Ahad, 24 November 2013

HOT! Tahniah! Misi Selamatkan Mat Sabu Berjaya! #MuktamarPas


Tahniahlah Mat Sabu kerana berjaya mengekalkan jawatan Timbalan Presiden walaupun ramai diantara ahli Pas yang tak yakin dan percaya bahawa Mat Sabu mampu membawa jawatan timbalan presiden ini dengan baik.

Kalau bukan dengan kuasa parti dan sokongan atasan, Mc percaya Mat Sabu takkan berjaya mengekalkan jawatan Timbalan tersebut. Akar umbi Pas secara terang-terangan menolak Mat Sabu sebagai Timbalan, cuma orang atas yang mengeluarkan senarai nama pilihan untuk menyelamatkan Mat Sabu. Itu katanya arahan dari pihak pucuk pimpinan parti. Kalau tak, depa pun tak hinggin nak letak nama Mat Sabu dalam senarai calon Timbalan Presiden.

Cerita misi menyelamatkan Mat Sabu ni Mc dah pernah cerita kat SINI.

 Mat Sabu ni lambang perpaduan diantara Pas, Pkr dan Dap. Sebab dia ni mana-mana pun boleh masuk. Dengan Guan Eng boleh tidor sebantal, dengan Anwar boleh syer sekatil. Atas kepentingan parti dan perpaduan dalam Pas juga yang menyebabkan Mat Sabu harus dikekalkan.

Mana ada pemimpin Pas mampu melakukan apa yang Mat Sabu buat. Kiranya dia ni memang uniklah..

Bab syiah, Mc rasa pembaca blog boleh buat kesimpulan sendiri la. Walaupun Mat Sabu menafikan dia ni syiah, tetapi semasa kempen di Pendang, jelas dan ternyata Mat Sabu meminta sokongan puak syiah untuk kemenangan dia disana. (selamatlah kalah)

Hingga puak Pas yang ASW pun menolak Mat Sabu dan menyokong UMNO di Pendang. Berapa banyak video Mat Sabu puji syiah, malah Mat Sabu secara terang-terangan memuji pemimpin Iran yang berlandaskan syiah dalam hampir setiap ceramahnya.

Itu pun masih nak menafikan bahawa Mat Sabu tu syiah?

Bila dah orang Pas memilih Timbalan Presiden mereka pro syiah, rasanya pembaca pun tahu, Pas kini didalangi dan dikuasai oleh golongan yang macam mana betui?



P/s: manusia macam Mat Sabu diangkat jadi Timbalan parti yang kononnya Islam? he he he..

McTheory:
Ulamak dalam Pas dah jadi apa? Tunggui?

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Abg Mat ni ilmu agamanya lebih hebat dari ulamak umno. malah kalau nak banding dengan jamil khir pun. rasanya ilmu Abg Mat lagi tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Haha.. lawak la komen kt atas ni
Abg mat ada ilmu cium b***t bini org ada la

Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Dah nama pun Parti Ala2 Syiah (PAS)
mana buleh nik amar menang, dia ahli sunnah beb !

Tanpa Nama berkata...

Ahli-ahli PAS yang mengundi Md Sabu sebagai Timbalan President PAS akan menyesal tak kesudahan kerana PAS akan merudum sepelas ini sebab ramai ahli-ahli diakar umbi sudah jelak dan jelek dengan tingkah laku Md Sabu yang tidak professional. Dalam banyak situasi dia selalunya bersikat biadap, kasar dan lucah percakapannya.

Sukar bagi mereka untuk mempertahankan Md Sabu bila disapu dan diperkotak katek oleh orang ramai.