibawah penasihat British.

Perkara yang sama berulang lagi, mengikut blog CTS. Malam semalam sahaja, dua majlis berbuka puasa atau Iftar diadakan oleh Ahli Parlimen DAP. Menjadi satu trend sejak akhir-akhir ini, ahli-ahli politik DAP berlumba-lumba mengadakan majlis berbuka puasa untuk menarik perhatian dan minat orang-orang Islam terhadap DAP. Malah Roketkini, lidah rasmi DAP turut mengadakan majlis berbuka puasa baru-baru ini.
Di Pulau Pinang, Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim Chee Keong, tidak ketinggalan mengadakan majlis berbuka puasa di sebuah surau di Taman Pearl, Berapit. Majlis berkenaan ditaja oleh Lydia Ong, EXCO Pulau Pinang dan juga merupakan ADUN Berapit. Bukan setakat orang-orang Melayu beberapa pemimpin Cina turut hadir memeriahkan majlis berkenaan. Lebih ironinya, gambar Tokong Joseph Lim, megah bergantung di perkarangan surau berkenaan.
Kalau majlis berbuka puasa di Pulau Pinang diadakan di surau, lain pula keadaan di Subang Jaya. AJK Masjid Al Mukminun USJ 2 begitu berbesar hati menjemput ADUN DAP Subang Jaya yang juga merupakan Speaker Kerajaan Negeri Selangor untuk hadir berbuka puasa bersama mereka. Hebat peranan yang dimainkan oleh pemimpin-pemimpin DAP. Mereka tahu di mana kelemahan orang-orang Melayu. Banyak yang mereka pelajari daripada perwatakan MP Tian Chua yang tidak lekang berbaju Melayu yang saban malam berbuka puasa bersama masyarakat Melayu.
 
 



Teringat lak kat Lee Kuan Yew masa kempen pilihanraya dulu-dulu sanggup pakai songkok tapi bila dah dapat kuasa songkok pun dah hilang. Kita lupa semua tu.. cara LKY mendapat kuasa di Singapura.

Kemudian nak kaburkan mata Melayu, dia letak orang Melayu jadi Presiden Pertama Singapura. Lepas dia betul-betul berkuasa, mana duduknya Melayu Singapura sekarang? Kat rumah-rumah flat. Kalau ada yang dapat merasa duduk kondo besar atau rumah besar pun boleh dikira dengan jari.

Melayu mudah lembut hati. Bila orang pakai dan ikut sikit cara kita, kita rasa mereka dah jadi sebahagian dari kita. Walhal dalam hati Allah saja yang maha tahu. Sebenarnya undi Melayu memang diperlukan sangat untuk mendapat kuasa.

Dah macam-macam Allah tunjuk tapi kita masih berdegil tak mahu terima hakikat sebenar. Rahsia tentang kafir ni banyak terdapat dalam firman Allah dan hadis Rasulullah. Bacalah dan fikirkan. Semoga Allah selamatkan kita, amin.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

No problem, ajak makan kita makan tapi bila undi pangkah BN. He,he,he Rezeki jangan ditolak
musuh jangan dicari!

Tanpa Nama berkata...

pandai betul si hannah tu tweet;
berbuka puasa di masjid ......

seolah2 dia BERPUASA dan berbuka di masjid usj2 tersebut.

patutnya tweet; hadir majlis berbuka puasa di masjid .......

melayu jgn tertipu. tolongla...

SentiasaPanas berkata...

CINA suka MELAYU sebab mudah diberi rasuah, benarkah itu?

Tanpa Nama berkata...

Melayu senang ditipu dan mudah lupa, kalau dipuji lagi lupa terus tapi bukan semua ,ada juga yang sentiasa berwaspada akan tipu muslihat yang di lakonkan oleh bangsa asing.

Tanpa Nama berkata...

kelentit x sunat nak bukak posa konon hriaghtuih!

Tanpa Nama berkata...

Woi Melayu bangang...Cina berbuka puasa? Cina mana ada puasa? Bangsa tu bangsa kafir laknatullh....Berak pun tak basuh, bersunat pun tidak. Sampai bila Melayu akan di'lembu'kan oleh cina.

hangkedee berkata...

Takebeer.Pas BARUA Dapig.