Ahad, 18 Oktober 2015

Fitnah Ahli Parlimen BN ditahan SPRM dinafikan!!


Baru-baru ini tersebar diportal-portal pro pembangkang dikhabarkan bahawa Ahli Parlimen Kota Tinggi Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid yang juga merupakan Ahli Lembaga Pengarah FELDA telah dipanggil oleh SPRM untuk disoal siasat.

Malaysiakini dan The Rakyat Post seperti cuba menyebarkan fitnah dan berita palsu yang kononnya beliau disiasat atas kerana salahguna kuasa didalam syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

Apakah ini  satu permainan sebelah sana yang mahu mengaitkan ahli lembaga pengarah FELDA dengan perbuatan yang tidak baik, sekaligus mengurangkan keyakinan pelabur terhadap FELDA.


Atas sebab demikian, Datuk Ehsan dengan pantas menafikan perkara ini, bagi mengelakan berita yang boleh menjejaskan imej beliau serta FELDA dibersihkan segera.


"Saya tidak pernah dipanggil sehingga hari ini. Tanyalah orang yang melaporkan dan tanyalah SPRM. Saya tak buat salah apa-apapun, jadi apa nak dibimbangkan. Malah saya sedia berikan kerjasama jika diminta." kata beliau.

Penjelasan oleh Datuk Ehsan itu ada kebenaran, kerana Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Mohd Shukri Abdul dilaporkan berkata SPRM tidak ada memanggil mana-mana Anggota Parlimen yang memegang jawatan di syarikat berkaitan kerajaan (GLC) untuk memberi keterangan.

Penjelasan dari SPRM itu, benar-benar menjawab segala FITNAH yang disebarkan oleh portal dan twitter pro pembangkang.

Tiada ulasan: