Khamis, 16 Januari 2014

HOT! Harap UMNO Jangan Jadi UMNgOk! #KangKung



Sejak akhir-akhir ni pelbagai cerita yang Mc anggap tidak menyebelahi  pihak kerajaan. atau parti yang mendokong kerajaan.

Bermula dengan kisah Tian Chua memohon maaf soal kes Lahad Datu dan perkara tersebut telah disettlekan diluar mahkamah oleh peguam UMNO dan UMNO sendiri, kemudian kisah saman Stopa Ali spender yang kononnya menyalahkan blogger UMNO tapi bukan UMNO. Perkara itu juga telah diselesaikan diluar mahkamah.

Malah dua isu penting yang boleh Mc katakan kemenangan disebelah UMNO, telah diterbalikan kemenanganya kepada pihak pembangkang. Kenapa jadi begitu?

Apa yang UMNO takut sangat untuk berhadapan dengan kes-kes itu di mahkamah? Apakah kes itu tak pasti, atau memang salah UMNO?

Kedua-dua kes yang diselesaikan diluar mahkamah tu, menyebabkan ramai pejuang media siber UMNO lemah semangat dan berasa amat pelik sekali dengan apa yang berlaku.



Dalam pada masa yang sama muncul pulak kisah Kangkung disebut oleh PM Najib Razak telah disalah ertikan dan dispin oleh pihak pembangkang.

Pada hakikatnya jika manusia ada akal untuk berfikir, maksud PM Najib ialah, bukan semua harga barang naik, ada yang turun, contohnya sayur.. contoh sayur ialah sayur kangkung. Itu saja.. bukannya Najib kata KangKung turun harga!

Kata-kata Najib telah di SPIN oleh pihak yang tak bertanggung jawab dengan teruk sekali! Hinggakan ada yang tak tahu menahu cerita sebenar pun telah mempersenda Najib kononnya mengistiharkan harga kangkung turun!

Itulah kata bodoh jangan tunjuk kat orang!

Bab peguam UMNO settle luar tu, Mc rasa.. ianya tak patut. Bab kangkung ni pula, sebagai pejuang media sosial pro kerajaan, kita  kena perjelaskan maksud sebenar. Kalau harap yang berbayar tu pun, bukan boleh harap sangat. he he he..

Jangan marah haaa..

McTheory:
Takdak isu sengaja buat isu.. adeh la

3 ulasan:

anjingBaruababi berkata...

Inilah mentaliti Melayu UMNO...terperangkap dengan isu yang dibuat sendiri..Melayu UMNO mencari pablisiti murahan dan syok sendiri, mengharapkan dilabel sebagai Melayu PEMAAF...UMNO matang...sanggup jual maruah semata-mata kerana syok sendiri

Tanpa Nama berkata...

Umno dah x relevan

Tanpa Nama berkata...

Umno makin bodoh