Sabtu, 24 Ogos 2013

PANASS!! Punca @Azalina Cabar Sharizat Merebut Jawatan Ketua Wanita UMNO #PemilihanUMNO


Dalam banyak-banyak pertandingan dalam pemilihan UMNO kali ni, Mc lebih tertarik dengan perebutan tempat Ketua Wanita UMNO Malaysia. Sememangnya Mc melihat wanita UMNO adalah nadi dalam UMNO. Keahlian wanita dalam UMNO saja dah hampir setengah dari jumlah 3 juta ahli UMNO.

Sememangnya wanita UMNO perlu pemimpin yang agak 'taktikal' dan keras untuk terus membawa wanita UMNO kesatu tahap yang lain.

Apabila Mc mendengar temubual bersama Dato Seri Azalina Othman di Bernama selama tempoh sejam dalam rancangan Hello Malaysia, yang bertajuk Bahang Wanita UMNO, ternyata aura Puteri dan semangatnya sebagaimana beliau lakukan dalam Puteri masih panas.

Bila Dato Azalina umumkan beliau akan bertanding untuk merebut jawatan Ketua Wanita UMNO, Mc rasa beliau mampu lakukan. Walaupun ada desas-desus yang memperlekehkan watak beliau.

Beliau telah jelaskan tujuannya melawan Kak Jat bukan mahu memporak perandakan Wanita UMNO tapi mahu mentransformasikan Wanita UMNO ke arah lebih bagus. 

Sampai bila kita nak orang pandang wanita UMNO ni golongan makcik-makcik yang lemah. Dengan perubahan pemimpin yang 'laju' macam Azalina, mungkin golongan 'makcik' ni boleh menjadi 'super makcik' dan membantu kempen UMNO dalam PRU yang akan datang.

Kita hanya ada 4 atau 5 tahun lagi untuk merubah apa yang ada sekarang. Tidak mustahil 'tangan ajaib' yang mencorakkan puteri UMNO dulu, dapat di ulang semula di dalam wanita dari sudut yang berbeza.

Itulah harapan orang muda dalam UMNO..mahukan UMNO lebih segar dengan suntikan semangat baharu!!


McTheory:
Tak salah mencuba sesuatu yang baru, untuk perubahan yang lebih bagus..

Tiada ulasan: