Isnin, 24 Mac 2014

HOT! Antara Realiti Sebenar Kemenangan PKR di Kajang! #PRKKajang #KajangMove


Tertarik dengan ulasan yang diberikan oleh seorang rakan, ternyata hujah dan apa yang diutarakannya hampir benar.

PKR mempertahankan kerusi DUN Kajang dengan majoriti merosot dari 6,824 (PRU13) kepada 5,379 (2014). Dengan pengumuman rasmi tersebut maka kita semua bertanya:

1. Mana dia keangkuhan Lim Kit Siang yang mahu mempastikan BN hilang deposit?.

2. Apakah hasrat PKR yang ingin menjadikan PRK Kajang sebagai referendum rakyat terhadap kerajaan persekutuan tercapai walaupun sokongan PKR sedikit meningkat 1.54% berbanding BN yang walaupun kalah tetapi sokongannya meningkat sebanyak 2.7%.

3. Mengapa ramai pengundi yang tidak keluar mengundi hanya 72% berbanding 88% pada PRU 13, walaupun PKR memulakan kempen dan serangan terhadap UMNO lama sebelum BN mengumumkan calonnya. Adakah kerana pengundi tidak mahu MB Selangor bertukar tangan? atau rakyat bosan dengan politik wayang yang tidak mengubah apa-apa keadaan.

4. Apakah makna PKR dengan tokoh besarnya Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR dengan politik simpatinya menang dengan majoriti kurang 1,445 sedangkan tujuan asal PKR untuk meningkatkan majoriti 10 hingga 11 ribu?

5. Apakah Perdana Menteri Malaysia bertukar tangan hanya dengan PRK Kajang? sedangkan ini bukan PRK Parlimen untuk memilih kerajaan persekutuan dan MB Selangor masih dalam gengaman Khalid Ibrahim.

6. Apa hebatnya sangat pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli yang mengaku mencetuskan idea PRK Kajang bagi mendapatkan sokongan yang semakin kurang?

7. Apakah UMNO masih dilebalkan sebagai parti rasis sedangkan BN meletakkan calon Cina di kawasan majoriti Melayu berbanding dengan PKR yang meletakkan ramai calon Melayu di kebanyakan kawasan majoriti Melayu. Siapa yang beramalan rasis?.

Oleh yang demikian terbuktilah bahawa PRK Kajang tidak megubah apa-apa corak dan keputusan kerajaan negeri dan Persekutuan. - Sumber FB


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro dua tempat majoriti melayu umno hilang bro...

Lu kecoh pasal majoriti turun..
Tgh lah bilangan mengundi pun turun...

Cerita sikit kawasan majoriti melayu yg dulu kuat umno tu kalah
Cerita lah
Cerita lah
Pleaseeeeee

Boleh undi kapir ke bro?
Hujah macai umno

Tanpa Nama berkata...

Nampak mcm bodoh je bro atas yg komen ni

Tanpa Nama berkata...

Bkn mcm lagi dh tp memang bodo pn...

Tanpa Nama berkata...

Ai boleh sokong cina pulak hahaha

Cerita lah jugak tempat umno kalah kat kajang tu.

Kawasan majoriti melayu siapa pulak kau nak salahkan?

Mereka,tak sokong kapir yang korang lantik.
Korang nak sokong kapir ke hahaha

Habis lah Melayu kajang nanti.

Inilah ayat biasa jual umno...
Bodoh tak sudah

abu bakar berkata...

Baik sokong Umno drp sokong pmbantu plw....t!

Tanpa Nama berkata...

Masalahnya kan kapir...
Boleh ke sokong kapir...
Bukan cina tak boleh percaya ke?

Ini korang jugak cakap...
Cina tu pun entah macam mana hidup dia kita pun tak tahu.

Kurang2nya azizah tu taat suami selagi suami ni tak suruh dia melakukan benda yg mensyirikkan Allah.

Macam mana ni...
Umno?
Kira boleh sokong cina ke tak ni?
Sebab mca pun tolak hudud siap ugut nak keluar umno kalau laksana hudud.
Depa ni menentang hukum Allah ni...
Boleh sokong ke?

Apa kata ahli umno agaknya
Hehehehe
Kita lihat spin terbaik juak umno lepas ni

Tanpa Nama berkata...

Tak sedor ke kamu tu menyembah babi a.k.a daps. Tu kapir harbi laknat . Bodo melampau sanggup jadi tukang cuci taik dan tukan serve babi pada kapir dapigs ni. Itulah kamu sebenarnya macai P.R!!

Tanpa Nama berkata...

Macai P.R bangang...kalau P.R berkuasa kelak...yang memerintah adalah DAP. So boleh sokong ke kapir lahanat ni??? Apabila kuasa dlm genggaman dan perlembagaan dan kesultanan ditukar...menangis air mata darah tidak sekali2 berguna lagi. Kenapa macai2 meke ni bodow melampau. Macam pak kaduk bodo bersorak2 walhal harta tergadai

Tanpa Nama berkata...

Mca boleh sokong ke.

Ai bila pulak menyembah?
Jaga bahasa kau anak anjing wei..
Jaga bahasa jangan hero dialam siber.
Yes aku panggil mak bapak kau anjing ada masalah ke?

Kalau mca lu sokong jahaman punya melayu bodoh.
Sekolah tak tinggi jadi macai siber.

Anjing kau tgk dengan mata jangan asyik jilat aja.
Menyalak tak tgk status n keadaan negara.

Aku sokong wan azizah dia islam...
Kau puak mca sokong orang tolak hudud lu lah babi.

Tuhan aku Allah.
Jangan biadap.
Kau nak jadi macai pergi mampus.
Umno dan anjing2 umno pergi mampus.

Jangan panas orang tak sokong umno... Sebab UMNO bodoh selamat umno bela anjing.
Anjing jugak support sebab anjing takut tak dapat makan..

Puihhhhh
Pejuang melayu konon...
Tak sokong umno aja kene caci.
Dasar banjingan

Tanpa Nama berkata...

Cakap boleh elok3 tuhan aku Allah.
Kau memang anak babi.
Anjing sial celaka punya manusia.

Babi anjing mak kau and bapak kau dasar keluarga babi.

Jangan biadap soal akidah menyembah ni.

Sial celaka punya anjing.
Bodoh nak mampus.
Pergi mampus kalau kau nak sokong umno pun lah anjing.

Jagan kau kata orang lain sembah babi.
Sebab aku solat utuk Allah.

Celaka punya binatang puki mak kau lah anjing sial celaka punya puak umno.
Dasar anak babi

Tanpa Nama berkata...

Kau nak sokong UMNO sokong lah takde siapa heran...
Jangan biadap itu akidah orang kau persoalkan.

Agak2 lah sikit bahasa tu sampai nak kata orang menyembah babi.

Jaga sikit bahasa
Kau bukan budak kecik jangan jadi biadap sangat.

Tanpa Nama berkata...

politik kotor

Tanpa Nama berkata...

hahaha nk kata bodoh jap lg mrh!!!x blh undi kafir ya...tlg cite c'kit mcm mna lak PAS blh berkawan dgn cina DAP??yg terang2 menolak pelaksanaan negara islam,blh ke berkwn ngan kafir harbi DAP...dgn mengunakn alasan tahaluf siyasi??Bro smpan la bodoh hg 2 utk puak2 hg dh la...jenis bebal la lu ni bro...

Tanpa Nama berkata...

Hahahah
Lu kan mca tak apa ke udah2 lah tu main isu perkauman

Gi cari isu baru ye..

Isu liwat pun dah selesai.
Isu cina aja jadi mainan udah lah.

Cina beli beras harga sama dengan kau beli so mana istimewa nya melayu kat sini.

Setinggan banyak,melayu.
Ppr banyak melayu...
Bil pm aja dah berjuta setahun wasatiah gaya umno.

Udah2 lah tu tgk lah negara baca sikit pasal ekonomi.
Asyik perkauman aja