Khamis, 6 Mac 2014

HOT! Pemuda Kedah Kecewa Dengan Keputusan Kalimah Allah!


Kenyataan Pemuda Kedah mengenai isu Kalimah Allah : 

Pemuda Kedah kecewa dengan keputusan mahkamah hari ini terus menggantung keputusan rayuan kalimah Allah oleh pihak Gereja The Herald. Pemuda Kedah amat membimbangi bahawa situasi akan terus menerus menyebabkan ketengangan kaum dan agama yg berpanjangan. Kita juga menuntut agar jabatan peguam negara memberi penjelasan secara jelas kenapa keputusan rayuan ini ditangguhkan.

2) Pemuda UMNO Kedah juga mendesak agar satu undang2 khas digubal bagi menangani tindakan provokasi dan penghinaan thdp agama dan kaum dimedia2 sosial. Kita sememangnya bimbang trend ini sekiranya tidak ditangani akan mencetuskan huru-hara agama dan kaum. Pemuda UMNO Kedah mencadangkan agar SKMM dan JAKIM diberi autoriti yg besar dan kuat utk menguatkuasa sebarang undang2 dan tindakan khas bagi membenteras golongan2 yg tidak bertanggungjawab ini.

3) Pemuda UMNO juga mendesak COMANGO diharamkan sama-sekali drpd bergerak secara sah dan melontarkan pandangan mereka. Bagi Pemuda Kedah COMANGO adalah satu pertubuhan yg mampu menyemarakkan lagi kebencian diantara agama dan kaum. Sekiranya kerajaan masih berlembut, Pemuda bimbang pelbagai bentuk provokasi akan mudah disebarkan hingga membawa kejadian2 yg tidak diingini.
Hakikatnya, kenyataan ini dibuat bukanlah meraih laba dan sokongan politik drpd sesuatu kaum yg majoriti, tetapi atas dasar kestabilan negara secara keseluruhan. Trend permainan api perkauman agama dan kaum ini seharusnya dihentikan dan dikawal bagi mengelakkan tragedi berdarah 13 Mei yg pernah menghantui kita

Dato Shaiful Hazizy Zainol Abidin, 
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Kedah

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rakyat berdemo...

Emmmm
Aku ada satu aja soalan apa menteri umno buat????

Dalam parlimen tu skg banyak menteri umno kan???
Dan kerajaan ada kuasa gubal undang2 kan?

Jadi kenapa tak nya dihalang aja?

Mahkamah akan buat keputusan berdasarkan undang2... Kalau undang-undangnya kata boleh guna.
Maka mahkamah akan kata boleh guna lah...
Kalau dalam undang2 kata tak boleh maka mahkamah kata tak boleh lah mengikut undang2 apa susah.

So apa menteri umno buat?

Agaknya korang yg sokong umno tahu tak benda ni?
Kerajaan ada kuasa nak settle benda ni tapi kerajaan tak buat.
Pasal apa????
Sendiri faham sudah

Iqbal Ali berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Iqbal Ali berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Iqbal Ali berkata...


Si tanpa nama, aku sokong UMNO. Masalahnya, kalau dah buat undang-undang lagi mereka nak protes. Kerajaan okay je.... Menteri UMNO dah lakukan macam-macam. ;)

ASRUL EFENDI BIN HASSAN berkata...

Itu dah mngganggu proses mahkmah...you kna ingat yg barua2 kpala pmimpin pkr tu kaki putarcalam ban undang2 snang2 ja jd point untuk hntam umnovklu umnovmasuk cmpur....

Tanpa Nama berkata...

Soal nya menteri umno tak pun buat undang-undang pasal kalimah Allah.

Korang aja bising.
And terpedaya...

Kalau undang2 kata tak boleh pakai settle semua.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha siapa yang putar alam...
Siapa pemimpin yang benarkan pengedaran bible tu?

Siapa yang lepaskan bible yang ditahan jabatan agama tu?

Pemimpin parti mana tu?
Siapa yg izinkan terjemahan dibuat?

Spin lah...
Ini semua kerja umno

Tanpa Nama berkata...

Kenapa tanya pemimpin UMNO sahaja. Pemimpin PAS buat apa bila Anwar kata kalimah Allah boleh digunakan oleh orang kristian di dalam Bible? Diam membisu seperti syaitan bisu. Bukankah undang-undang kat selangor tu (mengharamkan perkataan Allah dan beberapa perkataan lain oleh orang bukan Islam), Kerajaan UMNO yang luluskan. Kenapa kerajaan PAS Kelantan tidak ikut Selangor walaupun majoriti orang Islam melebihi 90%. PAS juga boleh membawa usul tersebut di Parlimen, so that kita boleh tengok siapa yang sokong, siapa yang tak sokong.

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...
Kau kelakar lah Bai...
Nak tahu beza dia
Umno ada kuasa nak halang benda ni terjadi sebab sedang memerintah tapi tak halang...
Umno membiarkan saja isu ni..
Ini yang pemimpin kau buat diam masing2 jaga kuasa...

Kau ada kemampuan tapi tak nak bertindak itulah kobodohan.
Kau biarkan orang marah apa pemimpin pemimpin dalam kerajaan dibarisi menteri2 umno ni buat?

Last2 salahkan annuar...
Bodoh gila punya statement.

Yang melepaskan dan membenarkan tak salah pulak?

Ni kau biar orang berdemo...

Ha memang kat semenanjung diharamkan kenapa di Sarawak boleh pulak.
Siapa yang benarkan.

Kalau salah kenapa benarkan disesetengah tempat pulak..

Adoiiiiiiii
Hahahaha kelakarlah
Udah2 lah tu...
Siapa bagi kebenaran terjemahan ke bahasa melayu cuba kau jawab...

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya pas. kalau berani sangat toksah kawan dgn dapig dan pkr, liwat, balun bini org, tuhan mencarut, nabi mamat kg, puki hangpa. ckp mcm kuat agama. tp dgn dap takut mcm ayam. umno dgn mca dan mic x pernah pertikai hak org islam dan melayu. yg masalahnya org pas, ajak bersatu xnak. pergi jugak kpd dap dan pkr. lagi macam cibai. ingat senang2 nak gubal undang2, kna ada sokongan 2 per 3 ahli parlimen la babi. ckp senang la, dpt kedah dulu lingkup, klntn tak yah kata la, selangor, mcm2 mslh, penang dah jadi tanah kecil China dah. sedar la ahli PR yg bodo mcm babi

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha... Macai marah rileks sudah.

Yang gi ikut undang2 kapir,buat apa.

Kedah banyak masalah??
Selangor banyak masalah???
Banyak baca utusan kot kau ni...
Memang senang percaya pasal tu lah kau sokong umno.

Balik pada agama jangan jadi pendokong undang2 kapir.

Tak payah rasa umno betul tanah Johor dah tergadai lah bro...