Jumaat, 16 Ogos 2013

PANASS! Pas Kedah 'LEMBEK' Bawah Tadbiran Mahfuz Omar!! #KedahAmanMakmur


Walaupun Pas Kedah sekarang ni dok serang Kerajaan negeri dengan isu KUIN, tapi pada hakikat sebenarnya Pas Kedah masih teraba-raba mencari jalan untuk mengatasi kepopulariti kerajaan negeri yang dikuasai oleh BN sekarang ni. Bagi Mc, KUIN itu bukan isu, tapi salah satu jalan penyelesaian untuk masalah yang dibuat oleh Pas Kedah dulunya.

Mahfuz sebenarnya tak layak langsung untuk jadi Pesuruhjaya Pas Kedah. Dia bukan tau apa pun pasal Kedah ni. Tunggu masa kena kerat saja, sebab dah makin ramai orang dok komplen pasai Mahfuz ni tak buat apa pun untuk bawa Pas Kedah bangkit!

Kita baca apa alasan si Mahfuz,
Pesuruhjaya PAS Kedah Datuk Mahfuz Omar berkata rombakan barisan kepimpinan negeri itu hanya akan dilakukan selepas parti itu mengenalpasti kelemahan melalui jawatankuasa 'post-mortem' yang menyaksikan Barisan Nasional (BN) mengambil alih pentadbiran pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Mei lalu.

Tambah Ahli Parlimen Pokok Sena ini, beliau tidak menghadapi masalah untuk merangka gerak kerja parti walaupun hanya dibantu dua orang timbalan pesuruhjaya selepas Timbalan Pesuruhjaya I PAS Kedah Datuk Phahrolrazi Zawawi meletakkan jawatan.

Phahrolazi bertindak meletakkan jawatan yang disandang sejak 2009 selepas Mahfuz dilantik pesuruhjaya PAS negeri menggantikan Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Menurut Mahfuz, banyak perkara perlu diambil kira sebelum merombak barisan kepimpinan terutamanya sebab parti itu gagal mempertahankan negeri tersebut.

"Adalah tidak wajar dan tidak adil untuk saya buat perubahan pada waktu ini dalam keadaan post-mortem belum siap.

"Kita perlu menunggu post mortem untuk melihat apakah kelemahan yang berlaku dan apakah kelemahan ini berkaitan dengan individu atau kepimpinan.

"...kemudian baru kita boleh menentukan corak kepimpinan yang kita boleh susun semula pada masa akan datang," katanya dalam temubual bersama media.

Justeru beliau mengakui tidak mempunyai sebarang masalah walaupun barisan kepimpinan sedia ada tidak sempurna.

"Jadi saya kena tunggu post mortem kerana saya fikir baru adil untuk saya buat satu penyusunan atau pun rombakan.

"Saya tiada masalah (uruskan PAS negeri) sebab kita ada tiga orang, jadi ada dua orang lagi boleh bantu saya dan perjalanan parti berjalan seperti biasa," katanya.

Sebelum ini Phahrolrazi berkata tindakan melepaskan jawatan itu kerana mahu memberi laluan kepada Mahfuz melantik orang kepercayaannya di posisi paling kanan itu.

McTheory:
Phahrol letak jawatan sebab dia target jawatan Mahfuz, apa barang dia nak jadi Timbalan lagi. he he..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Phbhalol Razi kan enginiar, dia letak jawatan sebab dia x mau berketuakan seorang bodoh mangkok hayun yg hnya berkelulusn srp aja yg suka ckp kosong x da isi serupa pak bodolah bodowi..

Tanpa Nama berkata...

dua2 ekor nie SETAN dr PAS Kedah. Pahrolbasi dan Mahposs ni perosak Kedah.. dua ekor ni bukan ahli agama tp entah macam mana macai PAS berketuakan dua ekor bangang ini.. hasilnya Kedah tersungkur pd UMNO.. (Alhamdulillah).. kata PAS Islam itu hebat pd depa.. tp ketua depa pun Setan berbadan manusia..!!