Sabtu, 12 Julai 2014

HOT!! Kisah Malang Madrasah Salihiah Yang Runtuh Bersama Padi Jantan #KedahSerataRata


Aku kenal dengan Padi Jantn dari tahun 2010. Ketika tu kami sama-sama berjuang mempertahankan Madrasah Salihiah dari diruntuhkan Pas Kedah Laknattulah. (sanggup runtuhkan surau dan madrasah yg berusia 105 tahun untuk buat sebuah shopping kompleks)

Padi ni seorang yang berbakat besar, pakar edit gambar dan video. Malah ketika tu dia ni cybertrooper UMNO yang menentang Pas. Ketika tu, kiblatnya masih betul, perjuangan dia masih cantik.

Kemudian aku dan sahabat2 TMK keluar dari kelompok AJK Madrasah Salihiah sebab kami rasa dipergunakan. Kami rasa ada sesuatu yang tak kena dalam kumpulan berkenaan. Dari terpalit sekali, baik kami angkat kaki.

Aku hanya mengikuti kisah madrasah malang tu dari jauh. Malang sebab Pas nak runtuh madrasah dan surau sb nak buat pasaraya besar, dan lebih malang kumpulan yang mempertahankan madrasah tu, bukan benar-benar ikhlas nak pertahankan.

Cerita selepas itu, apa yang aku tahu, Madrasah dan surau dah runtuh. Tanah wakaf terbabit telah diserahkan kepada Sony Hoo (cina Dap Penang) .. kes ni telah dicampur tangan pihak Istana Kedah. Malah pihak AJK surau yang kononnya mempertahankan madrasah tu pun tandatangan setuju utk terima tanah ganti dan duit RM1.4 Juta sebagai gantirugi.

Semua peristiwa ni berlaku pada zaman PAS KEDAH memerintah.

Bila semua benda dah diselesaikan oleh pihak Istana Kedah, malah pihak wakil tanah wakaf madrasah berkenaan juga sudah menurunkan tandatangan. Kiranya semua pihak sudah setuju kes ini selesai.

Kerajaan negeri takdak kuasa lagi, bila pihak Istana ambil alih kes ni.

Masih berlaku di bawah pemerintahan Pas.

Tiba-tiba bila BN ambil alih Kedah. si Padi Jantan meroyan minta Dato Mukhriz beli balik tanah wakaf madrasah tu. Kemudian hari-hari dihamun UMNO/BN kononnya yahudi, israel, jahat dan kejam.

Apa kaitan UMNO/BN dalam kes tanah wakaf madrasah? UMNO/BN kah yang gadaikan tanah tersebut?

Lagi satu, apa kena mengena Dato Mukhriz dengan tanah wakaf tu. Beliau tak terlibat langsung.
Duit dah dapat, tanah ganti juga telah diberi.. tandatangan juga dah diturunkan. Tiba-tiba minta kerajaan BN beli balik tanah wakaf tu dan pulangkan pada mereka.

Mana mungkin boleh buat macam tu. Tanah tu dah jadi hak orang, dah tukar nama, malah pembinaan sudah dijalankan.

Inilah perjuangan Padi Jantan. Hangpa yang baca ni, fikir perjuangan dia sebab mempertahankan tanah wakaf atau sebab duit?

Demi Allah.. apa yang aku tulis ini adalah benar dan benar-benar belaka.

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku percaya hang..

Tanpa Nama berkata...

Salam, dulu sy pun ikut jg tulisan padi jantan ni. Tp mula jd xminat dh bila singgah pi Solat situ sblm diruntuh nmpk depa xbersungguh pun nk bertahankn madrasah tu. Sama ja puak lapaq duit padijantan ni dgn puak celaka PAS laknatullah ni.

Knapa depa pi sign terima duit tu klu betui nk pertahankn?
Keduanya padijantan ni dh mcm sewel gila bila baca blog dia mcm takdak kepala ekoq hujah dia. Sy mula syak padijantan ni mungkin dh join ajaran sesat mcm puak sewel yg mengaku waris kesultanan negara Kedah tu. Di Kedah la ni tumbui ramai puak gila sejak PAS peri tah Kedah dulu..

So hati2. Dn jgn trmakan dgn budak sewel padijantan tu.. Samseng gangster otak senget. Tulis ayat suci tp sulam maki kutuk fitnah MB Kedah la xtentu pasai!!!

Tanpa Nama berkata...

budak biyol tu.

terlebih mkn karipap basi.

Harapan Esok berkata...

mantap bro!

abuya berkata...

itulah kalau dah betui dari awai sudah nya tak betui jugak kunun nak mempertahan surau cabuk yang dah tak macam surau kalau seribu taun sekali kalau takdak yang dok mengimarah kan buat apa.walau pun aku dok jauh aku tau jugak.Tapi dah waktu kedah diperintah PAS maka AMENO LAKNATULLAH HUTAALA ambik kesempatan kunun nak mempertahankan mai puak munafik mai puak syirik campug dengan puak2 had tak kenai tikag sembahyang pun dgn segala macam topeng akhir tulah jadinya. Tak pa banyak2 lah buat fitnah mudah2an lagi banyak yang terbungkag. Nak perjuang kan surau kunun sebut hudud buat main2.memanglah budak ni kaki fitnah kalau tak masakan dia kalah dengan sanusi jangan2 tak boleh bayag saman tu tu yang sewel tak tentu arah tu.

Tanpa Nama berkata...

PAS LAKNATULLAH yg roboh madrasah tu.. Kes padijantan ni dia bkn ahli UMNO jauh skali exco ka apa. Tp PAS LAKNATULLAH ALAIHHH dan macai laknatullah sekoq atas ni terang2 pi roboh.. Mmg hina Agama.. Pi panggil pula madrasah cabuk.. Celaka sgguh macai PAS LAKNATULLAH atas ni sama mcm puak Yahudi Israel yg meroboh u ah dn masjid umat Islam di GAZA..

padiaman berkata...

Aku xtau nk kata apa bila tgk madrasah cantik teguh tu PAS boleh bg kt Sunny Ho kapiaq lknat tu.. Alasan 1001 penipu PAS mcm puak Yahudi duk tipu kita pasai AL AQSA mcm tu lah puak PAS LAKNATULLAH dr pd pesuruhjaya mahpos munapik tu sampai la ke macai anjing kat ataih tu duk PEMUHONG kita pasai Islam, last2 madrasah yg xdak kene mengena dgn tanah pemaju kapiaq tu pun depa balaihh.. Jd nk kata pa lg PAS LAKNATULLAHH haa?

Org yg bodoh dn munapik mcm depa jgk ja yg akn turut pdn sokong!

Tanpa Nama berkata...

Abuya anjing PAS LAKNATULLAH... Duk diam la munafik oiii.. Kurang2 padijantan tu dia tk sokong roboh musolla.. Madrasah. Madrasah dgn shopping complex mana mulia lg bodoo oii?

rashami berkata...

Penulis nama Abuya kat atas..
Ko hina madrasah tu dgn gelar madrasah buruk? Aku mintak doa pd Allah dlm Ramadhan ni semoga KAKI kau jd BURUKK nnt sampai ko rase jijik!

Ko xpnh gi lihat madrasah tu ko hina pulak.. Mcm kapir je perangai ko abuya!A

Tanpa Nama berkata...

Tk tau la hak mna betuii

Tanpa Nama berkata...

Padi jantan teloq tak dak

Tanpa Nama berkata...

Klu baca entry terbaru padijantan ni mmg sah dia ni sewel dn trojan horse PAS. Krjn PAS yg menekan MAIK supaya jual tanah madrasah tu pd sunny ho, lepastu paksa roboh, tiba2 harini dia maki caci dn tuduh UMNO yg buat? Tuduh rasuah. Padijantan ni mmg spesis babi agknya.. Senang2 dia nk ugut nk tembak bunuh org.. Agama Islam haramkn prbuatan berbunuh sesama MUSLIM tp dia ne agama iblis agkny!

Knapa dia xhentam dn maki PAS? yg jd punca semua ni?? Nmpk sgt dia mmg trojan horse upahan PR!

Tanpa Nama berkata...

Cakaap saja ajk madrasah kebas duit