Jumaat, 22 Ogos 2014

HOT!! Mukhriz Mahathir Membazir Ubahsuai Rumah Hingga Berjuta? #KedahSerataRata #HanyaDiKedah


Ada orang bising Dato Seri Hj Mukhriz Mahathir renovate rumah MB Kedah. Pelik kan.. beliau renovate rumah rasmi MB Kedah, bukan rumah peribadi.

Rumah rasmi MB Kedah diguna oleh semua pemimpin yg dilantik menjadi MB Kedah. Maknanya rumah tu akan jadi rumah rasmi kerajaan.

Ada yang kata rumah tu dah elok, kenapa nak renovate lagi.

Untuk pengetahuan pembaca.

Rumah rasmi MB tu, sebenarnya dah dibina lebih 40 tahun yang lepas. Malah rumah tersebut ditinggalkan kosong selama 20 tahun.

Perabot dan barangan dalam tu dah daif. Takkan seorang MB yang bawa masuk pelaburan berbillion-billion tinggal di rumah sedaif itu?

Rumah yang ditinggalkan tu dah macam hantu jika kita masuk tengok di dalamnya. Jadi tak salah DSMM renovate rumah rasmi tersebut bagi cantik dan menarik.

Sebenarnya beliau boleh bina sebuah banglo peribadi jika beliau mahu. Namun beliau memilih untuk membina rumah rasmi MB kerana beliau amanah. Sama juga dengan Arwah Ustaz Azizan yang renovate pejabat beliau ketika beliau mula-mula masuk menjadi kerajaan negeri.

Jadi apa salah kalau DSMM renovate rumah rasmi MB? Malah beliau bercadang untuk membuat landskap dan rumah tersebut menjadi mercu tanda terbaru dinegeri Kedah.

Rumah rasmi MB juga digunakan untuk Kuliah Pagi setiap Sabtu, jamuan kenduri untuk rakyat, majlis rasmi kerajaan dan pelbagai majlis lain.

Landskap yang menarik, ada yang kata membazir. Sama la juga macam KLCC dan Putrajaya, dulu pun dikatakan membazir, tapi sekarang semua pakat berebut nak duduk kat situ.

Malah Putrajaya sudah menjadi satu mercu tanda Malaysia yang paling terkenal di dunia.

Jadi percayalah rumah MB Kedah akan jadi satu mercu tanda terbaru di Kedah, malah tak mustahil ianya akan popular hingga menjadi tumpuan pelancong.

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang pembangkang ni bukan ada kerja lain. Bagi negeri kat depa pun lingkup. Dulu Tun bina lebuhraya utara selatan depa bangkang bagai nak rak. La ni depa guna lebuh raya tu sampai hayat dikandung badan.

Memang depa ni manusia bengong.

Pengundi Sik berkata...

Biaq pi kat depa. Depa dok menyalak sbb takdak isu dah la ni. Depa nak alih isu yg hamPAS dah dikuasai anwarinas dan golongan ulama dah hilang sora. Yg hamPAS la nie berjuang untuk kuasa dan duit bukan lagi untuk Islam. Mengalihkan perhatian pada krisis perebutan kuasa dan permulaan pergerakan menentang Kesultanan Melayu.

Itu yg depa dok buat la nie. Bukan nak tulong rakyat pun. Bukan nak menaikkan Islam pun.....

Tanpa Nama berkata...

Mungkin Amano dan keturunan kaya tak selesa duduk rumah lama2 atau tak cantik.....

Rakyat biasa tengok saja nooooo.....

Dah bg rumah bantuan tu... Duduk senyap2. Yang tak dapat nganga la tunggu tengok kalau ada nasib baik kemungkinan 1/100000 mungkin dapat.

Tanpa Nama berkata...

aku yakin mukhriz adalah seorang yg amanah, berkebolehan dan berpandangan jauh mcm bapak dia jugak.

ayuh mukhriz teruskan usaha ....!

Tanpa Nama berkata...

lalat hijau PAShit memang bingai. keja nak cari salah UMNO. Sanggup maki hamun dan fitnah sesama bangsa demi kuasa politik. tapi dengan DAPig, PAShit sanggup pulak jadi barua

Tanpa Nama berkata...

Sama macam MB selangor. MB tu elok elok buat jerja dan tolak rasuah, tiba tiba nak ganti.
Tanpa bukti yang sahih.
Pas lagi satu. Mula mula nak ikut cara islam. Kena ada pertuduhan perlanggaran undang undan dan mesti ada bukti.
Tapi bila kena tegur dengan dap terus hilang undang islam. Buat u turn.
parti islam apa cam tu?.

Tanpa Nama berkata...

Anon 2.58. PAS dah diberitahu cerita sebenar le tuuuuu.. Kalau dia tak salah pun.... SALAHKAH TUKAR MB?????


MB bukan saja kerja untuk rakyat... Di bawah parti, MB kerja untuk bos parti/pakatan dia.

Pakatan dah cerdik dan tak ulangi kesilapan di Kedah/Perak. Mereka telah berjaya menurunkan mereka yang bekerja atau... SEOLAH2 BEKERJA macam amano..

Tanpa Nama berkata...

rumah mak saya yang dah lama pun mak bg renovate biaq tegap anak cucu bersenda gurau tak lah roboh. bukan rumah mb. rumah rasmi kan. takkan la nak biaq cam kandang kambing

Tanpa Nama berkata...

Mmgla sbb PAS munafik.. ckp mulut tolak kekayaan.. lepas tu pakai serban lusuh.. nk perdaya rakyat tp kat belakang?? tgk Morsidol Am sudah laa

MACAI.. ada sedar ka?

Pork nick 'zuhut' pun rumah macam istana.. tak kira lagi lot tanah rakyat Kelante yang patut dapat tp Amalina dgn Ariffahmi serta bini dia ygdapat??

dapigs bingai berkata...

Kalipah guan eng renovated rumah dia x pulak geng lembu hijau ni bukak suara? Cam gampang..Kehkehkeh

Pengundi Kedah berkata...

geng lembu hijau ni mana brani dgn Lim tokong tu. Lim tokong tu rasuah mcm2 projek rumah mewah di kawasan berbukit di Penang.. PASngok xde nk kisah..
tp kalau rumha org UMNO tukar cat je pun nanti Haramkahsial tu akan lapor front page..

Itulah macai PAS.. anjing suruhan!

hangkedee berkata...

Jangan layan Parti Pakar U TURN ni....lagi layan tak jadi kerja. Dulu kutuk setiap projek BN. Tak Ada satu pun mereka setuju. Tanam padi Setahun 3kali,buat jambatan PPinang, lebuhraya, Putrajaya.... Semua mereka kutuk. Terkini terkial terjerik termimpi hendak duduk putrajaya.... Muka kulit apa tak tahu malu. Apa yg Mereka buat sepenggal di kedah. Sedih Surau Solihiyah diwakafkan diruntuhkan. kenapa tak Bantah?

Tanpa Nama berkata...

betul tu bro..
PAS ni sapa yg join jd macai akan memiliki kulit spt kulit BABI.. yakni tiada rasa malu dgn kebodohan dan keburukan mereka..
lepastu lagi tak malu mau komen kerja2 orang lain..

Surau Kancut tu terang jelas PAS adalah munafik. Tktau sbb apa mreka benci sgt dgn surau tu. Tp kalau markaz lendir hijau depa org sentuh woo mau jd perang tumpah darah..

arab berkata...

Kita cuma ader lebih kurang 3 tahun saja lg... Samada BN tetap memerintah atau pon bg kt lubang kunyit boneka DAP tu pegang malaysia. Sekali dorg dh amik jgn mimpi nk dpt balik ah... So aku mmg harap kita bg anak2 muda ni biar dorg nmpk sikit sapa yg suka sgt buat huru hara kt malaysia ni. Biar dorg tolak ideologi sesat PR smpi brkubur

Tanpa Nama berkata...

teruskan usaha untuk rakyat, rumah ini rumah rakyat, kalau di bena semula, di cantikkan rakyat juga akan merasa nikmatnya...contoh..istana prince charles di uk, di cantikkan dengan taman, di tanam pokok pokok yang hamper pupus, bila di adakan majlis negri, rakyat di jemput dapat menikmati berkongsi pemandangan dan perasaan bersama MB di tempat mereka sendiri yang menyumbang...peduli kan pembangkang, mengapa tak persoal apa LGE buat dengan rumah nya dan kereta mewahnya...sampai bila munafik Pas /celaka DAP, dan sial PKR akan puas hati jika BN buat sesuatau untuk negeri dan negara...PAS memang munafik...dah jelas..

Tanpa Nama berkata...

612Pas adalah pembangkang yang paling benak di dunia. Sepatutnya depa memperbaiki sesuatu dari segi agama bukannya sampai taik kering pun depa nak bangkang. Mula mula aku nak muntah fasal gelar Guan Eng macam omar abdul aziz. bila kerajaan tembak babi di selangor, depa pi kesian kat toke china tu, dan aku muntah lagi.
bila tengok kerajaan buat sambutan kat MH17, depa pakat pakat kata kenapa tak buat kat wira lahad datu? aduh pas, jangan cemburu dengan kejayaan kerajaan kerana yang memerintah negara pun Melayu Islam, bukan China serupa "Omar Abdul Aziz" hangpa tu. Apa? Umno tak islamik? ok, Islamik sangat ka Pas sampai diuliti oleh fitnah sejak dulu sampai la?

Tanpa Nama berkata...

Sbrnya kita tak pelru kisah sgt dgn PKR, yg paling bahaya dan celaka ialah PAS.

PAS berjaya gunakan agama sbg alat tarik sokongan Melayu2 jahil.
PAS lah pembangkang paling PARIA skali. Apa jua benda baik UMNO buat tetap mereka akan bangkang..
ini doktrin gila dan munafik ditanam pemimpin PAS pd pencacai mereka sejak berzaman.

Lidah petah dgn sulaman ayat2 Suci.. akan memaut hati Melayu2 jahil ini utk ikut sertai mereka.

Jika ayah pin yg jelas sesat pun boleh aramai ostazah terikut.. apatah lg PAS..

Menaiktaraf rumah rasmi MB sepatutnya tidak dijadikan isu oleh macai PAS berbanding menukar kereta CAMRY dan Mercedez oleh PAS Kedah dan Perak.

Itu jelas digunakan oleh puak2 ini utk peribadi.. lepastu jual murah pd mereka.

Rumah rasmi MB harta kerajaan. Siapa2 yg jd MB akan layak dapat rumah itu. Dan sekarang ini kepelbagian guna rumah MB sudah berubah. Kuliah2 Agama setiap minggu yg dibuka utk rakyat awam dibuat di rumah rasmi MB.

Apakah PAS buta kayu atau syaitan telah mengubah mata perut PAS supaya membangkang juga?

Syabas pd MB Kedah kerana banyak melakukan perubahan ekonomi..

Tanpa Nama berkata...

Rakyat sesama rakyat pakat2 nak tunjuk terrer berbahas bab MB nak renovate rumah...Dia renovate kita tak untung....tak buat pun kita tak rugi....Klu MB yg buat projek rumah mampu milik nak bg kat rakyat...Apa yg MB tu untung....Bila tukaq MB projek yg menguntungkan rakyat tiba2 dah jadi menyusahkan rakyat....Beli dgn bekas MB...MB baru takdak hati pun nak amik port...Pernah terpikiaq ka rumah yg nak dibeli akan terbengkalai kalau kita beli dari anak syarikat kerajaan negeri....Berapa sangat income purata kita rakyat Kedah ni...Nk bayaq sewa pun kadang2 miss...Nk dapat merasa dok rumah sendiri ni jenuh ikat perot...hari2 berangan...mcm mana projek yg 99 percent siap tiba2 terhenti mcm tu aja bila Kedah tukaq MB....la ni yg jadi habuan untuk rakyat sewa kena bayaq...tempat berteduh satu family...bayaq loan kat rumah yg dah beli lagi mahai dari bayaq sewa...sapa dok berteduh....setan pun tak lalu nak tumpang dok...dah jadi hutan beb...gaji cukup makan...bayaq keta...bayaq rumah...belanja dapoq...nak menyimpan pun tak lepas....Tp bila nak kena bayaq rumah 2 bijik walaupun dok sebijik ja....kat mana nak cari utk bayaq keta.....kalau hampa dok besa pi keja nek keta...apa hampa rasa bila terpaksa nek gerek la ni...Apa nak jawab kat anak2 bila beraya pun kat dalam rumah sendiri aja la....Dah berapa kali kita tukaq MB....bagus ka burok ka apa sangat impact dia kat diri sendiri....MB nak renovate rumah pun tu hak MB....tp tk buleh kah mai jenguk2 sat masalah kami ni...Malas aku nak cakap bnyak...buang karan...Fakta aku nak bg...Aku beli dari anak syarikat kerajaan negeri thun 2011.....Arwah bekas MB rasmi 3 fasa....harga juai 140k.....Ajal kat tangan tuhan...fasa 1 tgh dalam progress Kedah dah kalut nak bertukaq MB....Gagah perabih sampai 90%....MB baru lantik syarikat baru take over fasa 2 dgn fasa 3....harga juai 232k...yg tu la habuan kat rakyat...Fasa 1 tak habih cerita lg fasa 2 dok rancak berjalan...Hampa pi la cari apa2 sumber sekalipun yg tunjuk aku ni menipu.......Aku tak dak niat nak mintak ehsan...tapi aku ni yg jd kesian...Telus la dgn diri sendiri....MB baru bukan jahat...aku percaya Kedah mesti maju dalam masa terdekat ni...yg betoi tetap betoi...yg salah tetap salah...yg elok hampa cari publisti...hat burok hampa pulun bwk sembunyi...Kena kat hampa...
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0816&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.html

Tanpa Nama berkata...

Rakyat sesama rakyat pakat2 nak tunjuk terrer berbahas bab MB nak renovate rumah...Dia renovate kita tak untung....tak buat pun kita tak rugi....Klu MB yg buat projek rumah mampu milik nak bg kat rakyat...Apa yg MB tu untung....Bila tukaq MB projek yg menguntungkan rakyat tiba2 dah jadi menyusahkan rakyat....Beli dgn bekas MB...MB baru takdak hati pun nak amik port...Pernah terpikiaq ka rumah yg nak dibeli akan terbengkalai kalau kita beli dari anak syarikat kerajaan negeri....Berapa sangat income purata kita rakyat Kedah ni...Nk bayaq sewa pun kadang2 miss...Nk dapat merasa dok rumah sendiri ni jenuh ikat perot...hari2 berangan...mcm mana projek yg 99 percent siap tiba2 terhenti mcm tu aja bila Kedah tukaq MB....la ni yg jadi habuan untuk rakyat sewa kena bayaq...tempat berteduh satu family...bayaq loan kat rumah yg dah beli lagi mahai dari bayaq sewa...sapa dok berteduh....setan pun tak lalu nak tumpang dok...dah jadi hutan beb...gaji cukup makan...bayaq keta...bayaq rumah...belanja dapoq...nak menyimpan pun tak lepas....Tp bila nak kena bayaq rumah 2 bijik walaupun dok sebijik ja....kat mana nak cari utk bayaq keta.....kalau hampa dok besa pi keja nek keta...apa hampa rasa bila terpaksa nek gerek la ni...Apa nak jawab kat anak2 bila beraya pun kat dalam rumah sendiri aja la....Dah berapa kali kita tukaq MB....bagus ka burok ka apa sangat impact dia kat diri sendiri....MB nak renovate rumah pun tu hak MB....tp tk buleh kah mai jenguk2 sat masalah kami ni...Malas aku nak cakap bnyak...buang karan...Fakta aku nak bg...Aku beli dari anak syarikat kerajaan negeri thun 2011.....Arwah bekas MB rasmi 3 fasa....harga juai 140k.....Ajal kat tangan tuhan...fasa 1 tgh dalam progress Kedah dah kalut nak bertukaq MB....Gagah perabih sampai 90%....MB baru lantik syarikat baru take over fasa 2 dgn fasa 3....harga juai 232k...yg tu la habuan kat rakyat...Fasa 1 tak habih cerita lg fasa 2 dok rancak berjalan...Hampa pi la cari apa2 sumber sekalipun yg tunjuk aku ni menipu.......Aku tak dak niat nak mintak ehsan...tapi aku ni yg jd kesian...Telus la dgn diri sendiri....MB baru bukan jahat...aku percaya Kedah mesti maju dalam masa terdekat ni...yg betoi tetap betoi...yg salah tetap salah...yg elok hampa cari publisti...hat burok hampa pulun bwk sembunyi...Kena kat hampa...
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0816&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.html

Tanpa Nama berkata...

Rakyat sesama rakyat pakat2 nak tunjuk terrer berbahas bab MB nak renovate rumah...Dia renovate kita tak untung....tak buat pun kita tak rugi....Klu MB yg buat projek rumah mampu milik nak bg kat rakyat...Apa yg MB tu untung....Bila tukaq MB projek yg menguntungkan rakyat tiba2 dah jadi menyusahkan rakyat....Beli dgn bekas MB...MB baru takdak hati pun nak amik port...Pernah terpikiaq ka rumah yg nak dibeli akan terbengkalai kalau kita beli dari anak syarikat kerajaan negeri....Berapa sangat income purata kita rakyat Kedah ni...Nk bayaq sewa pun kadang2 miss...Nk dapat merasa dok rumah sendiri ni jenuh ikat perot...hari2 berangan...mcm mana projek yg 99 percent siap tiba2 terhenti mcm tu aja bila Kedah tukaq MB....la ni yg jadi habuan untuk rakyat sewa kena bayaq...tempat berteduh satu family...bayaq loan kat rumah yg dah beli lagi mahai dari bayaq sewa...sapa dok berteduh....setan pun tak lalu nak tumpang dok...dah jadi hutan beb...gaji cukup makan...bayaq keta...bayaq rumah...belanja dapoq...nak menyimpan pun tak lepas....Tp bila nak kena bayaq rumah 2 bijik walaupun dok sebijik ja....kat mana nak cari utk bayaq keta.....kalau hampa dok besa pi keja nek keta...apa hampa rasa bila terpaksa nek gerek la ni...Apa nak jawab kat anak2 bila beraya pun kat dalam rumah sendiri aja la....Dah berapa kali kita tukaq MB....bagus ka burok ka apa sangat impact dia kat diri sendiri....MB nak renovate rumah pun tu hak MB....tp tk buleh kah mai jenguk2 sat masalah kami ni...Malas aku nak cakap bnyak...buang karan...Fakta aku nak bg...Aku beli dari anak syarikat kerajaan negeri thun 2011.....Arwah bekas MB rasmi 3 fasa....harga juai 140k.....Ajal kat tangan tuhan...fasa 1 tgh dalam progress Kedah dah kalut nak bertukaq MB....Gagah perabih sampai 90%....MB baru lantik syarikat baru take over fasa 2 dgn fasa 3....harga juai 232k...yg tu la habuan kat rakyat...Fasa 1 tak habih cerita lg fasa 2 dok rancak berjalan...Hampa pi la cari apa2 sumber sekalipun yg tunjuk aku ni menipu.......Aku tak dak niat nak mintak ehsan...tapi aku ni yg jd kesian...Telus la dgn diri sendiri....MB baru bukan jahat...aku percaya Kedah mesti maju dalam masa terdekat ni...yg betoi tetap betoi...yg salah tetap salah...yg elok hampa cari publisti...hat burok hampa pulun bwk sembunyi...Kena kat hampa...
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0816&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.html