Khamis, 20 Februari 2014

HOT! Akhirnya Pusat Tahfiz Amal di Arahkan TUTUP!

notis penutupan

Alhamdulillah, akhirnya Pusat Tahfiz Amal di KM 17, Jalan Yan, Kuala Kedah, Kedah, yang selama ini menganiaya kanak-kanak di bawah jagaannya untuk menjadi peminta sedekah dan mengutip derma. Tambah menyakitkan hati, apabila beberapa laman web termasuk Facebook mendedahkan beberapa keping gambar individu yang didakwa sebagai pengetuanya yang dikenali sebagai Azhar Wahab, sedang berhibur dan hidup mewah hasil kutipan derma yang dilakukan para pelajar.

Notis penutupan seperti di atas telah ditandatangani Pengarah Jabatan Hal Ehwal Islam Negeri Kedah (JAIK), Datuk Noh Dahya yang dikeluarkan mengikut Seksyen 12(1) Enakmen Pengawalan Sekolah-Sekolah Agama Negeri Kedah Tahun 1988. Notis berkuatkuasa serta-merta itu dikeluarkan JAIK sebagai susulan kepada notis bertarikh 1 Januari 2007, selepas JAIK mendapati pusat berkenaan masih menjalankan operasi sebagai sekolah Islam tanpa pendaftaran. Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) sebelum ini mengesahkan pusat tahfiz tersebut bernaung di bawah ajaran Azhar Wahab atau ajaran Al-Mansur yang difatwakan sesat. - Blog CTS

Nak kenal dengan pengetua Tahfiz tu? Boleh tengok kat bawah ni,



Kanak-kanak tahfiz dijadikan peminta sedekah, jual barang dari pagi sampai ke malam. Tapi pengetua tahfiz rumah besar, kereta besar, bini muda ada 3 orang. Siap buat album sendiri, walaupun jual tak laku. Macam ni contoh pengetua Tahfiz ke?

McTheory:
Alhamdullilah..akhirnya tutup juga pusat tahfiz tu..

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tolong minta jabatan agama bertindak juga pada kassim ahmad bapak anti hadis Malaysia dan pengasas kpd Perdana Leadership Foundation
Kerana dia dan pengikut2 nya dah sah2 tolak salah satu sumber agama Islam-aku abu hanifah dari selangor-

afiq kltown berkata...

Alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..
tp yg aku heran.. apa pasai jabatan agama Islam mcm LIAT sgt nk tutup... sampai exco kena report polis.. sedangkan sekolah ni dh seleweng sejak 10 tahun lalu..

bodoh lah puak2 pejabat agama ni..
semua nk kena masuk media.. bising2.. makan gaji buta.. tau buat ceramah..masuk duit..tu je keja ostad2!
kalu sendiri2 ada inisiatif banteras penyelewengan agama mcm ni jgn haraplah..

jgn hairan sbb apa dakwah Islam xberjalan.. puak2 balik mesir, syiria, jordan ni duk berlagak dgn dlm pejabat.. lapas tu duk jd sokong PAS.!

klu pentadbir agama tu 'hidup' hati mereka.. dr awai semasa budak2 ni duk kutip derma pun.. dh boleh hidu.. dr mana.. asal mana..siapa onwer.. siasat.. betui ka sekolah agama..

ini smpai puas masuk TV3, TV1, paper.. blog, report polis.. baru nak jalan??

Tanpa Nama berkata...

sabar jela.kalau korang nak ckp ape ckp jela...kami xkesah pun.tpi esok di akhirat lgi teruk allah bgi.

Tanpa Nama berkata...

Sabar2 jugak. Makan gaji buta bulan2 kerja tak buat. Bukan banyak bemar skop kerja pejabat agama. Sebuah pusat tahfiz seleweng pun liat nak buat kerja. Rakyat mana blh sabar. Pejabat agama main teloq ja ka?

rose wangi perfume berkata...

Dah lama dahhhh