Isnin, 21 Julai 2014

HOT!! Pasukan Penyiasat Malaysia Berkemungkinan Dibenarkan Masuk! #MH17


Jika sebelum ni pasukan penyiasat Malaysia seolah-olah dihalang dari memasuki lokasi terhempas. Kali ini, nampaknya usaha tersebut seolah-olah akan berjaya.

KIEV: Malaysia, Ukraine dan enam pihak lain yang berkepentingan kini menggunakan pihak ketiga untuk berunding dengan pemberontak pro-Rusia bagi mendapatkan laluan selamat memasuki kawasan pesawat Malaysia Airlines MH17 terhempas di Ukraine.

Ketua Pasukan Penyiasat Khas Malaysia, Khairil Hilmi Mokhtar berkata rundingan itu masih berlangsung dan kemungkinan keputusannya positif.

"Mungkin hari ini atau esok kita boleh memasuki kawasan itu," katanya kepada wartawan Malaysia di sini pada Ahad.

Khairil Hilmi berkata, pihak ketiga itu mendapat kepercayaan kedua-dua pihak, kerajaan Ukraine dan puak pemberontak, dan ia menggunakan kaedah rundigan dipanggil "shuttle diplomacy" (diplomasi ulang-alik).

Mengenai enam pihak lagi itu, beliau berkata mereka ialah pasukan antarabangsa dari negara-negara yang rakyat mereka adalah penumpang pesawat malang itu.

Beliau berkata pasukan antarabangsa ini, serta Malaysia, perlu ke kawasan berkenaan untuk menjalankan Identifikasi Mangsa Nahas (DVI) dan mengumpul mayat.

Khairil Hilmi berkata pasukan antarabangsa baru saja dibentuk berikutan nahas tragik yang mengejutkan dunia.

Katanya, kerajaan Ukraine telah menurutsertakan pasukan Malaysia dan pihak-pihak berkenaan dalam sebuah jawatankuasa yang dibentuk ekoran tragedi itu.

Beliau berkata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman dijangka tiba di Kiev pada Isnin.

Pesawat MAS MH17 dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur bila ia terhempas di Donetsk, bahagian timur Ukraine dekat sempadan Rusia pada malam hari Khamis.

Pesawat Boeing 777-200 membawa 298 orang - 283 penumpang dan 15 anak kapal. -BERNAMA

McTheory:
Rasanya kalau masuk pun.. depa dah hapuskan bahan bukti yang ada dah..

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan percaya sangat kat ukraine juga sebab negara itu sekarang dikawal oleh keturunan yahudi, cuba cari kata kunci "ukraine prime minister jews"

Tanpa Nama berkata...

Selagi fitnah menjadi asas pemerintahan.... selagi itulah negara akan terperangkap dalam fitnah yang berterusan.

Selepas mh730 memang ada terfikir apa lagi bala selepas itu.

Dalam banyak2 penerbangan yg terbang di kawasan itu, penerbangan mh yg terkena. Fitnah lah lagi kalau masih tak takut Allah....

Apa lagi selepas ini nak jadi kat negara???

Tanpa Nama berkata...

to anony 21 Jul 11:10 PG, tu akibatnya rakyat berpecah belah, Allah turun bala bukan pada seorang tapi pada semua. Ini akibatnya apabila perhimpunan pertahankan kalimah Allah tidak seramai perhimpunan Bersih. Iman pada politik tapi bukan pada Allah yang sepatutnya

Tanpa Nama berkata...

Insiden amat kejam kat MH370 & MH11 kita ini juga disyaki berkaitan strategi berterusan dan makin agresif si ZIONIS-Barat dan ejen mereka dari PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM, utk. memisahkan Sabah-Sarawak yg. amat kaya minyak-gas, dari Malaysia dan disatukan dgn. S'pura - supaya dpt. menubuhkan satu lagi 'Israel' utk. MENGUASAI Asia spt. mana Israel ditubuhkan dgn. amat BUAS utk. MENGUASAI Timur Tengah yg. kaya minyak-gas di samping menjatuhkan ISLAM/umatnya di Dunia Islam ( lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009; dan di -http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014)! Itulah yg. aku heran - apasallah K'jaan kita terlalu beri muka pd. S'pura yg. adalah pusat Mossad/CIA-MI6-Perisik Jerman sampai TANAH PUSAKA kita asyik TERGADAI kat S’pura?!

Dilapurkan, juga jenazah-jenazah/mayat-mayat tersebut ada yg. reput dgn terlalu cepat atau tidak baru (lihat di - http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=101063 , Rebel leader suggests victims were dead before plane took off, By wmw_admin on July 19, 2014) - sebab itu pemberontak pro-Russia itu tidak mahu mayat-mayat tersebut diTUKAR/diMUSNAHkan rejim Ukraine-ZIONIS! Sebab itu mereka mulanya mahu Russia menjalankan siasatan untuk pastikan jenazah-jenazah/mayat-mayat tersebut dari MH17 dan sebab kematian mereka yg. sebenaqnya – tapi sekrng dah hubungi Malaysia (lihat di http://celahgelegar.blogspot.com/2014/07/mh17-us-ukraine-pasti-gelisah-ketua.html? , #MH17: US & UKRAINE PASTI GELISAH, Ketua Pemisah HUBUNGI Malaysia, Kotak Hitam & Mayat Dalam Simpanan Mereka, July 20, 2014). Sebab itu, K'jaan kita mesti juga bekerjasama lebih rapat dgn. Russia - jgn. terlalu percaya si Barat/UN (yg. dah dikuasai ZIONIS-Israel)! Lagipun, seKuriti di Schipol Airport di Amsterdam itu adalah di bawah syarikat Mossad-Israel, ICTS –lihat di http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=101091 - Ukraine: 777 and State – Fabricated Terror , By Nick Kollerstrom on July 20, 2014!

Tapi yg. ganjilnya rejim ZIONIS Ukraine tu nak INTERPOL masuk campur dan ambil alih jenazah-jenazah/mayat-mayat tersebut bersama Kesatuan Eropah (OSCE) – apa kaitan INTERPOL dgn. penyiasatan k etas jenazah-jenazah/mayat-mayat tersebut – sedgkan Malaysia bersama Russia ada kepakaran untuk mengenali jenazah-jenazah/mayat-mayat tersebut; dan kenapa INTERPOL/OSCE ni tak nak tunggu kumpulan antarabangsa yg. baru ditubuhkan?!!

Lihat di http://www.presstv.ir/detail/2014/07/19/371868/interpol-to-help-identify-mh17-victims/ , Interpol to help identify Malaysian plane victims, Jul 19, 2014:

The International Criminal Police Organization (Interpol) has announced that it will send a team in a bid to identify the victims died in the Malaysia Airlines Flight MH17 crash in eastern Ukraine.

"International cooperation is essential in ensuring their accurate, dignified and speedy recovery and identification," Interpol Secretary General Ronald Noble said in a statement on Friday.

"Having spoken with Ukraine's minister of internal affairs, Arsen Avakov, I have assured him of our continued assistance for as long as it is required."
Along with 30 observers from the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE) who arrived at the crash site on Friday, the Interpol team will supervise the handling of the victims’ remains. ……

Makcik Sambal Belacan.


Tanpa Nama berkata...

MALANGnya, Kumpulan antarabangsa yg. baru ditubuhkan, tidak melibatkan RUSSIA – apahal Kem. Pengangkutan ni; Kem. Luar/Kem. Pertahanan patut masuk campur juga kerana ini berkaitan Geopolitik-paling DAJAL ZIONIS-Israell dan penyokng Baratnya, yg. menguasai rejim Ukraine tu!

Jgn. hanya serahkan pd Kem. Pengangkutan – kerana insiden MH11 ini bukan kemalangan biasa! Di samping itu, rejim Ukraine seolah tak nak beri kerjasama pd. Malaysia (lihat di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/07/liowtionglai-ukraine-tidak-jamin.html ), @LiowTiongLai : Ukraine tidak jamin keselamatan petugas, July 21, 2014), sedangkan OSCE/INTERPOL senang saja masuk dan dijamin keselamatan mereka!

Makcik Sambal Belacan.

Tanpa Nama berkata...

Dan jgn. lupa – MCAcing adalah DALANG-Dua-MUKA-plg-MERBAHAYA; yg. sering bersekongkol dgn. si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM serta penaja Barat-ZIONIS mereka, utk. MENGHINA/MENGGERTAK Islam/umatnya (aku pun heran bila MCAcing nak masuk kabinet balik semula dan baru pula dapat menguasai Kem. Pengangkutan sebelum insiden MH11 ni) – bukalah mata sikit pemimpin Islam/Melayu kita dlm. BN; jgn. hidup dlm. LaLaLand –kerana realiti Geopolitik ZIONIS dan ejen tempatan mereka, sebenaqnya makin BUAS, termasuk di Malaysia kita!)

Makcik Sambal Belacan.

Tanpa Nama berkata...

terpengaruh la berita CNN yahudi/amerika /ukraine dan sekutunya..buka mata sikit xda motif pun puak pemisah@russia nak tembak..mainan yahudi..palestin dilupkan dunia..najib nak ikut rentak siapa kali ini amerika atau russia 2 blok kuasa besar..perang dunia 3 makin hampir

Tanpa Nama berkata...

Ramai btol pakar strategi yg komen dlm ni.

Tanpa Nama berkata...

anon 11.10. Umat Islam berpecah kerana ada manusia yg ingin terus memimpin sampai mati. Kalau boleh anak beranak keturunan dilantik jadi pemimpin. Harta rakyat kasi BELANJA tak tentu arah. Siapa bangkang kena tangkap.

Kalau umat Islam ikut zaman kebangkitan Islam.... Yang zalim diturunkan. Naikkan pemimpin baru. Yang naik buat hal, kasi naik yang baru lagi....

Ini tidak. Asyik pilih pemimpin mereka dan kroni je yg perintah. Dari waiting list yg sama je.... Yang asyik keluar kenyataan mangkaq je.... Yang asyik nak MENYIASAT masalah je.... Yang muka dan perangai macam samseng kampung dudsun je... dipilih oleh umat Islam yang terus tertipu.

Rakyat menagih brimm dulu, kini dan selalunya.....

Tanpa Nama berkata...

anon 3.32.. ya betul.. aku stuju pemimpin PR nk jd MB sampai dh nak mampos pun masih nk jd MB.. nasib sbb populariti jatuh je kena tendang..

Ko but akayu ke yg jd Presiden parti sekor tu Bini.. Penasihat laki dia.. Anak betina dia pun jawatan besar.

Dlm parti puak makan babi kawan korang pulak.. bapak punasehat.. anak setiausaha.. lepas tu sepupu sepapat pakat2 ada jawatan.. itu sbb Malaysia rosak sbb dibodohkan oleh puak2 mcm ni..

air free... kasi air lombong freee tu ke nk rasuah rakyat.. org bodoh ramai skrg di Malaysia..

Support PM for Mh17
tolak dajjal proksi Yahudi-PR.

PASetan berkata...

macai PAS babi DAP masuk daahhh... >>> anon 3.32.. woi babi PAS.. harta anak yatim Memali tu sapa belanja mcm harta mak bapak PAS Kedah??

harta rakyat Kedah untuk buat jalan raya sapa dia balaih utk kayakan Kroni2 Pahrolbasi, Amiruddin PASngok tu??

woii babi PAS..kalau hang berani hang bentangkan lah utk lawan hujah aku bodo oiiii.. tarah bukit gunung sampai licin puak babi PAS mcm hang mau ckp lagi pasai ketelusan org lain.. weii hang suluh muka dulu la..bangsa PAS babi DAP oii!