Ahad, 25 Januari 2015

PASMA Bawa Suara Dap dalam Pas?



Sebenarnya penulis agak hairan dengan sikap Presiden PASMA yang seolah-olah menjadi suara Dap dalam parti Pas. Tindakan beliau mempertikaikan presiden Pas Hadi Awang, seolah-olah ada niat tertentu, sudah pastinya niat tersebut tidak menguntungkan pimpinan Ulamak Pas.

Rasanya sebelum ini tidak pernah kita lihat seorang pemimpin NGO (pro Pas) menegur Presiden parti dengan nada dan kenyataan yang agak keras. Sudah tentu, ia memerlukan sokongan dan keberanian yang tinggi untuk berbuat demikian. Lebih-lebih lagi, beliau berani mempertikaikan keputusan seorang presiden parti yang beliau sendiri menjadi ahli.

Nampak seperti Pasma mempunyai sokongan dari parti Dap. Pelik tapi benar.

Apakah kini Pasma membawa suara Dap dalam Pas? Presiden Pasma seakan-akan bersuara mengantikan SU Agung Dap. Sedangkan parti Dap sendiri pun hanya mengutuk Pas dari belakang, tetapi Pasma dengan ‘gagahnya’ bersuara dan menghentam Hadi Awang, Presiden Pas iaitu parti mereka sendiri.

Kini barulah kita tahu, dalam ramai tokoh pimpinan Pas, kenapa Phahrolrazi bekas Exco Kerajaan Negeri Kedah yang layak dilantik sebagai Presiden Pasma. Rupanya beliau memang seorang yang sangat berani bersuara dan suka menentang ketua, seperti mana yang berlaku ketika beliau menjadi Exco dibawah pimpinan Allahyaraham Ustaz Azizan.

Disebabkan peranan beliau, pimpinan Kerajaan negeri tersungkur.

Setelah beliau berjaya memusnahkan Pas Kedah, kini beliau ke Pas Pusat untuk mengkucar-kacirkan pimpinan ulamak disana pula. Patutlah Mat Sabu atau Mahfuz sendiri tidak berani berdepan dengan Phahrol, rupanya ini sebab dan puncanya.

Teori bahawa, Pasma akan mengantikan Pas nampaknya hampir menjadi kenyataan. Sebab itu sehingga sekarang, masih tiada orang dalam Pas yang berani bangkit pertahankan presiden mereka. Keadaan seolah-olah mengiyakan, apa saja kata Phahrolrazi.

Apakah orang Pas sebenarnya merelakan pimpinan Pasma mengambil alih parti mereka itu?

Tepuk kepala, tanya lebai mereka la!

From:: MYKMU.NET

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mohon pencerahan...
Mcmn seseorang boleh dpt title ulamak ?
Pd tebal serban nya kah ?
Pd kelulusannya kah ?
Pd panggilan dr anak2 buahnya kah ?
Pd kekerapannya kluar tv kah ?
Pd jumlah ramainya org dtg dgr ceramahnya kah ?

Senang sgt dipanggil Ulamak....
Ulamak dihormati org
Juga pndi menghormati org
Budi pekertinya tinggi
Ilmu agamanya.. memang x boleh nafi lg


Walinong Sari berkata...

Dalam PAS boleh baca bismillh, dan berserban , ada janggut sikit layak dipanggil ustaz