Khamis, 23 Januari 2014

INFO! Kebodohan Peguam UMNO Memalukan Parti dan juga Ahli UMNO! #BadutUMNO




Tentu ramai yang 'hangin' kenapa peguam UMNO boleh bersetuju untuk menyelesaikan kes fitnah Lahad Datu tu diluar mahkamah.

Takpa kita baca apa si peguam ni kata dulu,

Penjelasan nak sedapkan hati..

Itu kata si Hafarizam, tapi apa pula si Tian Chua kata?



Ehh.. dalam tweet Tian Chua tu, tak nampak dia macam kesal pun. Nampak dia macam nak jadi hero, hingga UMNO terpaksa settle luar (Tarik saman), malah syarat yang diberi amatlah ringan sekali.

Sedang ramai akar umbi UMNO bersuara tak puas hati atas keputusan 'settle luar' tu. Muncul pulak kenyataan media dari Tengku Adnan.

Baca kat bawah ni,


Kita faham Tengku Adnan cuba nak selesaikan masalah 'settle luar' ni. Tapi masalahnya ada pihak yang cuba nak gunakan nama Tengku Adnan untuk dikambing hitamkan pula.

Kononnya keputusan tu, dibuat oleh Tengku Adnan! Betul ka?

Mc juga bersetuju dengan sahabat Double Y, bagi Mc keputusan menarik semula saman sama sekali tidak boleh diterima malah kenyataan yang dikeluarkan juga agak dangkal!

Kenapa Mc mengatakan kenyataan yang dikeluarkan kelihatan dangkal?

Pertama - kerana Hafarizam terlalu bodoh sehingga gagal memahami bahawa Tian Chua dituduh di bawah Akta Hasutan disebabkan ribuan laporan polis yang dibuat oleh rakyat Malaysia dan ia sama sekali tidak berkaitan dengan UMNO.

Kedua - Hafarizam terlalu bodoh serta malas melaksanakan tanggungjawab sebagai peguam apabila hanya akur dengan permintaan Tian Chua atas alasan dia telah menyatakan kekesalan dan berjanji menarik semula artikel fitnah yang disiarkan di laman Keldaian Daily.



Ketiga - Hafarizam terlalu bodoh kerana hanya bersetuju dengan permintaan Tian Chua tetapi tidak membuat gesaan supaya Tian Chua dan editor Keldaian Daily menyiarkan satu permohonan maaf secara terbuka di portal milik pembangkang kerana memfitnah UMNO sehingga menjejaskan maruah parti.

Sepatutnya sebagai seorang peguam, Hafarizam perlu mengambil berat dan membersihkan nama parti terlebih dahulu sebelum perkara lain. Jika portal dan akhbar pembangkang menyiarkan permohonan maaf itu. Barulah kita boleh kata kes 'settle luar' mahkamah tu, kemenangan milik UMNO dan ahli-ahlinya.

Kalau tak apa gunanya laporan polis sampai beribu-ribu dibuat dulu? Nak bungkus nasi lemak? Atau nak baling ke muka Hafarizam?


McTheory:
Itu pun tak boleh fikir? Buang duit bayar jadi peguam..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

peguam pengecut. sebab tu pembangkang boleh keluar statement gila babi

Tanpa Nama berkata...

Tak dak semangat Melayu... biarkan org pijak kepala.

Tanpa Nama berkata...

Tak dak semangat Melayu... biarkan org pijak kepala.

Tanpa Nama berkata...

Da masyuk duit ni...babi makan duit haram peguam ni...

Tanpa Nama berkata...

Janganlah cepat melenting... cuba bawa bertenang dan baca kenyataan yuktes bekas peguam Anwar di sini http://yuktesvijay.blogspot.com/2014/01/kebenaran-di-sebalik-kes-lahad-datu.html?m=1