Isnin, 25 November 2013

INFO! Konspirasi Dalaman Pas Punca Kekalahan Mahfuz Omar? #MuktamarPas


Sedih juga bila Mc tengok video pengumuman Naib Presiden Pas yang menyaksikan penyandangnya Mahfuz Omar mantan Naib Presiden Pas tersungkur. Betul ke orang Pas tak mahu Mahfuz lagi? Atau ini hanya konspirasi atasan Pas?

Betui ka ahli Pas memilih Husam Musa, Tuan Ibrahim dan Salahudin untuk mewakili golongan masing-masing dalam Pas. Husam mewakili golongan profesional (Anwarinas), Tuan Ibrahim pro Ulamak dan Salahudin pro Aktivis (kaki demo).

Kalau atas kertas nampak semuanya teratur, bahkan ramai yang nampak ianya seolah-olah dirancang oleh Pas, kerana tidak mahu golongan masing-masing berpecah belah, dan tak puas hati dengan keputusan perwakilan.

Malah penyingkiran Mahfuz sebagai Naib Presiden pun memang sudah dijangka dan jawatan untuk Mahfuz dalam parti Pas lepas ini ialah Ketua Penerangan parti.

Mana mungkin undian untuk Naib Presiden yang hanya diundi oleh 1000 lebih perwakilan perlu dikira hingga ke pagi. Kalau difikirkan logik akal, dalam masa satu jam pun dah boleh dapat keputusan Naib Presiden kerana 1000 lebih keping kertas undi bukannya susah untuk mengira.

Ternyata betullah cakap-cakap belakang yang Mc dengar, Naib Presiden bukan ditentukan dengan kertas undian, tetapi ditetapkan oleh pucuk pimpinan parti Pas, supaya 3 golongan dalam Pas berpuashati dan tidak bercakaran sesama sendiri.

Cuma, kesian pada Mahfuz yang dijadikan mangsa konspirasi atasan Pas. Mentang-mentanglah Mahfuz ni kurang cerdik dan tergolong dalam golongan 'syok sendiri' Pas akhirnya menjadikan beliau kambing hitam alasannya untuk kestabilan parti.

Kesianlah Mahfuz, Takziah Mc dah TMK ucapkan..


McTheory:
Dah la jawatan Ketua Pesuruhjaya Pas Kedah pun ada orang nak rampas.. bertambah kesiann..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setakat 1k tu,hampa pangge anak aku hak darjah 2 pun boleh kira tak sampai sejam.lagi sekali pewakilan dan ahli pas diperbodowkan.ish..hampa tak rasa bodow ka??atau memang hampa jenis org yg bodow..

Tanpa Nama berkata...

nak buat lagu mana lagi, org kuat BERSIH pun akhirnya terbersih juga...,salah umno kot?