Selasa, 27 Januari 2015

Tubuh Nik Aziz dipolitik sampai mati?


Sekarang ni tersebar luas di media sosial cerita mengenai kehebatan Tok Guru Nik Aziz yang dikatakan mengalami pelbagai perkara ajaib semasa sedang nazak sakit, malah dikaitkan pula dengan pelbagai cerita ‘kedewaan’ kononnya itulah punca menyebabkan kesihatannya semakin baik.

Ceritanya pula muncul dalam pelbagai versi dan siri yang diolah oleh para cendiakawan Pas untuk menarik perhatian ramai, kononnya Nik Aziz ni hebat, seorang ulamak besar Malaysia yang harus dikagumi ramai.

Hebat politik orang Pas ni, dah jadi macam tu pun masih hebat dipolitikkan.

Cuba kita bayangkan, beliau sedang terbaring nazak, nak bernafas pun guna mesin, tetapi mereka masih mengunakan tubuh badannya untuk politik.
Cerita tentang kehebatan Nik Aziz, bagaimana beliau berjaya sembuh dan diselamatkan, walaupun sudah ada kuman masuk ke otak pun telah di’viral’ kan oleh para pengikutnya.

Belum lagi kisah Nik Aziz yang nazak dalam koma boleh bangun pukul 4 pagi untuk bertahajud dan kemudian koma semula. Itu pun ramai penyokong Pas kagum dan memuji-muji nama Nik Aziz, kononnya sah la Nik Aziz itu Ulamak besar yang direstui Allah.

Paling menarik, ada pula yang gambarkan Nik Aziz ni samataraf dengan Nabi. Maka diulaslah hujah yang boleh dikaitkan Nik Aziz yang sakit tu dengan Nabi Allah yang lain. Makin hilang akal nampaknya para cendekiawan Pas mencari isu bagi agungkan pemimpin mereka tu.

Apakah mereka ini tak takut mati atau rasa bersalah dengan membuat cerita penglipurlara seperti itu? Cerita tersebut penulis percaya pasti digunakan oleh mereka sebagai bukti kehebatan Ulamak Pas dan akan menjadi cerita mulut dari turun temurun.

Kesian pada tuan badan, nak mati pun kena tanggung seksa pengikut yang berpolitik 24jam. Patutnya doa pada Allah, minta kurangkan seksa pada Nik Aziz dan doa minta Allah ampunkan dosanya. Bukannya buat cerita mengarut yang bukan-bukan, semua itu bakal bagi BALA lagi pada tuan badan adalah.

Wallahu a’lam

MyKMU

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bergembira Tepuk Tangan Sama-sama,

Kita Menari goyang bandan goyang Kaki,

Hooray Hooray Hooray Hooray Bergembira,

Nuar Brahim Al Jubori ke Penjara...

Haa haaa Haaa

Aku Tanyer Macai Aper Khabor?

Aku Tanyer Macai Aper Khabor?

Aku Tanyer Macai Aper Khabor....Nuar Di Penjara....

Yaaa Huuuu Malaysia akan Aman Tanya Peliwat Nuar Brahim...

Tanpa Nama berkata...

Nik aziz ni macam michel j fox macam cerita back to the future.israk dan mikraj. Di amerika dah jadi cerita biasa biasa jee.orang pas malaysia dah ketinggalan zaman batu.

Tanpa Nama berkata...

PERHATIAN:
Blogger Upahan Perompak dan Lanun seperti di bawah adalah merupakan DURI DLM DAGING, GUNTUNG DLM LIPATAN yg masih dikategorikan sebagai Blogger Pro-Kerajaan walaupon hasil kerja mereka ini sebenarnya Melemahkan Kerajaan, Menganggu-gugat, melagakan Pemimpin Sedia Ada (Bukannya yang dah Pencen), dan Mengutuk, Mencari Salah sana sini Pentadbiran PM DS Mohd Najib, Timbalan Perdana Menteri, Menteri-Menteri dan Timbalan Menteri dan juga Pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional - UMNO.


1. OutSyed The Box - Syed Akbar Ali
2. Din Turtle
3. The Scribe A Kadir Jasin
4. Zamkata - Zainuddin Maidin
3. The Sense, Credibility and Accountability
4. Life of Annie
5. Apanama

Silalah kemukakan bukti, setakat hari ini Rabu, 28 Januari 2015, berapa banyakkah artikel, tulisan yang menyentuh, menceritakan, memberi gambaran mengenai Salah Laku Tun Mahathir dan Tun Daim? Apakah semasa zaman Pentadbiran Tun Dr Mahathir, segalanya sempurna? Kenapa Isu Tol Tak pernah turun yg dibuat semasa Tun tidak dibangkitkan oleh Blogger ini? Apatahlagi isu-isu mengenai Kejahatan Regim DAP Lim Kit Siang dan Lim Guang Eng, Anwar Ibrahim, Mohd Sabu dan sebagainya. TIDAK, mereka ini hanya berminat mengenai hal-hal berkaitan yang hanya bertumpu kpd PM DS Mohd Najib dan kesuluruhan pentadbiran beliau.

Adalah dipercayai bahawa Mereka ini dibiayai oleh Mahazalim MahaFiraun Tun Mahathir dan Perompak @ Lanun Wang Rakyat Tun Daim Zainuddin samada secara terus mahupon secara Proksi. Mereka ini ada tabung yang kuat dan sebarang isu yang memburukkan Kerajaan DS Moh\d Najib, mereka akan dapat Hadiah Saguhati..

Oleh itu, Blogger Pro-Kerajaan perlu berhati-hati dengan setan dan jin yang nampak bersama kamu di dalam menentang Cyber Red Bean Army Pakatan Rakyat Kelolaan DAPigs, tapi setan-setan dan jin ini membunuh usaha kamu secara halus-halusan.

Tanpa Nama berkata...

Bro, truskan usaha 'perangi' anwar ibrahim. teruskan menulis dan highlight pada kes liwat anwar - saiful sbg sexual harassment antara majikan dan pekerja.

Tanpa Nama berkata...

Tubuh ulama tentulah dipolitik, diperkatakan.....

Tubuh mat2 boros, pemimpin bee end....... x tahu nak cakap......

HAMIDIsP berkata...

Kesian ulama tersohor parti sesat ni. Nampak sangat balasan Allah dikala sakaratul maut ni..

Tanpa Nama berkata...

Itu le tanda2 ulamak ko nak masuk neraka jahanam dgn ko sekali...

Tanpa Nama berkata...

Nak mati pun susah...
pengikut buat masalah...
hasil tarbiyyah nik ajih jugak...

Tanpa Nama berkata...

Daripada Anas r.a. Beliau berkata, bersabda Rasulullah  SAW "Akan ada pada akhir zaman ahli ibadat yang jahil dan ulama yang fasik" (HR Ibnu Ady)

banggoi petai berkata...

Ko mabuk kaa anjing najib? ? Najib bangang takde kc ko tulang hari ni? ? Klau takde ko pigi gigit jer bontot rosmah. ...bodoh punya macaii