Rabu, 15 Januari 2014

HOT! Di Mana Jentera Berbayar @PMOMalaysia di kala @NajibRazak di #KANGKUNG kan? #SyokSendiri @KhairyKJ

PM kangkung?

Cerita tentang kangkung nampaknya dah makin popular. Malah dikalangan anak-anak kecil pun, perkataan 'Salam 1 Kangkung' dijadikan ejek-ejek dan mainan mulut.

Salah siapa sebenarnya apabila perkataan 'kangkung' ini menjadi viral dalam media sekarang.

Bukaklah dimana-mana group FB atau wall mana-mana pejuang politik, sudah tentu perkataan kangkung akan kelihatan. Kenapa boleh jadi macam tu? Tak adakah pasukan gerak saraf yang di upah oleh PMO dibawah Pegawai Medianya tidak berkesan untuk menangkis serangan kangkung ini?

Di mana kumpulan blogger berbayar yang dibayar jutaan ringgit oleh PMO? Dah kenyang makan sampai tak boleh bangun ka? Atau memang tak kisah PM kena serang sebab dah kaya?

Dulu orang salahkan UMB kalau ada sesuatu kes yang berlaku, rasanya UMB sudah memainkan peranan yang baik.

Sambung ni Mc petik dari blog Keris7Lok

Jika dahulu kes pertunangan anak PM, Fitnah Chegubard, Serangan terhadap PTPTN dan banyak lagi antara isu yang 'diuruskan' kami (UMB) dan kumpulan blogger lain dengan cepat dan berjaya menutup mulut pihak pemfitnah.


Hari ini isu kangkung dah lama tapi masih lagi tiada 'damage control spinning' yang dilakukan. Mana pergi mereka yang diberi amanah menangkis fitnah melalui media sosial? Kalau nak pakai Intsagram sahaja dengan followers berapa kerat dah kata itu medium baru untuk anak muda, rasanya kita dah boleh buat kursus baru iaitu 'Kursus Menjadi Blogger Pembangkang Yang Baik'.

Sebab hari ini mereka melihat bloggers sebagai 'pelacur' yang tahu mengkritik dan mengancam mereka. Bagi bloggers yang punya jawatan dalam UMNO akan dilabel sebagai ancaman dan 'dibenam' serta diugut jika tak menurut.



Sudah biasa dengar bekas Jentera UMB di'dosa'kan atas sebab-sebab yang tak masuk akal. Hari ini bukan sahaja UMB malahan kawan-kawan blogger lain juga di'dosa'kan hanya untuk tutup kesalahan 'si perut buncit' yang sudah buat salah.

Sudah jangan persoalkan lagi perihal kangkung tetapi tanya pada diri sendiri siapa yang syok sendiri dalam membuat keputusan. Jika benar bloggers tulis tak efektif, jadi pemimpin tak perlu takut dengan kritikan kami. Tapi kalau pemimpin buat salah atau salah cakap, benda tu confirm #PRU14 nanti ada kesan. Itu beza antara marhaen macam kami yang tak efektif dengan pemimpin yang 'bijak' dan 'efisien'.

Kami tak pandai bergaya dengan baju kot sahaja, tapi kami tak mengemis merata untuk nak bergaya. Kami tak pandai dekati masyarakat sebab itu kami jadi blogger yang tak efektif, walaupun banyak isu datang dari kami. Kami tak pandai menulis sebab itu dulu banyak juga isu kami tangkis. Kami tak reti cari berita sebab itu mata kami pedih kena tear gas hanya untuk dapatkan bukti elak fitnah pembangkang. Jadi siapalah kami?

Bukan kami yang duduk atas berkuasa sekarang ni.. bukan kami yang duduk empuk dikerusi menteri dan berhawa dingin. Jadi 'tema' syok sendiri tu.. kami anggap macam ucapan terima kasih pak menteri pada kami blogger syok sendiri. Terima kasih saja laa yaa..


McTheory:
Bukan kami yang dibayar berjuta untuk diKANGKUNGkan pegawai sendiri.. betul?

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

manusia munafik yg ikut kapiaq dap hgga ke lubang dhob. ni la orang pas skrg. kangkung 2 bukan makhluk Allah ka? cuba dok bwh pmrnth pas syiah tgk, jgn kata kangkung, babi pun blum tentu dapat mkn. mcm kat syria. haram jadah pas syiah. cubalah belajar ilmu tasawwuf. bru lembut hati 2. hina makhluk Allah.