Jumaat, 23 Mei 2014

HOT!! Sharnaaz Ahmad Ajak Rakyat Malaysia Faham Fakta Tentang #Panda!


Riuh rendah la pulak cerita tentang panda ni. Tambahan pulak ada mulut-mulut cabul yang menyebarkan cerita separuh masak. Dipercayai sememangnya tak berlandaskan fakta dan jalan cerita yang sebenar. Patutnya carilah info tentang panda ni dulu, kemudian baru hentam. Ini tak, tak tahu hujung pangkal, terus hentam kerajaan dengan pelbagai andaian yang tak masuk akal.

Salah satu punca Panda dua ekor ni di Malaysia ialah hubungan diplomasi..



Fakta yang diberikan oleh Sharnaaz ni tepat. Malah disebalik fakta tu, ada fakta lain yang perlu kita tahu. Takkanlah kerajaan Malaysia sanggup menghabiskan puluhan juta terhadap binatang tak bernilai atau berfaedah. Tentu ada sebab dan musababnya kan?

Sharnaaz Ahmad tu, Mc taktau la FB tu kepunyaan artis yang sebenar atau fake. Namun ia banyak membantu kerajaan menerangkan perkara sebenar.

Lagi Fakta Tentang Panda yang perlu kita tahu!

Panda : Tahukah anda?

Hanya terdapat 17 Zoo di 12 buah Negara yang ada panda ni.

Panda : Tahukah anda?

Panda di National Zoo Washington DC di sewa RM 3.3 juta setahun iaitu RM 33 juta utk 10 tahun. Tetapi untung bersih dari penjualan barangan cenderahati panda SAHAJA adalah
RM3.85 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Panda di Zoo Toronto menyumbangkan kepada 10% peningkatan keahlian Zoo & pertambahan 300 ribu Pengunjung setahun. Ini memberi pulangan RM 10 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Zoo Edinburgh merekodkan jualan tiket melebihi 50% dari biasa sejak kedatangan Panda. Jumlah pendapatan adalah triple dari RM27 juta kepada RM 81 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Zoo Edinburgh merekodkan jualan tiket melebihi 50% dari biasa sejak kedatangan Panda. Jumlah pendapatan adalah triple dari RM27 juta kepada RM 81 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Zoo Edinburgh juga mencatatkan peningkatan pelawat zoo apabila Panda mula mendiami zoo mereka daripada 536,000 pada tahun 2011 kepada 800,000 pada hujung tahun 2012.

Panda : Tahukah anda?

Zoo Atlanta kena melobi kerajaan China selama 12 Tahun untuk dapatkan Panda dan membelanjakan RM16 juta bagi kempen mendapatkan Panda.

Panda : Tahukah anda?

Malaysia tak perlu melobi dan tak perlu berkempen untuk mendapatkan Panda. China tawarkan atas menghargai 40 tahun persahabatan Malaysia dan China..

Panda : Tahukah anda?

Gambar panda dibawah adalah bukan gambar panda sebenar. Itu ialah panda yang menyamar menjadi panda. Di gelar sebagai 'PandaNormah'

he he he..

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mentaliti penyokong bee end dalam ekonomi.

Zoo luar negara ramai berjuta pelancong pegi. Pelancong yang datang tu ramai kaya raya sebab boleh gi naik flight. Banyaklah pendapatan dari pelancong luar.


Zoo negara tu berapa je pelancong luar??? Yang nak ramai pelancong nanti budak sekolah dari orang biasa atau orang miskin. Anak orang kaya tak pi ke zoo negara nye.

Betul dapat duitla tapi duit rakyat. Ini menjana pendapatan dari duit rakyat yang dah sedia susah.

Patut jana pendapatan dari pelaburan luar.

Teruk sungguh pengurusan ekonomi beee end. Patut bisness lembu lingkup.


Tanpa Nama berkata...

Ko ni mentaliti bodoh x habis2.

Tanpa Nama berkata...

Mentaliti kjjan slgor pelihara babi 100 juta di sepang lg x pandai ekonomi....

Sbb x dak sapa nak tgk babi yg begitu banyak.... dan x dak sapa nak beli servinior babi....

Org cina pon x suka sevinior babi...

Sbb dlm bidalan org cina..... kalo gemok... gemok mcm babi....

Tanpa Nama berkata...

Aduhaii... Ini bukan Facebook dia..Ini FAKE.... macam la xpernah buka fb ... type je nama artis.. beraturr nama... yg asli yg fake.. sume ada...
Nak post pon siasat la dulu betul ke tak Fb dia..
Yg pasti yg nie buka Fb Sharnaaz ... nie klon je nie..
Fb sharnaaz yg asli/betul ialah SHARNAAZ BASIR AHMAD ... PLEASEEE la.. nak tuliss... siasat dulu . Ksian la kat sharnaaz... asyik kene FITNAH je.. adoii...

Tanpa Nama berkata...

Dah agak fitnah bee end. Tapi tetap komen supaya sesape yang cerdik skit tinggalkan bee end.

Nampak kunun nak tambahkan pendapatan negara. Tapi sebenarnya nak rugi.

Rakyat le tanggung.

Tanpa Nama berkata...

Fake ke tak ke. Janji fakta yang diberikan tu betul bukan macam babi PR bodoh asyik tau membantah membabi buta. Bela babi banyak2 takpa pulak. sampai rm100 juta. nak sumbat mulut macai PR la kot.

Tanpa Nama berkata...

kalau babi tu haram. macam PR lagi haram jadah dari babi!

zack berkata...

geng PR otak dah beku...apa fakta pun tak boleh terima dah...mentaliti hutan

Tanpa Nama berkata...

Mentaliti macai PR dh mcm babi..ingat pelaburan negeri2 d bwh PR smua dijana plabur luar ka bodo? Hbis tu janji2 manis PR masa PRU13 hanya tnggal janji knapa ko x bising syaitan? Tgkla dlu fakta d atas..awat bodoh sgt?

Tanpa Nama berkata...

Wow, bela Panda memang bodoh dan bazir. Sudah terang lagi bersuluh, pembaziran duit rakyat oleh kerajaan Malaysia. Orang yang tak kena bayar tax beribu dekat government, takyah lah give comments. Nampak sangat you are idiots yang nak Malaysia hidup mengemis dan rakyat yang memerlukan bantuan langsung biar mati. Kalau kerajaan tak tahu manage wang, macam ni lah jadinya. Boros sampai Panda pun nak sewa kononnya simbolik. Don't be stupid, it only generates deficit for the country.

SentiasaPanas berkata...

Mentaliti Macai-macai Pakatan Haram luarbiasa BODOH! Tiada hujah bernas melainkan KEBENCIAN ATAS DASAR BANGKANGAN semata-mata. Kasihan ketua korang kaki LIWAT! Opss..

Tanpa Nama berkata...

X kisah la fake ke idak asalkan dia bagi fakta yg betul dan Alhamdulillah PAHALA menanti beliau. Mmg kjaan akan jana duit yg byk melalui kedatangan PANDA ni samada dari panda itu sendiri maupun dari segi lain2.

Utama Services berkata...

wkwkwkwkwkwk..Kerajaan PKR mmg the best! Like ptuihhhh

Utama Services berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Utama Services berkata...

Give the definition of defisit utk trade antara China dan Malaysia... Jaga Babi kat Selangor Penang kos juta2 ko tak bising mcm BABI

Utama Services berkata...

Kenapa la Ada juga rakyat Malaysia yg berfikiran dangkal dan pendek.. Memg penyokong Pkatan Rejim ni pendek akal kebanyakannya..

Tanpa Nama berkata...

kita perlukan sokongan china dalam hubungan antarabangsa dan hubungan perdagangan..bukan senang china nak bagi mana2 negara jaga binatang kesayangan negara mereka itu...berapa banyak negara mohon tetapi di tolak oleh kerajaan china..cuma saya harap kita jaga panda itu dengan sehabis baik.