Khamis, 9 Julai 2015

Durian Runtuh Untuk Peneroka FELDA


Setiap kali raya, pasti akan ada 'durian runtuh' yang diberikan kepada para peneroka. Program Ihya Rahmat Ramadan yang berlangsung pada 7hb tempohari, memberi seribu makna kepada mereka apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengumumkan pembayaran dividen pelaburan FELDA Global Ventures Holdings Bhd (FGV) serta duit raya berjumlah RM900 bagi setiap peneroka di seluruh negara.

Walaupun saham FGV dikatakan mengalami kejatuhan, namun rezeki kepada peneroka tetap ada. Cukuplah untuk menampung pembelanjaan untuk menyambut raya.

Pembayaran dividen itu membabitkan dividen awal sebanyak 6 sen sesaham dan dividen akhir sebanyak 4 sen sesaham bernilai RM600 bagi setiap peneroka, manakala duit raya bernilai RM300. Dividen yang keseluruhannya bernilai RM59.2 juta dan duit raya (RM29.6 juta) itu akan dibayar kepada 98,688 peneroka yang layak mulai 13 Julai ini.

Najib membuat pengumuman itu ketika berucap pada Program Ihya Rahmat Ramadan Warga FELDA bersama Perdana Menteri peringkat Kebangsaan 2015 di FELDA Pasoh 4, di sini, hari ini. Terdahulu, Perdana Menteri yang tiba di sini pada jam 5.30 petang, melawat Projek Perumahan Generasi Baharu FELDA di FELDA Pasoh 1, yang baru siap dibina.

Sebab tu ramai yang kata FELDA ni anak emas. Sentiasa ada perancangan Kerajaan untuk membantu peneroka FELDA. Diharap dengan pelbagai usaha yang Kerajaan lakukan, peneroka dan anak FELDA terus memberi sokongan kepada Kerajaan untuk terus merancang bagi memperkembangkan lagi FELDA dimata dunia.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inilah juga antara sebab UTAMA si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 amat benci pd. YAB PM Islam/Melayu kita serta LEGASI-amat-GEMILANG bapa beliau, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!
Maka AGLIBERAL/PDRM, baik TANGKAP cepat mana-mana ejen-ejen DALAMAN dari puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-tu!!

Dan apa hal si PENGGANAS gong eng-DAPBANGKAI tu pikiaq dia lebih BERKUASA dari DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA/NEGARA/ATM, serta K’jaan persekutuan termasuk YAB PM dan KDN/PDRM - sampai nak sewenangnya MEMBEKUkan aset 1MDB?!

Ini disyaki memang strategi KEPARAT puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 ni nak MENGHALANG mana-mana ajensi persekutuan beli tanah IMDB tu yang mahu menjaga KEPENTINGAN, TANAH dan HAK Bumiputera di sana, yang memang makin TERHAKIS! Maka aku syak, inilah antara sebab UTAMA kenapa depa beriya nak MENJATUHkan IMDB dan YAB PM Islam/Melayu kita!

Kita sepatutnya JANGAN asyik DEFENSIF - tetapi pemimpin-pemimpin Islam/Melayu juga mesti asyik SERANG ("ATTACK")! Itulah strategi perang memanjang Barat/Zionis dan EJEN-EJEN depa dari puak si PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puaka PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO, sampaikan Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) boleh diJAJAH sewenangnya!

Nek Tempoyak.