Selasa, 6 Ogos 2013

TUDIAA!! Syiah Haram? Pendapat Pemimpin Tentang Syiah!


McTheory:
Tanya Mahfuz? Dia memang tak cerdik, nak kata apa.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nampak jelas sgt Mahpuz bodoh ni penganut fahaman Syiah, pura2 buat bodoh..

Tanpa Nama berkata...

Taqiyyah r tu...

Tanpa Nama berkata...

Tak payahlah sana-sini ungkit pasai Syiah sedangkan kita sendiri yg mengaku bermazhab Syafie pun banyak melakukan amalan-amalan Syiah.
Sepatutnya kalau kita tahu Syiah terkeluar dari manhaj Ahli Sunnah Waljamaah kita seharusnya cuba membuang amalan-amalan yg bersumber dari Syiah ni yg kita amalkan sejak turun-temurun.

Tanpa Nama berkata...

Hallo Bro

Aku nak tanya korang. Apa untungnya umat islam dan bangsa melayu di negara ini bila korang panjang2kan isu Syiah Sunni ni ?

Jangan lah jadi bodoh dan bengap sangat. Korang tak nampak kah Isu Syiah Sunni ni adalah senjata paling berkesan untuk menghancurkan perpaduan melayu secara berkekalan.

Korang tak nampak kah betapa berkesannya Isu Kafir Mengkafir sebagai usaha memisah2kan dan menghancurkan kekeluargaan orang melayu. Suami cerai isteri. Anak buang ayah. Adik buang abang. Dan banyak lagi haru biru.

Tetapi kalau dalam Isu Syiah Sunni akan berlaku yang lebih dahsyat lagi. Sampai sanggup bunuh membunuh. Tolong lah, aku benci Sunni, aku benci Syiah, yang aku mahu hanya Islam sahaja.

Nicky Aizat

Tanpa Nama berkata...

Hello Nicky Aizat (ko xde pakai Salam cara Islam so Hello jg lah yg layak)

sbb hal Syiah Sunni ni boleh jadi perpecahan merbahayalah kit amesti kekang dr awal supaya Fahaman Sesat ini mesti disekat. Nk tunggu jd mcm di Syria baru ko nk menggelupor ke bro?
Tiada pun ajaran Islam dari Rasulullah suruh menumpah darah sesama Islam, malah HARAM kita membunuh sesama Islam, sbb itu kita tidak ada upacara KARBALA yg mencederakan diri sendiri sehingga berdarah yg dilakukan oleh penganut SYIAH, sedangkan itu HARAM dlm Islam.

Jgn tahu bercakap tkmahu itu ini tp diri ko JAHIL. Org mcm ko tu lah akan jd alat SYIAH. SYIAH yg menghalalkan darah Mazhab lain ditumpahkan.. itulah punca kpd keruntuhan umat Islam.. iaitu dr dalam umat Islam sndiri.

Kalau tk tahu lebih baik diam dr ckp yg merosakkan Iman.

Tanpa Nama berkata...

Org skrg JAHIL dn xfahm Akar AQIDAH yg Rasulullah dan Para Sahabat Ajma'en telah bawa.. MALAS menunutut ILMU, hnya suka main FB/Tweet, blog akhirnya tk tahu mana satu ancaman. Sehingga bile kita mahu pulihkan Aqidah Sunnah.. ada yg bg alasan 'jgn berpecah'. Siapa nk berpecah? kita nk murnikan dan bersatu bawah Aqidah yg SOheh.. itulah kit amahu hapuskan ajaran SYIAH.

Org2 JAHIL akhir zaman mcm Nikcy Aizat ini hanya pakai OTAK LUTUT.. lepas tu bebal nk benci itu ini. Ko ckp benda2 yg boleh rosakkan Aqidah.. Isu kafir mengkafir itu KERJA PAS Laknatullah yg smpai skrg pun xpernah dibersihkan amalan itu. itu bkan Salah Sunni atau Mazhab yg 4 Muktabar tu..

klu dh bodoh lebih baik diam je bro.. aku benci tgk ayat ko yg bodoh tu!

Tanpa Nama berkata...

nicky aizat..bro..sunni n syiah mmg ade byk beza..sunni ajaran islam yg sbnar..syiah dh jauh terpesong n sesat dri ajaran islam...pegi jumpe org bijak pandai psal islam..mntak pnjelasan dri diorg..bru komen bro..