Sabtu, 9 Januari 2010

SIASAT: RAKYAT SELANGOR TOLAK ANWAR!



Edisi siasat: Kali ini kita hendak memerhatikan apa yang telah terjadi disekitar masyarakat kita sekarang. Keadaan ini telah disusun mengikut situasinya. Harap pembaca semua baca dengan teliti mengikut situasi yang telah disusun.

Situasi 1: Penduduk disekitar Desa Mentari, Taman Medan dan Taman Manja di PJS 2,3,4 telah diumumkan mengenai kedatangan Anwar Ibrahim melalui kain-kain rentang yang bersepah digantungkan dipersimpangan jalan.

Situasi 2: Wujud rasa tidak senang dikalangan penduduk, berikutan kedatangan Anwar ke tempat tinggal mereka. Mereka bermesyuarat dan dengan satu hasrat, mereka membantah kedatangan Anwar!

Situasi 3: Jawatan kuasa penduduk setempat mula bertindak dengan mengumpulkan wang dana jawatan kuasa untuk membuat kain-kain rentang ANTI ANWAR bagi menyatakan hasrat penduduk dikawasan tersebut.

Situasi 4: Kain-kain rentang ANTI ANWAR telah digantung disekitar-sekitar taman perumahan, dipersimpangan jalan dan jalan-jalan utama ke kawasan tersebut.

Situasi 5: Kain-kain rentang para penduduk telah menyatakan hasratnya bertulis 'ANWAR IBRAHIM KAMI TIDAK MEMERLUKAN KAMU!' dibawahnya tertulis oleh persatuan penduduk, mewakili penduduk perumahan.

Situasi 6: Hari pertama kain rentang masih tergantung. Hari kedua masih ada, hari ketiga? semua kain rentang ANTI ANWAR telah dibuang! akan tetapi!, semua kain rentang kedatangan Anwar masih ada, tidak mungkin MPSJ atau MBPJ yang membuangnya, kerana kain rentang penjilat Anwar masih lagi direntang.

Situasi 7: Penduduk setempat disekitar taman perumahan berkenaan mula merasakan tidak puas hati dengan keadaan tersebut. Suara hati meraka telah disekat. Mereka difahamkan bahawa, kain-kain rentang mereka telah dibuang oleh geng-geng penjilat Anwar!


MctHeory:
Semua orang tahu bahawa Selangor dibawah kuasa PR dan sekitar PJS 2,3,4 dibawah bidang kuasa PR juga. Apa yang hendak diterangkan disini adalah, kebebasan rakyat yang hendak bersuara untuk membantah, telah pun disekat!

Semua orang tahu bahawa orang-orang Pakatan Haram ini tidak membaca akhbar aliran perdana. Jika baca pun mereka menganggap, akhbar-akhbar tersebut sebagai menipu atau propaganda kerajaan semata.

Pembangkang, selalu mencerca kerajaan bahawa tidak memberi dipeluang, untuk mereka bersuara secara adil. Mereka menuntut kebebasan bersuara! Begitu juga rakyat, kain-kain rentang tadi ialah suara rakyat yang menentang Anwar! Suara-suara rakyat yang telah pun mahu menolak kerajaan PR Selangor.

Rakyat dah muak dengan Anwar, dah muak dengan janji-janji palsu yang akan ditaburkan setiap kali Anwar adakan ceramah. Majoriti penduduk disini sudah berasa tidak selesa dibawah kepimpinan PR Selangor dan MB Gagapnya. Jika mereka dihalang untuk menyatakan hasrat melalui kain rentang, Mereka akan berdendam dan hanya tunggu masa untuk menyatakan hasrat untuk menolak PR dalam PRUke13.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BABI KO! AKU KENAL SAPE KO! KO MEMANG DENGKI DENGAN KAMI! JUMPA AKU, MAMPUS AKU LAYAK KO!

Tanpa Nama berkata...

Ameno mmg trak keja lain. keja dok kutuk org je. bodo x suda.

Tanpa Nama berkata...

sdr mctheory, jgn layan budak dua ekor tu...dah mentality mereka mcm tu. UNCIVILISED.

ice.