Ahad, 29 Mac 2015

Masalah Penempatan RTB Sungai Kerian Selesai!


Rancangan Tebatan Banjir Sungai Kerian Bandar Baharu

Kerajaan negeri bercadang untuk memindahkan 155 isi rumah yang terlibat dengan projek Rancangan Tembatan Banjir Sungai Kerian ke kawasan seluas 11.4 ekar di Teluk Grugoh, Bagan Samak.


Dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat EXCO Kerajaan Negeri, YAB Dato' Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir..
Posted by Mukhriz Mahathir FC on Wednesday, March 25, 2015

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Ulasan dipadam

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

APA PASAI KASI BUANG KOMEN?
LU DENGAN MUKHRIZ TAJOL KOJOL ADA GOYANG KA? INI LUA EKOQ BODOH SEMBANG, POKOK PUN BOLEH TOMBANGGGG.....
MUKHRIZ TAJOL KOJOL SEMBANG PASAL KUIN MCM LU ORANG MANYAK PANDAI TP SAPA-SAPA DUDUK DLM KUIN KUALA KETIL BALU TAU MAANNNYAAKKK AZABBB MAAAA.....KITA SINI MACAM LANGSI MEEEHHHHHH.... HALI-HALI MAKI ITU SAMA MUKHRIZ(LEMBAP DAN SUKA POPULARITI) TAJOL MAU KOJOL (ORG PAS TP BELAKON ORG UMNO)....

Tanpa Nama berkata...

masalah penempatan kuin kuala ketil belum selesai lg woooiiiii......

Tanpa Nama berkata...

maaf, bab kuin tu..mmg aku taw ssh sbb jauh..mna tahu kot2 airport wat dkat2 ctu nnt bleh ubh lnskap ctu.. bleh majukan kwsn tu..nk pindahkan blik as bkn mudah..klu mudah mcm pndh istana putri balqis..dh lama dpa wat..nk cuci taik yg dlu bkb snang..byk lg org nk kja sggp ssh skit.. klu aku bg cntoh fmly aku je..abg aku dok as kja penang..xbising2 pon xdpt tikaq blik as..6 pg smp umah 10 mlm..ank2 br drjah 1..dpa mnage hdup sndri..lps skolah jln kki p nursery..kak ipaq aku kja jgk.
ptg br blik ambk ank2 kt nursery..tnya dia kata tawakal je la.. sambil kita berusaha,kita bharap n bdoa..semoga tuan2 bjaya.. in sha Allah..

AnkKedah berkata...

KUIN tu permata pendidikan tinggi di Kedah. Di asaskan oleh pemimpin terdahulu UMNO untuk kepentingan ilmu anak-anak KEdah.

Lepas PAS lngkupkan KUIN, jahanamkan kewangan, perancangan, reputasi dan taraf akreditasi serta aras akademik, kita harapkan UMNO berjaya rampas balik Kedah dari REJIM PAS, KUIN pun dipulihkan, di bawa balik ke Mergong.. rupanya tidak.. MB dan Exco UMNO dibodohkan talibarut PAS dgnbegitu mudah

Kredibiti MB jatuh krn gagal tempatkan KUIN di tempat asalnya.

KUIN akan trus tidak bermaya, gelap selagi tidak dirombak srukturnya dan di kembalikan semula ke kampus Mergong

KUIN adalah sbhagian dr pengiktirafan Alor Setar sebagai Bandaraya...

Sayang sekali.. pusat ilmu dihilangkan dr ALor Setar sekelipmata oleh rejim PAS sepertimana mereka meroboh Madrasah Salihiyah...

Org UMNO pun buat pekak sama. janji duit masuk temolok.. Cina duk di mana2 pun tetap untung maaa...

Usop berkata...

Bodonya pengomen pasai isu KUIN ni. Kalau hangtaktau apa2 baik duk diam la 12.46 oii

Isu KUIN ini isu kewangan.. isu MARUAH.. isu MASA DEPAN!

Penubuhan KUIN untuk kepentingan rakyat Kedah bukan pasai nak jaga 2-3 ekor pencacai PAS dlm KUIN atau nk jaga pembeli2 hartanah di Kuala Ketil yang memang tahap penyamun letak kos sewaan.

Isu KUIN ialah kenapa di bazirkan pembinaan kampus mat jenin dan Kedha terpaksa tanggung hutang kosong ni berbelas tahun.

Sedangkan impak KUIN di Kuala Ketil amat sedikit malah boleh membunuh masa depan KUIN kerana faktor2 sosio eknomi, linkages.

Cuam suruh KPT pindahkan UM ke Kedah.. ada mau ka?
Org Kedah ni byk yg otak malaih pikiaq termasuklah MB dan Exco Kedah..

Jaid penglipurlara boleh lah.. masuk TV Paper cerit ank buat nu nak buat ni... airpot la.. bodoh punya pndapat airport boleh ubah lanskap KUIN? Skt Alor Setar sikit punya besq airpot lg dekat dgn KUIN Mergong.. KULIM lg jauh

Isu ini juga menggagalkan perancangan UPEN Kedah utk jadikan Alor Setar Bandaraya ilmu kerana kUIN di pindahkan dan Universiti Al Bukhari dah tutup dan hidup segan mati takmau..


KUIN amat berdaya maju serta menarik ramai pelajar semasa di Alor Setar/. membangunkan ekonomi penduduk Alor Setar yg majoriti Melayu, krn pembangunan IPTA takkan mengorbankan sosio budaya, serta merampas tanah2 Melayu

Dgn KUIn di Alor Setar, keberkatan puast ilmu Islam lebih terpelihara sbb suasana di Alor Setar sendiri memang begitu.. jadi KUIN secara rohaniah sesuai di Alor Setar.

Alor Setar akan maju dgn berpaksi gedung ilmu Islam, jd suasananya lain.. tak mcm daeah2 yg serabut dan hal2 mengarut mcm Sungai Petani, Kulim.

Kuala Ketil itu tempat apa? tempat estet, tempat Hindu2 estet.. keliling ada apa? Kuala Ketil bukan asala lembah pondok2 ilmu...

Bodohnya PAS di warisi oleh UMNO.. PAS mana ada strategik planning buat projek sbb bagi depa mana boleh tibai.. boleh masuk celah kangkang depa, pakai jalan laa..

Jadi isu KUIN ini melambangkan lembiknya MB Mukhriz.. tiada wawasan dan hanya pak turut.

Tun M xmcm Mukhriz... tegas bijak fikir. Tp skrg Tun M suka kritik Najib.. nah sifat Najib tu sebijik2 ada dlm Mukriz.. malah lebih teruk..

setakat nak rasmi itu ini, janji mcm kayangan... isu yg depan mata pun tak bleh nak selesai.. berangan nk buat airport lah.. lembah getah la.. tanam lada lah.. merepek2..

Buktikan satu dua dlu isu di selesaikan. Pulihkan masalah2 lama Rejim PAS laknatullah ti tinnggalkan.

Isu kakitangan KUIN kena pindha jauh pun isu besar sbb merekalah penggerak KUIN. Man amungkin nk kerja dgn ikhlas dan berkualiti kalau pukul 5 ptg dh nak kena fikir travel 1 jam lebih balik rumah.. ini pemimpin2 yg tidak ad ahati perut..

Percayalah KUIN akan terkubur dan jatuh dgn sendirinya akibat 'SUMPAHAN' isu Kuala Ketil ini.. dan MB Mukriz teruslah tido dan serahkan otak tadbir negeri pada PUNAHSEHAT.. anda aka jatuh tak lama lagi..


PEMIMPIN yang BERWIBAWA dan DISAYANGI ialah yang TEGAS dan BIJAK.. dan menolak kaki PENGAMPU..

EXCO Tajul Urus itu boleh dipertikaikan kredibilitinya.. banyak kaki pengampu parasit PAS berada bersama diaa..


WALLAHUALAM..

McTheory berkata...

Ulasan yang dipadam tu tiada kena mengena dengan topik. Tapi membabitkan nama entah siapa dan dari mana.

Tanpa Nama berkata...

Bilakah wakil penduduk yg terlibat dipanggil utk berbincang? Dengan siapakah mereka berbincang? Siapakah pemilik tanah di Teluk Grugoh tsbt? Bilakah persetujuan jualbeli ditandatangani? Adakah benar jumlah mangsa cuma 155 buah rumah? Bilakah MP dan YB datang berbincang dengan penduduk yg terlibat? Bilakah proses pemindahan akan dimulakan?

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Semutar Hitam berkata...

Kawan2.. Alor Setar ni pusat Bandar & tmpat Pentadbiran Kerajaan.dgn pmajuan.Aman Central + kondo utk mningkatkan eknomi bg org luaq kedah masuk bkn org luaq mlaysia..so, dah kerja kt AS ..takkan rumah pun kat AS..Semak!! So, ustaz buat la rumah mampu milik yg sebenar di Pokok sena..tak jauh pun,22 mnit smpai..mcm mana nk membangunkan 1kwsan?? Peluang Kerja n tempat belajar..so, ustaz buat Kuin di K.Ketil & BdB pun celpak p buat rmah kat sana..rujukan yg ada is Jitra.. klau hampa celik, tempat blajaq ni mcm mana?? Nak fokus tlaah di ruang yg mcm mana?? ..so, ustaz buat di P.Tuba 1 lagi.. bdk tahfiz yg diarahkan ke Sains..Paham dak?? Bdk2 yg mngorek ilmu2 sains dlm quran .. jd,kena lah ditmpat yg jauh dri keseronokan.. reti?? Ni buleh kat BN cancel Tuba pi buat tengah2 pekan Kulim.. takdak akai, pi tambah pulak dgn E-Tutor berjuta2.. celaru.. sapa yg nak jd E-Monitor tak tau laa... ustaz roboh bngunan trbengkalai buat Mall..surau tu serpihan yg puak Bebai buat reyoh.. BN la mcm mana?? Roboh Dan Bina.. tanah belambak tak mau pi.. airport buleh pulak pi buat lg 1..awat pekan rabu tak buat lg 1?? Skiranya Yiked jv PKB tu jalan, selamat menjilat ludah aku ucapkan.. tapi apek tu dh xdak kan.. gila betoi BN, Pusat Dakwah tuuu... celah sempit tu jgak nk dibuat pn.. org2 KL pn semak tak dok tgh town..Kedah pi buat rumah celah tu... hahaH...apa2 pun, barisan pentadbir Kedah la ni yg diampu pejuang2 media berbayar.. -1bintang