Selasa, 5 Januari 2010

SOSIAL: GENG 77, DOUBLE 7, IALAH KONGSI GELAP!



Hari ini kita bercerita berkenaan dengan gejala budak-budak Melayu sekarang ni. Semalam aku ada terbaca Akhbar Metro berkenaan dengan zikir black metal. Itu tajuk utama Metro semalam. Sila baca akhbar metro tarikh 3 jan 2010.

Sebenarnya apa yang diceritakan oleh Metro bukanlah zikir black metal, tapi ia satu langkah tangan (pecah buah) bagi geng 77 (double 7). Mungkin ramai diantara kita pernah dengar, atau mungkin juga tak pernah. Puak geng 77 ni mengaku yang kononnya mereka diasaskan oleh geng 3 line (Pekida). Benarkah?

Apa yang dibimbangkan, geng 77 ni sudah menular dikalangan remaja Melayu dan sudah pun masuk ke sekolah untuk merekrut ahli-ahli baru mereka. Remaja melayu ini sebenarnya tidak sedar bahawa mereka telah direkrutkan oleh sebuah kongsi gelap melayu, untuk melakukan perkara-perkara yang salah disisi undang-undang negara.

Ramai diantara ahli 77 ni yang mengedar dadah, berlumba haram, pelacuran dan aktiviti gelap yang lain. Kongsi gelap atau gangterisme ini amatlah berbahaya jika dibiarkan terus menular dikalangan remaja kita. Kongsi gelap ini diasaskan oleh bangsa melayu sendiri yang menggunakan kitab suci Al-Quran dan pedang sebagai angkat sumpah (bidaah) untuk setia kepada kumpulan. semua itu hanyalah untuk menipu atau sebagai topeng kepada salah laku mereka.

Angkat sumpah itu diselangi dengan hirisan ibu jari dengan pedang dibiarkan titis darah sambil bersumpah. Jika angkat sumpah dengan menggunakan titisan darah, itu hukumnya haram. Sumpah guna darah itu termasuk didalam aturcara kongsi gelap cina. (angkat sumpah sesetengah 77 PEKAK)

Sebenarnya geng 77 bukanlah NGO ataupun persatuan yang berdaftar dengan kerajaan. Geng 77 adalah satu kongsi gelap melayu cabang baru yang cuba dihidupkan semula oleh sesetengah bangsa melayu kita sendiri. Ketuanya sendiri berbadan tatu harimau (harimau merujuk kepada lambang geng 77).

Apa yang aku cuba ingatkan disini, siapa yang membaca blog ini cuba sebarkan kepada remaja-remaja melayu kita supaya mereka tidak terjebak dalam kumpulan jahat yang sedang cuba meracun anak-anak melayu.

Update:
Disebabkan post blog ni menjadi pertikaian ramai. Di sini Mc sebagai penulis blog nak beritahu bahawa, penulisan ini adalah satu kebenaran dan Mc juga merupakan adik beradik baju putih dalam lambang 30. Mc agak terkilan dengan adik-adik 77 yang menganggap mereka semua pejuang fisabillilah, namun apakah benar mereka mengerjakan pertubuhan dan perlaksanaan ini ke arah ajaran Allah? berapa banyak amal pertubuhan kamu telah buat? berapa banyak melayu murtad yang kamu sedarkan? Musuh Allah nak mengadaikan agama dan nama Allah, apa kamu semua buat? cakap saja lebih.

Kita bangsa Melayu beragama Islam, hidup dengan tujuan sebagai khalifah Allah dimuka bumi ini. Hidup kita dengan ibadat dan tujuan, hidup kita untuk melaksanakan suruhan Allah. Kita hanyalah hamba yang kerdil dan kudus, jangan sangka kita kuat, kerana ada yang lebih kuat dari kita, jangan sangka kita pandai, kerana kepandaian kita hanya kurniaan pinjaman dari Allah.

Wahai saudara jemaah seIslamku, bangunlah dari tidurmu. Penubuhan Pekida, atau lebih dikenali sebagai 3 line atau 30 bermaksud 30 juzuk Al-Quran, namun berapa kerat diantara kamu yang teleh mengkhatam Quran? atau boleh membaca Quran?

Usahla nak sembang pandai, kalau benar kamu pejuang Fisabillilah, bangkitlah berjuang menentang musuh Allah. Jikalau hanya pandai merempit, meromen anak dara orang, meneguk arak dan membuat larangan Allah. Maka kamu sepatutnya termasuk dalam golongan 13, iaitu golongan yang tidak layak menyertai kumpulan 30 atau Pekida.

sampai sini saja tulisan Mc, tonton la video khas untuk pejuang 30, 36 dan 77.


McTheory:
Pulanglah kepangkal jalan sebelum ajal menjemputmu..

246 ulasan:

1 – 200 daripada 246   Terbaru›   Baru»
7Pair berkata...

Assalamualaikum....... bro, hang mai mana? lu rasa lu pnya artikel ni brasas ka? hang penah tgk 77 bidaah? kalau lu xthu ap2 pasal 7seven lu mgaji dlu... jgn tmbak aja....... lu kena syang mulut lu, sayang diri lu bro.......

Tentera Fisabilillah berkata...

salam.....
lu ne tau 77 ni kongsi glp je????
lu bdk mne???
lu mne mai???
cakap 2 beragak la sikit.....
jgn spai lu yg ssh nnti.....

Tanpa Nama berkata...

askum.. hey bro,yg lu ni taksub sgt knape..?bodoh betul.! macam lh dia org dpt tlng hang sampai ke tua,bodoh betul.!bgus lu fikir mcm mane mau brjaya,mau jd kaya,kalau lu susah,dia org mau kasi duit ka,arr bodoh.!hey bro,hidup mcm dia org tu,x sentiasa nye hidup senang,sering d timpa masaalh,kalau lu org mau hidup lebih lame,lu tnggal kn lh,klau nk hidup senang.. orait...

McTheory berkata...

Salam!

Kayu ranting 3serangkai inila orang panggil buta perut takdak akai. . Pantang, undur sebelum rebah!

Tanpa Nama berkata...

salam...geng 77 mmg kgsi gelap..peras ugut org mcm yg jadi kt kdah arituh...kna tegur ckit ngn jpj trus ankat geng..pe cite ni wehh...yg aku tau pngasas depa org n9 tp depa rapat dngn sultan kedah...7ngra ada geng ni...

Tanpa Nama berkata...

geng 77 nie dh xde akal,bodo,buang tebiat..

Melayu Realist berkata...

77 persatuan bukan NGO mahupun kerajaan. diketahui umum sebagai kongsi gelap. kebanyakan ahli merupakan golongan muda dan cetek pengetahuan, semangat setiakawan yang tak ke mana. biasanya hanya 6% sahaja yang setia hingga ke tua dan masih aktif. makin tua, hidup terumbang ambing. golongan muda menjadi bahan percaturan orang atasan. fikirlah anak muda melayu, sampai bila perlu berpaut kepada persatuan sebegini sedangkan dunia zaman ini kejam dan lambat laun, kita akan berdiri di atas kaki sendiri. ramai kawan saya menjadi geng ini sudah tumpas, dipenjara, atas tindakan yg salah di sisi undang2. di masa anda dikenakan hukuman, percayalah, tak ada sesiapa pun menolong kecuali keluarga anda sendiri. dunia tidak sepatutnya menjadi seperti dalam cerita young and dangerous. dan anda bukan chan ho namh.
assalamualaikum wbt.

AGEN KASPAROV berkata...

oi 7pair lu tkyah la nk megah ngan gang haprak lu tu balik jaga mak ayah lu lagi baik diarang lbih mmerlukn lu ngok

Tanpa Nama berkata...

bangsa melayu bangsa kita,jgn lah kita hina sesama kita,jgn lah fikiran kita dijajah.bersatu kita pada satu tiang,untuk agama,bangsa dan negara.jgn sejarah berulang lagi,jd kan 1 pengajaran,hidupkan kekuatan bangsa kita.jasa nenek moyang kita amat besar.jgn kita siasiakannya.30 juzuk alquran dijunjung,tp knp tidak di amalkan isinya.mengerti lah...alquran itu suci.jalan yang benar,ttp BENAR.1 hari nanti akan terbukti.amin...

Tanpa Nama berkata...

blog mcm ni lah yg pecah belahkan org melayu... x tau tanya.. jangan sombong bodoh..

77

Tanpa Nama berkata...

mmg babi laa kumpulan double 7 nie. sial la pengikut2 nye plak macam hanjing! mmg kes benar..gua cite sma lu,mmbe gua terjerat msuk geng double 7 ni mule2 time dorang carik "adik" mulut ckap mnis ckap kumpulan pekida la. motto nk amalkan aml mafruf nahi mungkar tapi tiap2 minggu hanjing tu mtk duit kat mmber aku ape dia ingat mmbe aku kje cop duit ape! mmbe aku mmg mnyesal gler msuk kplan jahannam ni.

Tanpa Nama berkata...

buat baik berpada pada, buat jahat jangan sesekali
kalau terlalu baik kena pijak & kalau terlalu jahat kena pijak juga
jadi ambil ajalah jalan tengah - tengah tak baik tak jahat , aman hidup di dunia dan akhirat...

Tanpa Nama berkata...

geng 77 ni poyo je lebih..percaya sgt ckp si gun bodoh tu..gengster2 dia pon, takot polis la..aku kdg2 kesian tgk geng 77 ni..cerita mcm dorg ni mafia..tp berbual je lebih..geng 77 ni adalah satu pertubuhan yg merosakkan ank2 melayu..mana ayah2 ko dapat duit??..klw bukan pow duit ank2..geng 77 ni poyo nk mampus..cerita lebat sgt mcm malaysia ni bapak dia punya..malaysia ni ada undang2 la..siapa yg support 77 ni aku x tahulah.. kesian aku tgk..cuba tgk mafia2 luar negara..ada kapal sendiri, bangunan sendiri, rumah mcm istana..tp angkun77 apa ada..klw xde bdk baru setiap bln jawabnya mkn meggi la..haha korg cuba la jgn jd bodoh mcm sam pandan, tiger snook, ass dragon dll...kesian aku tgk drg ni..

Tanpa Nama berkata...

kalau xtau ape2 baik jgn ckp....jgn mudah bodohkn org n ltk slh pada org...2 bkn kerja kt bro...lu org nak jd tuhan ke pe???mbodohkn org mmg sedap... xnak tanyer diri sdiri pe yg lu org dh buat utk kbaikn lak????bkn smua mcm 2....jgn bckp mcm org xde akal.....kt yg pilih jalan kt sdiri k...mcm mane kt bwk jln 2...sbb 2 jgn slh ikut org...fkr msk2 dl jgn tsilap ikut abg pukimak!!!yg plg pentg jgn taksub sgt ngan menda ni....smua akan jadi ikut jalan yg kt pilih...kalo nak fkr truk jer,mmg la ckp mcm2.cube lu org fkr ape yg sempurna atas dunia ni???

angdong berkata...

salam...>>>>>>>tiga puluh ku hulur tp kn ku smat dhti..hnya merah kn ku sulam...hrmau brjwa naga...wa mali atas...ang pea long...lu olang tara akai semua....hbis kn mngaji dulu....baru tabur kata2.....putih smpan dhti,,,merah buka...

Tanpa Nama berkata...

astagfirullah al azim. aku ada kawan join gang ni. dah lama rupanya dia join. n dia sgt bepegang teguh dgn gang ni. dia rasa dia kuat and dia pelindung. tak ada sapa boleh kalah kan dia. aku tak tau macam mana nak cuci otak dia dah. kepercayaan dia terlalu kuat.

Tanpa Nama berkata...

gangster ke?hebat ke?aku bg 50 sen g beli air coke kat kedai cina..nk tgk boleh x blh beli air coke dgn 50 sen aku bg tu...kasi mengaji kasi paham...lu punya naga dtg dr mana..ingat asal usul mana..tanpa 1 tiada dua tiada tiga..

Tanpa Nama berkata...

sume geng xleh pakai..ISLAM 1 je

adik beradik berkata...

assalamualaikum, kepada semua yang cakap kami kongsi gelap 2 p mampui sama dia.... lu jaga anak beranak lu sudah x payah nak kata kami n pengasas kami.... kami bangsa melayu dan kami mengikut ajaran islam... kami taksub ke x itu diri kami..... hidup 77.....allahhu akbar7....

Tanpa Nama berkata...

Pada puak 77.. tolong habaq mai sat, sapa pengasas 77?? betui ka 77 ni Pekida?? siapa bagi kebenaran? siapa daftar 77 jadi pertubuhan.. bodoh nak mampuih.. baju putih 30, baju merah 36.. 77 baru beranak, lagi mau berlagak..

Brader Kecik berkata...

Salam..xperlulah nak gaduh2 kat sini..30 ke,36 ke,77 ke..kalau Islam tetap Islam..selagi boleh mengucap kalimah syahadah,dia adalah saudara kita..

Tanpa Nama berkata...

bdk2 nk naik nama....

Tanpa Nama berkata...

Salam...lawak aku dengar komen2 n artikle nie...hampa asyik menilai org..layakkah???mana hampa tahu smua benda nie..mengarut j...

Tanpa Nama berkata...

salam semuanya,
kenapa anda semua macam nak bergaduh ni. kita kan seagama...ISLAM. kalau ada pertubuhan pun kita nk bergaduh...rasanya x perlula kita nak tubuhkan apa2 pertubuhan pun. percaya pada Allah. ingat pada Nya...bukankah mudah begitu...? yang penting kita bersatu atas nama ISLAM...

Tanpa Nama berkata...

Orang yang hidup tanpa maruah, mereka akan mati tanpa maruah, sesiapa yang melakukan kejahatan pasti akan mendapat balasan terutamanya 77. P/s: sape yg makan cili die yg terase pedas...

Tanpa Nama berkata...

as salam...saudara sekalian,,,kita sama2 melayu,,,jgn la kita bergaduh sbb bnda2 mcm ni,,,knape 77 ditubuhkn?? utk membantu kaum melayu yg semakin ditindas dan hilang hak di tanah tumpah darah kita sendiri,,,knp 77 dipandang serong?? sbb hanya segelintir yg melakukan jenayah,,,bkn semua,,,bkn semua manusia baik dan sempurna,,,x salah nk join 77 ke,,360 ke,,30 ke,,,kalo kita 29 sekalipun,,kita tetap sama2 melayu,,,77 x salah,,,yg salah org yg bwk nama 77 dan melakukan jenayah,,,tu yg salah,,,rasanya ahli yg melakukan kesalahan tetap akan dihukum oleh persatuan,,,jd xtimbul isu yg 77 suka buat jenayah,,,kalau abg bwk pilih jln yg betul,,maka betul lah adik2,,,jd x menjadi kesalahan nk join 77 asalkn jgn tersilap pilih abg,,,jgn la kita bertekak lg pasal bnda ni,,,malu kaum lain tgk,,,sepatutnya kita kena bersatu,,ingt saudara,,,bwk la otak,,bukan bawak parang,,,otak adalah senjata yg paling tajam,,,
marilah kita bersatu atas nama agama,bangsa dan tanah air kita,,
Allahuakbar!!!
as salam,,,

Tanpa Nama berkata...

style beb ///

Tanpa Nama berkata...

jangan la gado2

Tanpa Nama berkata...

salam. betul ke apa yg kamu tulis nih tuan.?? jika tidak,dah jd fitnah.. tak takut ke tuan dgn d0sa fitnah nih.?? harap artikel tuan sahih n benar..

Tanpa Nama berkata...

salam..ape bnde nie??x pyh gado2,,kte sme2 Islam,,bersatu!!

77

C..P..D..7.. berkata...

salam..sama2 bersatu,,bngkitkan org melayu,,jgn slalu kena pijak,,

BANGKIT LAH ORG MELAYU!!

77

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..
ad ta sapa-sapa at sini yunx bole ceritakan ape beza antara 77, 3Line, 360, PEKIDA n laen-laen tuh.?

Tanpa Nama berkata...

korang gadoh mcm bdk kewcik...
rilex sudh..yg salah kite bleh btlkn...yg btl kite bleh ajr..x prlu gadoh..buat malu mlayu.aku pon islam..aku pon mlayu ...aku pon mcm korang gak...77 nie ok sebenarnye..
stiap org buat slh.. x smua smpurne..korang pon pnh wat slh..x pyh nk kutuk satu same lain.. hari nie korang tunding jri kat org.. 4 jri lgy akn kene kat kite..wat hall sndiri sudh..kubor masing2...spe yg bdk 77..kite same...xpyh lyn sgt ape yg doarang ckp...fitnah dosenye lgy besar dri mmbunuh..so wat xthu jew.. salam

kaka berkata...

kalut2

Abang Sham berkata...

Salam ///

Adanya 77 ialah demi menyatukan Melayu, jalan perjuangan 77 tetap 'Amar Makruf Nahi Mungkar'. Tapi kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Jangan menyalahkan semua jemaah 77 hanya kerana segelintir yang mengikut jalan yang salah.

Ingat, hidup tanpa ilmu ibarat berjuang tanpa senjata. Apa matlamat hidup kita? Hanya berjuang demi AGAMA, BANGSA dan TANAHAIR kita. Sayangi agama kita, cintai bangsa kita, pertahankan tanahair kita.

Bersatulah anak MELAYU tanpa perlu membezakan asal-usul atau darjat pangkat kita kerana semuanya kita asalnya dari tanah dan kembali kita juga ke tanah.

McTheory berkata...

Artikel terbaru mengenai geng 77, klik --> KEBENARAN MENGENAI GENG 77, fitnah atau realiti

Tanpa Nama berkata...

salam semua..xperlu nk bertelagah.yg penting kite islam.dan jgn nk salah kn 77.77 xsalah.yg salah bile org slh bwk jln.yg penting iman dan pegangan.kalau 77 org kate kongsigelap,mmg kongsi gelap,tp jalan yg kami bawa merah.if org kate pekida bgos,daftar kerajaan,amar maaruf nahi mungkar.tp ahli2 jemaah pekida sendiri ad yg pergi kelab malam.ap itu jalan perjuangan PEKIDA?77 tidak menggunakan moto amar maaruf nahi mungkar.mereka BERSATU.sbb mereka tahu kite manusia tidak lari dr kesalahan.jika amar maaruf nahi mungkar,tp masuk ke kelab?
"AKU MANUSIA YANG TAK PUNYA HARTA & WANG RINGGIT, TAPI PUNYA SEBUAH HATI YANG BESAR, aku tidak akan mati dikutuk & aku juga tidak akan hidup dipuji orang..AKU HANYA PERCAYA KEPADA PENCIPTAKU & DIRIKU SENDIRI."

29 berkata...

salam..
der,pe cte nie??
ckp agk2 der..
ko ckp double nie kongsi gelap npe lak??
ko dah selidik ke??
ko ada nmpak dak double wat hal??
kalo ko nmpk dak double wat hal,ape bkti dak 2 dak double??
pk lh der..
x semua orang ske ape yang ko tulis kat snie..
pk ar orag len rase pe..
jgn pk nk sedapkan aty ko sorang je der..
kang x memasal kerana mulot bdn binasa..
len kali der,selidik tol2 dlu..
kalo tol dak yg wat hal 2 dak double,tnjuk bkti..
msok kn video yg dak double wat hal..
jgn men hembos ntah spe wat hal ko letak name double..
skit ko t..

McTheory berkata...

Aku tuan punya blog, tak payah hangpa nak ugut aku la.. Sebelum hangpa 77 wujud, aku dah main tanah makan garam dulu dari hangpa. Hangpa 77 baru beranak, dok isap jari lagi.

77 KL memang haprak! Bela pelacur, edar dadah. Semua orang tau, sebab tu kena dedahkan semua ni.. jangan jadi bodoh la bro..

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMMUALAIKUM... UAT PE KTE NK GADUH PSL NIE SMUE. 77 KE 36 KE 30 KE INGAT KTE ADALH SAUDARA... JGN HANYA SEGELINTIR SAUDARA KTE YG SLH BWK JLN KTE DH NK GADUH SSME SDR. WLAUPN SAPE PN KTE IBU KTE TTP 1.77, 36, 30 BKN SMUENY BAIK ADE JGK YG JAHAT... JGN D SBBKN BNDE MCM NIE KTE JD ALPA SMP BANGSA ASING TINDAS BANGSA KTE. INGAT KTE TTP 1 AGAMA 1 BANGSA N 1 NEGARA...

Tanpa Nama berkata...

-pair- Salam Ber1.Jagan Kamu Mempertikaikan org sedangkan apa yg dkbarkan tidak brasas.Sapa yang tak thu buat cre xthu,,,ALLAH lbih m'thui...

ang pair berkata...

pg mam sma lu org,,,lu spa wa x knal,,,ini wa punya cara,,,skurng nya xpyh nak brlagak kongsi glap...kongsi memang dah kongsi,yg brdaftar nie buat care brdaftar...

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

comel betul anda semua....hihihi :)
taikotaitaisiliang...

Nasrul Haq berkata...

77 memang kongsi gelap! diulangi memang kongsi gelap. gua ramai member 77 nih! semua wat kerja yg kongsi gelap slalu buat. toksah nak pertahan la. 77 perosak anak bangsa melayu

mursyid berkata...

assalamulaikum..tumpang tanye ye.betol ke kalau seorang yang pernah kene liwat harus di liwat balik?kerana menurut cerita orang,selepas orang yang pernah kene liwat itu tidak diliwat balik kahwin,die punye anu tidak naik?tolong beri penjelasan ye....

mursyid berkata...

dan sebenarnya lubang taik yang anda semua cari.

mursyid berkata...

semua orang malas dah nak layan,biar ap yang orang itu dah tau apa yang di nak kata, duit tetap semua mahu cari mesti pun dah tau jalan cerita yang sebenarnya; iaitu lubang jubo yang di cari!sekian.tolong komen yang pasal itu tadi ye.

harap maklum!

mursyid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mursyid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mursyid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mursyid berkata...

nak penjelasan.dah bole stop dah semua mende2 yang korang lakon kan nih!!!!

mursyid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mursyid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tentera Maarifat berkata...

Assalammualaikum....

APA KORANG GADOH2 PASAL GENG2 & PERSATUAN NI????

ADA FAEDAH KA YANG KORANG GADOH NI???
CUBA CAKAP????

XDA KAN????

KITA DOK GADOH2 SESAMA MELAYU (ISLAM) NI BUAT APA????

KITA SEPATUT NYA SESAMA MELAYU BERSATU....!!!

HANGPA MAU KALAU BENDA2 JAHAT MASUK KAT NEGARA KITA NI MASA KITA DOK TENGAH BERGADOH & XBERSATU LAGI????

KORANG NAK TENGOK NEGARA KORANG HANCUR KE?????

MARI LAH BERSAMA2 MELAYU KITA BERSATU...
TEGAKKAN AGAMA, BANGSA & NEGARA SUPAYA KITA BERSEDIA MENENTANG ANASIR LUAR & DALAM YANG INGIN BUAT KACAU DALAM NEGARA KITA...

Salam MAARIFAT....

Tanpa Nama berkata...

ahhahahhaa..hahahahah...
Lawak giler luorang ni..

hm.. PERTIKAIAN!DIPERTIKAI!
hahah.. MEMPERTIKAI!

lu orang semue samew jew cam iblis setan pe semue kowt kalo asyik na pertikai isu2 sensitif macam ni.. boleh wat gado wo.. kacao..uhu..
haha..wat salah sebijik mcam iblis wat salah kat ALLAH swt dedulu. asyik nak mempertikai jew..hahahah
lu orang tawu tak..?? kalo iblis tak mempertikaikan perintah ALLAH swt tunduk kat Adam as. konpem2 kitew2 ni semuew happiness jew dalam syurga..uhuhu.. hoho..kan kan kan...ha..abg owner blog ni.hish.. kalow iyew pown Kami ni Gangster7 ta leyh pakai kew..aram jdah kew.jual dadah kew.jahat mcm evil knievel kew.adat la tu Kami baru 'lahir' lorh.abg gangster..abg kalo abg da makan garam dulu.. takde abg wat macam ni. macam tak matured jew.hoho... Sososori...kalow iye pown otai..bagila tunjuk ajar..bagila ilmu sikit kat Kami7 ni..jgn tindas Kami7 critew burok pasal kami7.tak baek.. babab nati ha baru tawu..uhuhu.. ha..blog macam ni salah taw.tak sekolah kew? mane ade blog gune untk kutok2..untk perli2..ceritew burok sal org. hish..takdew basic rukun negara langsung.. Lagu Negaraku tawu tak..? konpem2 tak kan. Ade kew patot satu bangsa satu negara then nak jatoh2 kan org7 sendiri lak..hish jahat tol.. abg owner blogger yang gangster lagi otai n adew jari yang tak sopan ni..mintak sangat2 artikel2 sensitif macam tok sah la kitew critew ye bro. adik2 77 mintak maap ye kalo ade cucok2 bro ye bro.. Salam Bersatu7!
Kami7 baru nak tumboh pucuk.tok sah cantas naa.uhu..

Tanpa Nama berkata...

APA LU KATE???...BRADER BLOG NI TINDAS GENG LU KA??..LU TAU BCER X LAKNAT???..TUAN PNYER BLOG NI BG NASIHAT BERGUNA PD BANGSAT2 MCM KORG NI SEMUA..KO FAHAM X??..KO DAH TAU JALAN DOUBLE 77 NI SALAH YG KO NK IKUT WATPE?..JGN GUNAKAN AGAMA ISLAM UTK MENUTUP KEJAHATAN YG KORG BUAT..AKU BENCI KONGSI GELAP!!!..AKAN KU HANCURKN KORG SEBELUM KORG SERET LG BANGSA MELAYU KE ARAH KEHANCURAN...

s.m.g. berkata...

jgn percaya ckp org, klo nk tahu cuba sendiri.
xguna kita laung sayangkan bangsa,tp sbnarnya kita yg memecahkn penyatuan bangsa.
kau lg tahu hakikat diri kau sndiri.

s.m.g. berkata...

jgn percaya ckp org, klo nk tahu cuba sendiri.
xguna kita laung sayangkan bangsa,tp sbnarnya kita yg memecahkn penyatuan bangsa.
kau lg tahu hakikat diri kau sndiri.

Tanpa Nama berkata...

tak guna 77 nie, buat masa join. sebahyang lagi elok

Tanpa Nama berkata...

kekanda2 tidak pernah sesekali mngajar adik2 memperkecilkan pertubuhan2 lain..siapa kau dajjal yg nak ckp mcm tu!! ape yg kau tahu psl 77 !! apa bangsa kau?apa agama kau?
serupa lah kau ibarat pengkhianat bangsa !!

Tanpa Nama berkata...

BTUL KATA PENGKERITIK TU. AKU TAU SEMUA TENTANG KEGIATAN DORANG. SAPA AYAHANDA DORANG, SATU KL TAU. PENGKERITIK JANGAN TAKUT SAYA ADA.YANG KOMEN2 TU TAKUT KEGIATAN DORANG TERBONGKAR TU. TELAMPAU KEMARUK ENTAH SEMBAHYAN TAU TAK.

Tanpa Nama berkata...

salam...>>>>>>>tiga puluh ku hulur tp kn ku smat dhti..hnya merah kn ku sulam...hrmau brjwa naga...wa mali atas...ang pea long...lu olang tara akai semua....hbis kn mngaji dulu....baru tabur kata2.....putih smpan dhti,,,merah buka...

wei bangsat fuck offfffff r nk brpntun2 lak per cer!!!!!!!p mmpus r korang double7!!!!!!...dasar pertubuhan haram,kafirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!! jns pngikut,prtbuhan xder otak,bdohhhh siallllllllllllllllllllllllllll!!!! jns2 korang ney r y hncurkn bngsa melyu!! babi tul r double7 ni!!!!siallllll................

Tanpa Nama berkata...

Assalammualikom...ak rse mmg menyesl psl ak join bnda ni..skrg bru ak tringt mne pgi duit yg ak bgi slme ni...lau bleh setiap boln org2 at mtk duit..dorg ingt org2 bwh sume beduit apo..ak sarankn kpde yg ingi msok bnda ni baik ko fkir untk mse dpn ko..msok bnda ni ak menglap kn mse dpn ko..ak yg dh msok mmg rse betul2 menyesl..skrg lbih baik ak kmbli ke pangkun ISLAM agma yg ku cintai

Tanpa Nama berkata...

sng je, x perlu masuk organisasi2 double ke, boon ke, pekida ,apa yg serumpanya.... bejuang utk diri sendiri, jaga agama bekalan akhirat, cari kejayaan di dunia... apa yabg kita buat baik, tanpa kekerasan itulah islam, doalah tanpa henti isyallah semuanya akan baik.... sllah s.w.t sentiasa bersama kita

Tanpa Nama berkata...

salam bersatu...
sbg hamba,jangan letak hukum..hukum Allah dah memadai..Allah maha besar..

so..jgn berani sangat la kawan...ini blog saja...ok =))
tq..mohon ampun salah silap |||

Tanpa Nama berkata...

pada semua prtubuhan yg brteraskn melayu islam tak kira la 77 ker pekida ker 30 ker 36 ker mahupun perkasa.. jom kita bntah prhimpunan bersih yg diadakan 9 julai ni aku dengar citer prhimpunan adalah prcubaan nk menjatuh mnyingkirkan umat islam dn bangsa melayu di tanah air ni aku cabar korang ayuh kita bangkit anak melayu....BERSATU

Tanpa Nama berkata...

salam bro2 skalian..
77 tlh d dftarkan sbagai pertubuhan y sah pd awl thn ini. so jgn lu org nk kecoh2..dosa pahala masing2 pnya hal..

Tanpa Nama berkata...

butoh pak hang dosa pahala masing2 punya hal. Yang bagi komen kat atas ni Islam ka? Awat, hang mati nanti boleh korek kuboq sendiri ka? boleh terjun masuk sendiri. Bodo rupanya puak 77 ni. Sapa la Ayah hangpa semua ni no, tentu bodo macam anak2 dia jugak.. Islamkan saudara saling tegur menegur.. tolong la jangan jadi barua bangsa.. tolong la..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum semua .. anda semua adalah orang islam... yang melafazkan syahadah... yang telah diazan dan di qamatkan... yang telah diberikan didikan agama... yang telah diserukan azan 5 kali sehari.... dan yang bakal melafazkan syahadah buat kali terakhir dan yang bakal dimandi dan dikapankan... perjuangan islam dan bangsa melayu adalah berbeza sekali.. apa yang penting dan akan anda pilih antara keduanya...jika anda diberi hanya membuat satu pilihan? adakah anda memilih bangsa melayu atau adakah anda memilih islam....? anda semua berkata meneggakkan agama islam... anda semua perkatakan tentang ketuanan melayu.. tidakkan anda semua buta dengan keadaan semasa... islam telah ditindas... bangsa melayu sudah ditindas... kita hanya dikaburi dengan pertelingkahan semasa.... 13 mei 1969... bagi mereka yang pernah mengalami peristiwa tersebut barulah dikatakan FISABILILLAH... dikala itu anasir asing dan kaum asing cuba mencabar bangsa melayu dan agama islam... SEREMPANG MERAH (sekumpulan melayu islam) yang bersusah payah dari simpang 5 semerah, batu pahat johor menaiki bas selama 5 jam untuk sampai ke kuala lumpur untuk berjuang menyelamatkan bangsa melayu dan mempertahankan islam.. Cuba tanya AYAHANDA ada mengenai perkara ini... SEREMPANG MERAH SEMERAH BATU PAHAT JOHOR... Aku salah seorang waris dari orang tua aku yang telah berjuang dalam 13 mei... masih tersimpan keris, parang, serempang merah, baju melayu hitam dan cincin orang tua ku... Setiap kali 13 mei aku akan memakai pakaian tersebut sempena memperingati perjuangan orang tuaku.. kalau anda semua kata memperjuangkan bangsa melayu... manakah perjuangan anda itu..? kalau anda kata memperjuangkan Islam... mengapa masih tiada perubahan...? cuba renungkan wahai saudara islamku... ingati asas perjuangan melayu dan martabat melayu bukan UMNO tetapi serempang merah... 1969 dalam kenangan...

Donald Emes berkata...

30, 36, 77 ngan 360 aku x de pertikaian sgt. cuma pd yg aku dgr pasal 77 ni slalu ahli2nya buat kes. tu aje, standard la. nama pon kongsi maa, cumanya diorang mantul sgt. pastu dgn cina india diorang gegel. tu aje. haa.. yg lebih merisaukan aku adalah pasal pengaruh Illuminati ngan Freemason kat Malaysia ni. tu yg aku lg ngeri. Kita sepatutnya bersatu utk menentang golongan2 ni dan bukan nak suka2 salah2kan baju2 sedara2 seislam kita sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Semua grup/persatuan konon2 rahsia didunia ini sebenarnya telah diatur sejak beratus tahun dulu.semua dari FREEMASON.Sekian.

Tanpa Nama berkata...

semekom, korang smue wa tak sokong wa tak bangkang ini kongsi korang yg masuk ini kongsi terpulang lu orang punya niat ma...kalau lu orang bwak ini kongsi degan niat baik mau kasih kita punya bangsa maju wa memang sokong ma..tapi kalau mau kasih jahanam kita punya bangsa lu pegi mati dulu lah . lain bangsa ada kongsi kita melayu mesti ada jgak ma.. baru lh adil

Tanpa Nama berkata...

semekom, korang smue wa tak sokong wa tak bangkang ini kongsi korang yg masuk ini kongsi terpulang lu orang punya niat ma...kalau lu orang bwak ini kongsi degan niat baik mau kasih kita punya bangsa maju wa memang sokong ma..tapi kalau mau kasih jahanam kita punya bangsa lu pegi mati dulu lah . lain bangsa ada kongsi kita melayu mesti ada jgak ma.. baru lh adil

Tanpa Nama berkata...

slm.. korang yg x tau ap2 tntng 77 x pyah la nk komen2 yg bkn2. jgn wt2 tau lak.

Tanpa Nama berkata...

salam,,
ak tringin la mw knay sal geng 77 ney
mcm mnrik,,

Tanpa Nama berkata...

"Ada tiga orang adik-beradik yang saling berperang sesama sendiri berhampiran tempat simpanan Kaabah kamu. Ketiga-tiganya adalah anak seorang khalifah. Kemudian tidak seorang pun antara mereka yang menjadi khalifah. Kemudian muncullah Bendera Hitam dari arah Timur, lalu mereka membunuh kamu semua (yang sedang berperang saudara itu) dengan satu pembunuhan yang (sangat banyak) belum pernah berlaku sebelum ini oleh sesuatu kaum. Kemudia baginda menuturkan sesuatu yang tidak saya ingatinya. Kemudian baginda bersabda, apabila kamu semua melihatnya, hendaklah berbaiat kepadanya walaupun terpaksa merangkak di atas salji kerana dia adalah Khalifah Allah, iaitu al-Mahdi.

Amik Iktibar dari Hadith kat atas ni ye? Sehebat, sekuat, sepenting mana pun korang rasa perjuangan korang terhadap Islam. Korang rase perlu dan relevan tak? Bukan kata nak jadi Brade 77, ni nak gaduh pasal nak jadi khalifah lagi. Memeylah khalifah kena buat benda baik. Bukan Kepala Gangster ye. Kena bunuh dengan Tentera Panji Hitam dari ufuk timur ni. Korang semua ni rase kalau diorang nampak korang ni.. patut kena bunuh tak? Renung-renungkan.. Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

Salam ///
Bro...Mengaji Kasi hbs dlu Bro...
jgn main tembak je...bro bleh bukti kan ke dorg bai'ah mcm 2...ape bukti yg bro ade utk kukuh kan statement bro 2...Pekida tu bkn 3 line ke...ok la mcm ni...bro ckp pekida 2 bkn 3 line kn...bleh bukti kan ke...Budak2 pekida pun ade yg buat salah pe...jgn ikut kata org klu x tau hujung pangkal...ni da jd satu FITNAH...kt ni same2 melayu...30,360,77 smua same je perjuangan nya...untuk membela nsib org melayu...ro...sy rasa awk ni bdk 29 yg br nak blaja mengaji...so baik awak mengaji smpi hbs....jgn nk dok tembak buat FITNAH atas cerita yg bro sendiri xtau asal usul nya...

.Gory. berkata...

Cuma satu. Bila sebut sahaja geng geng semua ni, semua akan melenting, suruh orang pergi mengaji dulu lah, apa.

Lepastu, cakap mesti mahu lu gua langsi langsi.

Tak perlu tunjuk sangat konon yang kau tu termasuk dalam salah satu daripada ini.

Jangan jadi poser.

Kalau betul ada ilmu, ada baju, diam bila perlu. Madah bila dipanggil. Tak perlu tunjuk gangster. Nak jadi gangster sangat pergi masuk triad ke, mob ke, mafia ke.

Oh, and don't be an anonymous. Being a gangster while hiding? Please.

Tanpa Nama berkata...

hahahaha! bodoh punye D7. pokewak korang la bodoh! ini semua freemason punye agenda. kalau dah namenye Islam tak perlu nak buat ikrar janji bagai supaya jadi saudara, kalau kau Islam, Maher Zain tu pon saudara kau jugak. so, kalau tak buat perjanjian bastardo tu bukan saudara lah. berbual macam tahi la korang ni. kerja memang nak bergadoh je. buat la kerja yg berfaedah sikit. budak2 D7 kat tempat aku semuanye budak bangang2. spm takda, kerja guard, jual dadah, kuar masok balai. hishh. nanti da tua baru rase menyesal. mase tu dah terlambat der. maaf lah nak cakap, tapi korang memang bodoh.
untungnye saye tak masuk benda2 bodoh macam tu. hihihi :)

Tanpa Nama berkata...

assalam ukhwah wahai saudara seislam ku,untuk apa kita bertelagah.lupa kah kita di dalam Al-fatihah telah menyatakan tiada kekuatan yang ada pada kita melainkan izinnya.jd xperlulah kita nk bom sana sini.tahu kah kamu kita sebenarnya telah berbaiah untuk idup n berjuang ke jalan Allah sblm ahli 30,36,77 baiah untuk berjuang sbagai pejuang fisabilillah.jd xperlu nk kecoh2.lbh baik kita mempertahankan agama dr bangsa.zaman nabi berjuang kerana apa?bkn kah kerana agama.baiah untuk jd perjuang bkn satu yang mudah.bab baiah ni bermula dr zaman rasullulah lg bermula baiah aqabah yang bertujuan untuk setia kepaada rasullulah bagi mengembangkan agama islam.tp skrag kita kaji diri kita balik apa tujuan kita baiah?ada kah kita baiah sbb nkkan perlindungan,memperkuankan empayar,atau nk tunjukkan ke egoan kita.klu itu smua sy syorkan xpayah.cari la di mana kekuatan al-fatihah dahulu bru pasang niat.sedangkan ramai yang kita tgok bayak yang 5 perkara wajib tergelincir.sedangkan dh baiah 2x.1st masa nk di tiupkan roh ke dalam jasad.cuma kita ni xtau sbb xmegaji lebih bab ilmu2 tasawuf yang patut kita kenal diri kita dulu.jd sama2 kita menuju ke agamaan lbih dr kebendaan.ingt saudara seagama ku,masa untuk mencari ke agamaan amatlah singkat.mencari kebendaan amatlah panjang.///assalammualaikum

Raden berkata...

salam.. saya nie compius la.. saper2 boleh jelas kan tak.. saya nie tak ber"baju' kosong jer.. tak pandai nak bermadah2.. berpantun2... cuma nak berkongsi pendapat.. saya ada seorang teman wanita.. saya pernah terbaca ayat dier send kat some one... ber'bunyi'.... Salam 7 petala langit.. 7 petala bumi.. yup saya tau.. tue 'buah' 77 kan.. hurm.. sebenarnya.. saya nak tau.. mcm mana saya nak pastikan n spy dier.. samada dier nie benar2 ada 'baju' 77.. tolong saya saper yang arif... tq

Raden berkata...

Mctheory : Saudara boleh kita bersahabat.. harap tak masalah...

Tanpa Nama berkata...

cm sial je bahase ko.. oii derr jage mulut ko uhh.. ape masalah ko kutuk kite org?? x thu pape maen ckp je.. jgn anti kerane mulut badan binase..

Tanpa Nama berkata...

30 ? mmg lah kau kutuk 77 sebab kau budak 30 . bukan nak belah mane mane . tapi kalau boleh bercerita biar sahih dlu jangan nak melulu . bukan mahu masaalah cuma mahu menegur yang mana salah . jika aku salah dipersilakan tegur :) . harap agar melayu bersatu hati . :D

anwar berkata...

korang 77 ni. xde klass ah. dh ah korang ni bajet macho buat mcm smue pgang pistol. pe gune bile kurang 0.0000000000001 peratus org korang ni xde kotek pn. ikot la ajaran agama. jgn hanye tau buli org je.

hidup utk islam, bukan utk samseng

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum .

Saya bukan nak menyibuk atau jaga hal orang.18,21,24,30,36,77,99,101 atau pe pun persatuan yang ade dalam dunia ni tetap 1 juga matlamat dia oran iaitu Agama,Bangsa dan Negara asal.buat pe kita orang ISLAM nak bergaduh sesama sendiri.sepatutnya mengeratkan silaturrahim antara 1 sama len.ni x tuduh antara 1 sama len.buat pe tunding jari dekat orang len sedangkan diri kita pun ada salah silapnya.cermin dulu diri kita sebelum nak mengata orang.tepuk dada tanya selara.bangsa len lagi suka tengok bangsa kita jatuh pasal kita bertelagah benda yg remeh ni.cara ni mereka lagi senang nk naik dan tindas kita.lagi bek kita bersatu demi Agama,Bangsa dan Negara.tiada manusia yang sempurna dari segi akal dan jasad.semua berpunca dr diri kita,kita pilih kanan,kekanan la.kita pilih kiri,kekiri lah.kalo pilih terus,alhamdulillah,teruskan perjuangan.

Pantun melayu berkata.
Buah cempedak diluar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Kami budak baru belajar,
Kalo salah tolong tunjukkan.

Kanak2 mengaji alquran
Mengaji didalam surau
Kalo tuan bijak dan pandai
Tolong terangkan 30 juzuk alquran dan hadith.

Tiada tuhan melainkan ALLAH,Muhammad itu pesuruh Allah.

ALLAHUAKBAR,ALLAHUAKBAR,ALLAHUAKBAR

PUTIH BAPAKU,MERAH IBUKU,HIJAU AGAMAKU = 77 adalah AKU.

HIJAU AGAMAKU,KUNING KEDAULATAN RAJAKU,MERAH KEBERANIANKU = 30 adalah PEGANGAANKU.

Tepuk dada tanya selera,cermin muka sebelum mengata.tunduk padi tanda hormat,hulur tangan mengeratkan silaturrahim.

ASSALAMUALAIKUM.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dan Salam Bersatu
•••••••

Ape gado2 ni.. Mcm bdh la lu org.
Sape dak yg potong 30? Sape potong putih?

Lu mana mari? Sudah sembahyang ka belum? Sudah tengok wayang?
Tau sejarah tak?
Bdh la korang.

Aku ank bersatu. Meh panggil abg long lu orang hadap sama aku.
Lu putih simpang tiga mana? Mkn blh sebarang mkn, ckp jgn sebarang ckp.
Aku ank bsp bersatu.
Aku bukan brader.
Siapa kata 77 pnya site jht?
Meh cni hadap aku, aku kasi skolah sama kaw.
77 jln bisnes. Bukan jln gangster.kami buka jln tok org. Kami memang kongsi, masuk xde keluar pnya.
Mane dak 30? Mana dak putih? Lu orang ckp apa ni kt sini? Xsyg mulut ka? Ape korang dpt msuk 30? Ape ko dpt msuk putih? Nk cari agama? 77 pn cari agama juga. Lu orang ckp je potong site putih, tp buat dosa jugak. Ingt aku xtau ke. Tampal sticker pekida lh ape sticker pn ada tulis Allah Muhammad tp kete lu orang park dpn club. Mana korang pnya baiah? Tgn kiri pgg quran, tgn kanan slm ayah, pedang kt leher bagai. Pas lu orang potong, tindik sini sana, main pmpn, rmbut perang, pakai rantai, pegi club sume, solat tgl. Mane korang pnya baiah? Tabur fitnah sana sini, minta duit tabung kt adik2, alasan nk wat jamuan la konon. Last2 duit tu abg long kaw jugak dpt duit tu. Ayahanda korang juga yg kaya. Lu apa dpt?
Bila kena pegang nangis. Site kongsi xmcm putih, tau nk duit tabung je. 77 xde angkat sumpah dgn quran, pasal kami tau dosa bila langgar janji lbh2 lg bila gunakn quran. Mcm 30 la, baiah bagai, ujung2 muka lu orang kt club. Mcm tu putih?
Malu ah. 77 bukan site gangster, tp kalau da orang2 buat taik, kami langgar. Xkn mau diam mcm bodo kasi org pijak? Ada otak guna la. Kami xnk sakit tangan pi bantai org buat apa. Abg long lu org ada bg pape? Ada bg duit? Ayah korang ada bg pape? Ada tlg korang? Xde kn? Lagi mau minta duit tabung ada la. Kesian kt adik2 putih korang, nk kena bg duit tabung je. Xpyh nk mengata majlis org, jaga majlis sndri dulu la. Kasi adik2 lu org jd manusia brjaya, kasi adik2 lu jd kaya dulu bru blh ckp pasal 77. Jgn tau nk tarik budak je, jgn tau nk bukak buah je dpn adik2, dpn org lain kalu stakat nk tnjuk mcm kaw da bagos je. Jgn nk tnjuk lu da brader. Blaja hormat dlu. Tah2 quran pn xkhatam lg. Jawi pn xpndai baca lagi mau bnyk bunyi ka? Alif ba ta pn tah tau ke x. Silap2 mandi wajib pn tnya kt mak cm ne nk mandi. Malu ah.
Lu jaga diri sndri, jaga lu pnya fmly jaga lu pnya majlis suda. Mcm ni la kalu da sume nk nama, sume nk brlagak besar. Gangster2 pn buat pe, kalu kena tembak mati juga kn? Agak2 sap
e xpuas ati, jgn bnyk bunyi. Lu orang xlayak brckp dgn aku. Kalau nk, panggil abg long simpang lu yg bnxj menyimpang tu dtg hadap aku k.
Kepada ank2 bersatu semua, aku ucapkn Salam Bersa7u.
●●●●●●●

Abang Long Razak berkata...

Tanpa Nama.. 7.09..

Lu cakap lu ada bran, tapi lu guna tanpa nama.. pala buto lu bran.. lu cakap lu ranting mana.. nanti kita budak2 putih mau kasi langgar.. 77 baru beranak bro.. Putih dah 60 tahun wujud bro.. lu orang main air mani dalam bilik air je. kitaorang dah main darah orang. Lu pikir lu punya 77 kuat ke bro?? khak tuih!!

AbangAdek430 berkata...

Asalammualaikum....hahaha...boleh tegelak bila bace atikel bro ni...budak sekolah kate'macam good2'...bertenang dan bawak bersabar kekanda dan adinda d7...kalu d fikir dari sudut positif...niat bro ni baik..dia(baik tak baik sangat la!!!)tapi aper yg cuber d suara kan tu tak berape nak kena dengan tempat...mungkin bro ni skoll belom habis kot(oppsss ter'lazer la.pulak)atau memang tak skoll..sebelom nak bercakap tentang sesuatu perkara kite kene kaji dulu bro...tak nak la nanti ibarat 'meludah ke langit,tup2!air liur kena muka sendiri'...so bile aku bace atikel bro ni..sakit hati tu datng la pulak...bg aku aper yg bro ni cakap totaly tak berasas...ko tak tau aper2 bro pasal kongsi gelap yg ko kate kan..kalu nak tau betol ker tak aperyg ko ckap tu..meh cni aku bawak kan ko'potong'kate kasar..kate lembot er'bidaah'..baru kau tau...aper yg ko ckap tu betol ker tak...so fikir dulu sebelom bercakp..mungkin boleh merubah hidup anda..

Tanpa Nama berkata...

alamak lu..sial la tokey blog ni!!..memang lu nak kena sama gua..ini komen lu padam tak!!.td lu fuck sama pembangkang sekarang lu hentam sama 77..lu memang nak kena bro..lu kalau tak tau pape jangan kasi hentam,pegi belajar dulu la..lu tunggu ar..nnti gua kasi tau sama PLG baru lu tau gua sapa..gua kasi siasat ini blog!!..yang lain suma kalau tak tau pape jangan banyak bunyi la!!!,lu org pegi taip BATAS MALAYSIA lu org kasi baca apa abg gua cakap!!!

Tanpa Nama berkata...

Abang Long Razak

77 gua kuat apehal?
ape lu xde air mani pe?
lu main darah? alamak, gua goyang la...
gua bkn mcm lu mat... gua gerak underground..
pe brg nk bangga2 dgn gelaran abg long lu... ABANG LONG RAZAK.... wah, hebat...
60 tahun ke 60 hari ke ape aku kesah.. BUTO la kalau lu xmain air mani dlm tandas...
kaw xpyh nk bnyk bual ah..

kepada pembaca lain, aku bkn nk kuang ajar dgn korang tp tlg la jage diri sndri, jage mulot dn respect majlis org..
ape korang dpt buat cm nih?
otak ade, guna ah.. masing2 da besar kn.. korang x respect majlis org cm ne kami nk respect majlis korang...
TOLONG JANGAN JADI 3rd CLASS PERSON..
aku tau korang sume well educated pnya org..
so, pk la..

take a few munite to think k..
to Abang Long Razak, i'm not scared of you.. kau manusia, aku pn manusia..
kau mkn nasi, aku pn mkn nasi..


p/s: sorry guys... i didn't mean to maki all of u. aku cuma panas bila korang ckp bukan2 pasal fmly aku. hormat sikit majlis lain... xkesah la lu org suka ke x tp kalau nk org respect, plz show some respect.. jgn rase diri da besa sgt la... amalan pun xcukup nk tiow org...

anyway, I love Family 7!!

Tanpa Nama berkata...

http://www.batasmalaysia.com/

bacalah....

Tanpa Nama berkata...

SALAM...
SEMUA...
NAMA SAYA MOHD RIZAL...
KAWAN TAK NAK CAKAP BANYAK KAT SINI SEKADAR BERBUAL....
NI NOMBOR SAYA...010-8848293
SIAPA-SIAPA YANG CAKAP DOUBLE SEVEN WUJUD TELEFON NOMBOR NI..KITA BOLEH BERJUMPA...FAHAM..
KEPADA KAWAN PEKIDA HARAP MAKLUM JANGAN MULAKAN SEBARANG PERGADOHAN BERBUAL...URUSAN DOUBLE SEVEN NI HAMPIR TUTUP...SAYA SEDANG BERUSAHA KAN....
OK TERIMA KASIH SALAM SEMUA..

Tanpa Nama berkata...

salam.///.dalam ape badan tak kira lah kerajaan ke swasta,berkuasa ke x bkuasa ke mesti ada yg ahli.
cuma perjalanannye berlainan.sumber rezki nya berlainan.gaya,cakap,cara, pergaulannya berlainan.line sudah panas sebab sudah panas.ada tambah simbah tukang cucuk tukang tambah kuah tu biasa lah.harap keadaan kembali reda,steady,tenang...dan tolong lah sedara2,kenalan2 yg perlu diubah ke jalan rezki yg bagus... asyik menyalahkan je tak selesai pun...nak melangsi pun tak kesudahan melangsi gak temunya. ape titik kesudahanya? hm. setidak2nya berdoalah ke arah kebaikan kpd sedara2 yg terbabas.

Tanpa Nama berkata...

HEhehehe Ada teratak Dihujung Kampung Bawah Cermin Kopak Ada Kotak Tersembunyi Bawahnya Ada Tempurung Tersembunyinya Dalam Katak Belalang...

Tanpa Nama berkata...

77 FOREVER 77

Tanpa Nama berkata...

Salam Sayang Semua...
Saya menyusun 10 jari memohon saudara2 semua bertenang... Tak kira baju apa kita pakai... kita semua masih mengucap syahadah yang sama... bersatu lah demi agama, bangsa dan negara kita... jangan lah ada lagi perpecahan sesama kita... wujudkan lah kasing sayang sesama kita supaya cahaya iman menyerlah didalam diri dan dapat kita tangani serangan musuh2 islam yang sedang berleluasa ditempat kita sekarang... wasalam...

india klang berkata...

haha, wah sgt lawak lo!!!! serious!!!! ckp lagi!! gado lg, bukak suma rahsia pantun suma lai ! hahahaha!! kasi suma org baca tau!! haha

Tanpa Nama berkata...

Jla gaduh,kita orang melayu terikut gan budaya cina,buah tu buah ni la,depa la untung lg nk gngster jom jihad fisabillilah kt mindanao bantu milf,mnlf ketak pun palestin,baru ganster

Tanpa Nama berkata...

jom jihad kat mindanao

Tanpa Nama berkata...

salam...kenapa org melayu yg masuk 77 niii....mana pergi agama kite.....baik kite tlg bangsa kite sdiri lagi bagus...kawal nk lwn pun x pyh ajak geng baru betul... 1 lwn 1 ada berani

bob kucing berkata...

salam brader2/bang long2....

adik baru blajar tumpang lalu,
mai 3 org, sorang dok tggu kat simpang, sorang dok tggu kat rumah ayah... panas betoi kat dlm blog ni... masing2 nak asah pedang.. bagi brader2 yg bpegang pada 77 nie harap harap betoi jalan atas satu syahadah.. bukan mai nak tuduh ka apa... sgelintir yg pakai tiket 77 bermaharaja lela, adik nie hairan yg dok pi kongsi buah, pecah buah dah iras2 buah kongsi gelap cina dan india... ramai jgak keliru, 77 nie kongsi gelap ka? betoi ka pgangan abg gun tu.. adik2 nie tau 30 ja... 30 juzuk al quran sbagai pgangan.. nie yg kta bawak mati besok.. betoi tak bro... bukan pistol.. bukan bom... bukan kekuatan.... mintak maap la no kalo menyentoh hati.. mana tau ada plak yg nak tembak adik seagama.. menasihati sesama muslim tu maaruf, berbunuhan sesama muslim tu mungkar... kalau salah mintak maaf la ye..

Mr. A.B berkata...

Takk payah la taksub sgt ngn 77 ni..kat padang mahsyar kng takdenya ghani gelong tu nak tolong korang...kembali lah ke jalan Allah SWT.. Utamakan keluarga .. Buat baik pd ibu bapa...

Tanpa Nama berkata...

salam. . hurm. . pa dah jadi dgn Malaysia nieq. . pikiaq la btoi2. . kita bergaduh satu sama lain. . "org lain" dok tepuk tangan. . dah la. . pikiaq la. .kita semua saudara sesama Islam. . buat pa nak gaduh2. . kuat mn puwn pertubuhan 2. . boleh ka lawan kuasa yg maha Esa. . ? sudah la. . berhenti lah. . dulu org melayu bersatu padu. . skang org melayu dah layu. . btoi kata hang tuah melayu xkan hilang. . yg hilang adalah persaudaraan, semangat n maruah orang melayu. . henti lah debat nieq. . sama2 la kita bergabung dgn nama Allah. . amin. .

eMDiZuL berkata...

/// Salam buat abg2/brader2/adik2...
tumpang lalu... takmo la gaduh2 mcm ni... malu kita... malu bangsa... apatah lagi agama... berdamailah ok???... 29/30/36/77 kita tetap sama... insan bernama manusia... selalu lalai dan berbuat dosa... yang salah kita tegur menegur... tapi bukan maki memaki... yang betul kita akur... aku pakai putih... tapi adik2 aku pun ramai yg duduk dlm 77... alhamdulillah mereka masih menghormati aku dan abg2 yg lain... sebab apa?.. sebab mereka (77) tak buat salah apa pun... kalau ada pun, kami saling tegur menegur... Boleh?... InsyaAllah... wslm///

Tanpa Nama berkata...

.ni pnya hal mau kecoh ka...sndri ada bju smpn..

Tanpa Nama berkata...

Tkyah kta gaduh2 allah maha kuasa bkn kta yg kuat

Tanpa Nama berkata...

korang ada akal ke..??ckp pandai..berlagak..dalam ni korang eksyenn..mari la tunjuk muka..orang kata kalau ta syg mulut makna nya tak syg badann.kita xyah pertikai kan orang,,kalau diri sendiri ta perfect..lu kasi buka lu punya cermin..lu kasi cermin dalam2..lu tngk lu punya muka..ada ape..bergado sesama melayu..tu jalan diorang..biar la..dosa dorang tanggung..bukan awk boss...kalau btol samseng,,gengster..mari dtg hulu langat..ada kuil nak buka kat kawasan melayu..kalau betul samseng..mari tunjuk kan..baru betul kalau fight same kafir..bukan melayu same melayu..akal ada guna..kalau pandai ckp semua orang boleh ckp..tak payah kutuk orang..lu betul perfect ke..kawan bukan nak bergaduh..tp kawan cuma nak luahkan..lu kutuk kongsi melayu..tp lu bangga kan kongsi kafir..lu kata lu fuck 77 la,,36 la..30 la..abes lu bangsat ape kutuk islam..otak ada guna la boss..bangga kan kafir..kalau malaysia ni semua polis jaga,,lu mati nanti..lu sendiri susah..masing2 ada jalan sendiri boss..lu mahu pertikai orang,,lu baik,,tak pernah buat maksiat..xpernah berjudi..tak pernah mencuri..tak berlumba haram..tngk dulu muka sendiri ok,,baru ptikai kan orang..

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum.... bangsa melayu jek yang x pernah nak puas dengan 1.... sebab ape???? semuanya gila kuasa tapi x pernah nak bersatu pun... dari politik smpai la geng2 yg bernombor ni.... semua pandai ckap pasal agama la pasal islam la tp x tau maksud.... al-quran kenal tp ape yang ade kat dalam x tau... perjuangan konon.... kenapa x tangkap jek sesape yg buat taik tu... hukum la nape x hukum... zaman nabi berbaiah untuk taat dengan allah dan rasul untuk menegak kan islam... lagi banyak nombor lagi berpecah belah jadinye... kenapa nak pakai smpai 3 4 lapis baju sekali.... kita ni sama jek selagi taat ngan allah dan rasul.... mengikut al-quran dan sunnah kite ni sama.... 1:73....

Tanpa Nama berkata...

joe gombak 0176770360 77

Tanpa Nama berkata...

Hidup per3....haha....

Tanpa Nama berkata...

bsumpah dgn al qur an ka dgn manusia tetap akn d soal d alam kubur..bt kbaikan insyaallah ada hbuannya,bt kjahatan insyaallah ada hbuannya..tp yg paling takut di saat nyawa d cbut..

Tanpa Nama berkata...

haha.. dunia..dunia

Tanpa Nama berkata...

kalau betol lah majlis ini kongsi gelap...boleh sy order 1 pistol?? di mana kah info yg boleh sy cari senjata ini...jika ade sila msj di no ini..secara pribadi...serious buyer here..0172562959...harap saudare2 dpt mmbantu peace no war ^_^

Tanpa Nama berkata...

Korang melayu cakap melayu la,wa lu ma lor arr.Mende semua ni,bangga sgt dgn bangsa cina?Bangga dengan bansa sendiri la,Banggang punye orang.Nak tunjuk baju la konon.

Tanpa Nama berkata...

jgn sampai bangsa lain ketawa tgk MELAYU berpecahbelah dah le

Tanpa Nama berkata...

7730
3077
3677
3630
7736
beli toto 4d laaaaa...no fighting
haaaahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

budak kecik
jual nama
tak hormat orang tua
gangster taik kucing

denga lagu dulu berrr,,,jgn sukati ulas sa77am bersatu

Tanpa Nama berkata...

ilmu setitik..goyang cm ribut..hrp bumi...langit terblik...jom join aku..23.... Pncung sume 30,36 77 sume...

Tanpa Nama berkata...

sorry laa bro, memalam ni gua terbaca artickle lu. nk tergelak pon ada. tahniah ler, ada beranak dan diperanakkan laaa geng lu. hahahahahahah cit poodah.
shahril rahim

Tanpa Nama berkata...

hahaha, masuk gengster nombor, dah terang2 jadikan benda ni mcm akidah, lepas tu nk sangkutpautkan benda2 bidaah bodoh kau ni dengan jalan ALLAH? kat surau mana ko belajar ni? malu laaa weiiii.

shahril rahim.

Tanpa Nama berkata...

klau percaya pada pencipta, kenapa join kongsi? kongsi amalan cina.
tak ada dalam kitab al-QURAN? kenapa jalan bidaah ni gak yg diambil?
islam suruh bersatu, bukan suruh buat kongsi gelap.

omar shahril bin abdul rahim

Tanpa Nama berkata...

kenapa? double seven tu tuhan ke? sampai boleh sakit kan orang? 77, malaikat ke yg perlu kita beriman? nabi ke dia hingga perlu dihormati digeruni? izrail ke 77 tu sampai boleh sakitkan kita?
syahadah bro, syahadah...
ingat tu,pasti ada jalan.

omar shahril a. rahim

Tanpa Nama berkata...

ada lagi laaaaaaaa? mengarut dengan geng nombor ni? sudah2 laaa.
jom kita imarahkan masjid dan surau2.
bidaah je benda bodoh ni, 30 la, 77 la.. aku tengok sampai yg sanggup nk merahkan semangat konon, sanggup bertatoo. pebenda ni?
aku dah puas dah bergaduh da dalam idup ni, memang xde gunanye. sesungguhnya kasih sayang Allah itu benar.

shahril rahim

Tanpa Nama berkata...

bagi aq double 7 lah kumpulan yang menarik tetapi kalau nk masuk kumpulan kerana mari gaduh dan mari masalah baik x payah. kalau kite masuk pun untuk ramaikan kawan saja.aq nk bagi tahu kau org!!!! aq pun anak bsp juga tetapi dalam blog aq baca tadi semuanye tipu!!!! kerana setitis nila jatuh dalam satu tin habis rosak semua susu.maksudnye kalau korang percaya blog tadi memang bodolah korang

Tanpa Nama berkata...

tu dia...
masing2 nak tunjuk hero no...
orfang dulu masuk untuk jaga sama sendiri,
orang lani masuk untuk gaduh sama sendiri.
orang dulu hantaq sorang pi hentak sepuluh,
orang la ni hantaq sepuluh pi keronyok sorang.
ada berani??
he he he

Tanpa Nama berkata...

2 lar nak tbuh kan kongsi gelap ni , skrg pha dha jdi , islam sesama islam dha brgaduh dlm blog ni , sdar lha whai umat nabi muhammad

Tanpa Nama berkata...

salam,

suma buka baju...mcm2 warna ada tp syg,seluar terlondeh..

hanya pemerhati

Tanpa Nama berkata...

APA GENG PUN SMUA TAKUT NGN POLIS GAK..GENG APA DOK GADUH SAMA MELAYU SENDIRI...KLU BETUL DH GENGSTER SGT G LANGGAR TEMPAT CINA..

Tanpa Nama berkata...

salam...///
apa pasal kecoh2 ni bro?...
lu sapa?...
lu mana mari
jangan cakap itu macam kawan,
nanti dia gigit susah...
klu lu x tau apa2,mulut kasi tutupo...

Tanpa Nama berkata...

ape gaduh-gaduh ni sampai bila negara nak aman senang cita semua bertaubat sebab bumi ni dah tua tak lama dah gengster tara mana pun mati juga.ingat la dah tua nanti gangster pun dah tak guna.

Unknown berkata...

bang tumpang tanye bang budak bukan islam blh masuk 77 ke??

Unknown berkata...

bang budak bukan islam blh masuk 77

Tanpa Nama berkata...

abg long

dafifida

salam bersatu..
pe yg korang nk bgaduh..77 bkan jhat..de bkti ke yg mgate kan 77 jhat..ak ahli 77..bkan nk blagak..cume nk tnye la korg yg x puas ati tntang 77..sila jmpe dpan2..ko tau x cina india glak an kita..sbb kita gdoh seseme islam..pnah korg nmpak ahli 77 buah jhat..mgkin ahli jenayah lain..kita islam..x pyah la nk gdoh..x puas ati..tgal kan no fon..kteowg col..kte jmpe..stel elok2..bnde ni sume boleh stel..mahon maf lau 77 pnah buat slah..salam bsatu

Tanpa Nama berkata...

ni geng mmg kongsi gelap,tunjuk samseng je..nama je islam,padahal minta duit sana sini,pukul orang sana sini..nak jaga aman lah apelah..macam negara ni takdah polis dan tentera..fikir hebat sangat la kumpulan ni??

Unknown berkata...

Slm...tlg lah jgn bergadoh saudara ku semua...kita ni org melayu...agama islam...baik kita semua bersatu untuk agama bangsa dan negara kita...korg nk ke kaum india cina bertepuk tangan tgok org melayu gadoh...fikir2 kan lah saudaraku semua...wslm...

Tanpa Nama berkata...

assalammualaikum semua....ap bnde neh....relak r....korang sume gdoh2 np.....jgn smpi gua yg kosong neh trun kutip lu owg sume pkai van jenazah der.....igt cket...krne mlot keturunan lu binase t.....jgn gdoh2....ite kne bersatu....xkn melayu ilang di dunia der....ite nk bngse ite maju.....wslam...

Tanpa Nama berkata...

da besar kan boleh pikir sendiri..bleh beza mana baik mna buruk...yang buruk jauh2kan..yang baik dijadikan contoh..tk kisah mana2 kumpulan pun...yang penting jaga nama jangan terjatuh sebb diri sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Salam semua,

aku baru dpt tau kewujudan 77 ni lepas salah satu ahli 77 bantu aku dlm satu kemalangan...itu pun bila aku tanya kenapa dia pasang sticker kt kereta dia (sticker spider web putih dgn merah)

so ada la dia explain jalan merah la jalan putih la...yg mana aku mmg blur habis tak faham langsung...

tapi menurut dia 77 ni lebih pada geng ekonomi...campur2 bangsa...yg busuknya 77 kt KL je byk buat hal... kt tempat lain tak tau la...aku tgk dia pun kawan2 dgn cina2 ni...

apa2 pun...aku rasa kita perlu ada kumpulan mcm ni utk balancekan malaysia ni...spt kita maklum yg bersepah masuk geng2 kongsi gelap ni bangsa cina dgn india... cuma bab jenayah tu la sepatutnya dibendung...

menariknya satu lagi info aku dpt ialah bahawa majoriti geng2 30,36,77 ni penyokong kerajaan BN terutamanya UMNO...hehehehhehe..btol ke??

Tanpa Nama berkata...

Xd faedah 77 niy.. sebok je nk ikod gngster cine tu dikenali sebgai triads.. nk ltk tatu pe sume pztu ckp stail cine.. konfem kne kutuk je... lau nk join pn cool2 ilek suda r xpyh nk over sgt hal skit pngl bekap.. poyo je lbey.. mjoriti ank mude jhnm bab geng ni r... mne aku pegy mne2 nmpak r budak2 mude jln ngn pnh gngsternye pdhal bulu pn xd lgy.. lau mafia tu aku suke r bab dowg tu cool je idop pn mewah jugak bab kne byr..77 ni ape pun xd slaen mghncur un anak mude.. 77 is a fucking joke..

ah cai kechiq berkata...

we lu jgn men2 tau nnti susah ma lu pike lu da besar la..wa ka nie ta cha la ....lu akan susah ma...mkn x lena tido x lena .semua x lena

Tanpa Nama berkata...

Lpak lu.isap rkok lu.acik dduk dlm kampung utan umo da 80 bleh je idop xde bju.aku ni kosong je blh je bjihad cm korg.niat yg pnting

Tanpa Nama berkata...

assallamualaikum...hak3..kelakar bebenau ngan abg2 sekalian..1 jela nk ingt kan sebelum abg2 mentaati ayahanda persatuan masing2..adekah anda2 sume menghormati ibu bapa kandung anda sndiri??ingt yang dmane terletaknye syurga kite..

dan cube la kuatkuasa kan undang2 persatuan selain PEKIDA..jangan ditarik adik2 yang masih dbwh umur..kerane ia punca gangsterisme ini mule menular dalam sekolah..

ingt lah..kite berteduh dbwh satu payung bb ingin melindungi sesame kite..kite nk mengeratkan hubungan bangse MELAYU...dan berpegang pade AL-QURAN..jdikan AL-QURAN itu pnduan kite...

then,betulkan la ucapan salam yang dberi..bb nnti membawe pngertian yang lain..:)

mane2 persatuan yang berpayungkan name PEKIDA..fahami selogan ini..''AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR''...

niat bukan ingin bergaduh tetapi ingin saling mengingat kan sesame islam...salah silap harap di maapkan..INGAT NI BANGSE MELAYU KU..''YANG TUA KITE HORMATI,DAN YANG MUDA KITA SAYANGI''.....

Tanpa Nama berkata...

cube anda perhatikan ye..ayahande sume bercakap ''awak saye''...tp ank2 buah bukan men pailang ag ngalahkan ayahanda''lu gua''..hahahaha...

peringatan!!
jangan tubuh kan persatuan2 ini hanye untuk hancur kan melayu..tp cube la bantu dan tingkatkan ekonomi serta taraf hidup orang melayu agar kite x d pjak agame dan bangse lain..ini malaysia(persekutuan tanah melayu) ini milik melayu...jangan dok gaduh sesame melayu..tp same2 berganding bahu MAJU KAN BANGSE MELAYU!!mainkan peranan anda2 semua sebagai KALIFAH..

Tanpa Nama berkata...

klu kata nak jihad ni x perlu mana2 geng... da tentu dlm islam klu mati msa berjihad ganjaran nya syurga ALLah..... kita umat islam perlu bersatu bkn nya mencaci sesama sendiri... hebat sesorg dinilai bkn atas dasar kuat... semua pasti mati... carilah kehebatan sesorg tu sbb dia hebat di sisi ALLAH..... tiada yg hebat selain ALLAH.....

Tanpa Nama berkata...

dr ikut jd geng konsi... baik ikut aku gi belajar ilmu persilatan.... ramai2 mmg kuat beb cam mn klu lu sorg2? kena acu parang,,, kena tebas ngan parang dek penymun? nak tepis ke parang tu? putus tgn jwb nya... klu diri sndr pon x leh nak pertahankan cammana nak jihad? bljar ilmu putih jgn hitam......

Tanpa Nama berkata...

Kat sini je pon dah nampak dah pecahnya melayu. Macam ni punya cara tak payah nak berbual sgt laa nak jaga bangsa.. kau dok ckp nak pancung budak tu budak ni , sama melayu jugak yg kau pancung. Please.. jgn berbual terlampau gebang.

Cucu t0k duk0 berkata...

Assalamualaikum semua.. Jgn gaduh2 lg.. X baik.. Ingt, tiap2 manusia ada p'jaga.. Ialah, malaikat.. Jd fikir la baik2.. Bersatu la semua, agar tidak roboh.. Semua pertubuhan baik2 blaka.. Mula hari ni, tutup la kes gaduh nih... Orang yg diam x b'erti tidak hebat.. Ibarat tin, kalau pukul b'bnyi kuat, tiada isi la maksud nya, tapi kalau tin d'pukul tidak b'bnyi.. Jgn main2.. Itu la yg pnuh ilmu d'dada.. Hamba hanya sekadar bg tau shaja.. Semua pertubuhan baik2 blaka ya.. N0 gad0h.. Drpd cucu t0k duk0..

Tanpa Nama berkata...

Salam...Kepada yang ayat macam ni, 'kew' , 'apew', 'itew'...pergi balik minum susu tepung dalam botol la...Nak masuk kongsi gelap, tapi ayat macam nak duduk celah ketiak mak...hahahhaa...by the way, bro, ayat kat blog ni terbaik...Kepada saudara2 ku yang masih mengaku diri mereka ISLAM...Buatlah seperti yang dituntut dalam agama kita, bukan jadi pak turut, asyik melutut, ikut buntut, akhirnya hidup jadi kelam kelibut...Ajal maut tak kira umur, tak lewat walau sesaat...jangan sampai tubuh dah menggelupur, mata terbeliak, baru nak mengundur...bongkak itu sifat IBLIS..dan si bongkak itulah yang akan terbahak2 bila melihat bertambahnya penemannya di neraka kelak...Allahu Akhbar!!!

Shiet berkata...

benda bodoh macam ini pun masih jadi isu lagi ke?, dah terang2 memang geng kongsi gelap tahap siput babi pun masih banyak lagi manusia2 tak ada akal nak pertahankan 77, memang mentaliti remaja2 sekarang dah didalam parit, yang tua pula tak sedar diri nak mati masih juga nak menunjuk samseng, yang remaja pula cuba la belajar tinggi2 kat sekolah, dah pandai tue buat la bisnes mega2 kan hidup senang ini tak, nak juga jadi samseng taik kucing...kalau ada yang tak puas hati itu comment jer kalau jumpa, aku on!!kalau berani satu lawan satu biar aku tunjuk jiu-jitsu ufc

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum wbt..tmpng lalu..
Tp betul la ape yg dperktekn..coz dri pemerhatian aku..majoriti sbb bdk2 geng77 ni la berakhirnya satu era yg tua dihormati yg muda dikasihi kt kawasan aku nie..Astaghfirullahhaladzim..

Tanpa Nama berkata...

Salam dari 7 petala langit turun ke 7 petala bumi....Diukir 6666 kalimah disempurnakan 114 surah......30 juzuk diselangi 113 kalimah Allah......... Tersebar di 360 daerah.......Trhutung di 77 wilayah...assalamualaikum semua
knape gadoh2 ne masing2 nak tegakkan agama bangsa n tanah air kann kat sini pon da gadoh mcam mna nak tegak klau mcam nee.......fikir2kan dan slamat beramal........maaf ye smua aq rase malu la melayu ngan melayu kutok mengutok mcam ne

Tanpa Nama berkata...

aq x fahammm...cube bitau..ape function grup2 ni...aq x nk jwapan yg umum sperti 'utk jge bgsa dan agama' aq nk tau ape bnda dh sumbangan korg...tu jee

Tanpa Nama berkata...

Apew lncau rr sume neyh......ta dew faedah...baek kowg pk kn mse depan korang ...anak2 korang....yg pntg pndai jge dri....owg takkn kcau kite klo kite ta kco owg kn?,,, so tpulng kad ats dri msing2 tuh sume haluan korang bgy aq ta pntg...klo betol geng2 neyh sume pjuangkn hak islam...p kad gaza tuh bperang kad sane mati syahid...jgn ckp jewp tpi ta berani...

Tanpa Nama berkata...

buto la

Tanpa Nama berkata...

berbual mcm sial!!

Tanpa Nama berkata...

yg komen ni semua babi terkecualu aq

kai yamaguchi berkata...

Salam..dalam kubur nanti malaikat x soal siapa pengasas pertubuhan.tp dia tanya siapa tuhan kita?
Dia pun x tanya pertubuhan mana pimpin kita tp dia akan tanya siapa nabi kita.
Dia pun xkan soal baju apa kita pakai tp dia akan soal apa agama kita.
Dan lagi dia x mungkin tanyer kita pandai main buah apa tp dia pasti tanye apakah pegangan kita.

Tanpa Nama berkata...

Bill Gate guna ilmu dunia je untuk cipta Microsoft..takdenye nak masuk 77 la, 3 line la..Ape bebal la korang melayu nih...kah kah kah..B

Tanpa Nama berkata...

okayy , sekarang neh dah tau dahh ape maksud double7 ngn pekida tuh -_- mama slalu kate yang abang eisya neh geng pekida kat kuantan neh . pade mule nye eisya pelik lhaa jugak kan ? pekida tuh menatang mende ? :3 patot lhaa bile jalan ngn along jea mesti orang mcm takot2 . aptb~ fuuu

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.

Allah mencipta manusia dgn akal. Akal yg telah diberikan oleh allah untuk berfikir mane buruk dan mane jahat. Kpd geng 77 yg menyatakan mereka berjuang di jalan yg benar, muhasabah la kembali diri and dan berbalik la pada al-quran dan as -sunnah.

Kerana pada pandangan saya, tidak nampak sedikit pown kebaikan dlm persatuan yg kamu bawa ini saudara. Bergaduh, membuang masa, kurang beradab serta merasakan diri anda megah(riak). Adakah ini refleksi perjuangan anda? Malahan saudara semua telah melanggar satu perintah allah iaitu berbuat baik sesama makhluk. Saudara sekalian telah lupa bahawa allah telah mencipta kt berbagai bangsa agar kenal satu sama lain dan berbuat baik. Namun saudara telah lupa diri dan membuat musuh dgn bangsa lain. Berjuang demi menyatukan bangsa melayu itu bagus. Namun, kt perlu igt hubungan dgn bangsa lain juga perlu dijaga.

Saudara2 yg lain, saya tahu kemarahan dan kebencian kamu semua dgn kumpulan2 ini. Namun saudara, bknkah lebih elok jikalau kita berdoa agar allah memberikan mereka hidayah dan petunjuk supaya menjadi lebih berguna? Mencaci dan menghina mereka bknlah satu cara untuk berdakwah dan menasihati. Api dengan api maka lebih maraklah api itu. Namun jika api dengan air maka sejuk dan dan terpadam lah api itu.

Sekali lagi saudara yg menyertai kumpulan2 ini. Igtlah saudara, jgn lah riak dan lupa bahawa allah maha berkuasa saudara. Berbaliklah kepada jalan allah kerana saudara orang2 yg zalim adalah org yg zalim kpd diri mereka sendiri saudara. Dan saudara kumpulan2 ini jgn marahkan mereka yg menyatakan keburukan saudara kerana saya percaya bahawa saudara2 77 jugalah yg mmbawa keburukan keatas diri sendiri. Dan maafkanlah mereka.

Saya berharap saudara2 77 mendapat kesedaran dan bermuhasabah kmbali kerana perjuangan saudara tidak seperti ap yg saudara katakan. Bak kata org cakap x serupa bikin.

Semoga saudara2 maafkn saya jika saudara terasa.
Assalamualaikum

Tanpa Nama berkata...

Korang semua sbenarnya telah diPERBoDOhkan..dalam istilah best skit..bodoh bangkai..geng sana sini..ayah sana sini..adik bradik sana sini..siap cium sembah bagai..ngn ibubapa kandung tnya kabar 1 kali seminggu pun blum tentu..peluk cium makbapak buat ke..korang ni bingai tahap keldai..Al-quran n sunnah ikutan org Mengamalkan Ajaran Islam..yg korang2 suka2 tambah sna sini ape ke hal..jg geng lg bgus dr jg mak ayah..bulan2 leh bg kat ayah2..ngn makbapak berkira...giler ke ape korang ni..tunjuk contoh yg baiklah..dari duk melaluk kdai mamak, dari mgrib sampai subuh sembag sana sini aku kuat..baik p masjid @ surau..solat..Solat tu tiang Agama..bukan geng2 korang tu..

Tanpa Nama berkata...

semua sama. cuma tokeh je lain.

Tanpa Nama berkata...

ya allah..mcm nie ke 30,36,77??aq bru nk daftar jdi ahli, nk knl, nk tahu, nk bljr, nk brjuang, mcm korg..klu mcm nie baik aq bljr ngn ustad kat surau je la..

Tanpa Nama berkata...

Sarkas!!

Tanpa Nama berkata...

apa motif 77 ni? bantu anak2 ka? Sarawak mari peluru bisa di telan, belanja dulu mak ayah sebelum ajal.



Gambino. Salute!

Tanpa Nama berkata...

Bodoh...heee...sje je komen...

Along binti Ibu Ruqyah berkata...

Sat na saya nak becerita, hak ni cerita benar dimana tiada yg benar selain yg benar-benar belaka, saya sambung nah Dengan nama ALLAH, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

[1] Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang menciptakan (sekalian makhluk),

[2] Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku;

[3] Bacalah, dan Tuhanmu Yang Maha Pemurah, -

[4] Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan, -

[5] Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya.

[6] Ingatlah! Sesungguhnya jenis manusia tetap melampaui batas (yang sepatutnya atau yang sewajibnya),

[7] Dengan sebab ia melihat dirinya sudah cukup apa yang dihajatinya.

[8] (Ingatlah) sesungguhnya kepada Tuhanmu lah tempat kembali (untuk menerima balasan).

[9] Adakah engkau nampak (baiknya) orang yang melarang (dan menghalang) -

[10] Seorang hamba Allah apabila ia mengerjakan sembahyang?

[11] Adakah engkau nampak (buruknya) jika ia berada di atas jalan yang betul? -

[12] Atau ia menyuruh orang bertaqwa (jangan melakukan syirik)?

[13] Adakah engkau nampak (terlepasnya dari azab) jika ia mendustakan (apa yang disampaikan oleh Nabi Muhammad kepadanya) serta ia berpaling ingkar?

[14] Tidakkah ia mengetahui bahawa sesungguhnya Allah melihat (segala amal perbuatannya dan membalasnya)?

[15] Jangan sekali-kali berlaku derhaka! Demi sesungguhnya jika ia tidak berhenti (dari perbuatannya yang buruk itu), nescaya Kami akan menyentap ubun-ubunnya (dan menyeretnya ke dalam neraka), -

[16] Ubun-ubun (orang) yang berdusta, yang bersalah.

[17] Kemudian biarlah ia memanggil kumpulannya (untuk menyelamatkannya),

[18]Kami pula akan memanggil malaikat Zabaniyah (untuk menyeksanya)!

[19] Ingatlah! Janganlah engkau (wahai Muhammad) menurut kehendaknya, dan (sebaliknya) sujudlah dan dampingkanlah dirimu kepada Allah (dengan taat dan beramal soleh)!

saya minta izin sambung hak mula td na, hak ni nak tutup teruih hak mana sy mula td sebab benda ni kena cerita cara lisan pasai kita dok akhir zaman ni hak depa suma dok sebut zaman siber ada byk anak syaitan hak cuba pecah belah kn sesama kita demi apa?? Hangpa mesti lupa,ni na habak mai GOLD,GOSPEL and GLORY... ASSAMMUALAIKUM

Tanpa Nama berkata...

lu cerita baik sikit bro klu x thu buat cara x thu nanti lu susah

Tanpa Nama berkata...

Kalau kaum kafir tgk islam dok bertelagah cmni..apa yg akan mereka fikirkan??renung2kan..mintak maap kalau ada salah tersilap bahasa..peace no war

Tanpa Nama berkata...

Butoh hang!!!!

Tanpa Nama berkata...

0163234473 Salam brother2...aku ahli 77..... siapa yg kutuk 77 mmg sial lah orgnye... aku nk tanye,berapa lama ko join 30??betul ke ko bwk jalan 30??solat jaga tak?taggjwb dgn keluarga jaga x???cara yg kau ckp nie mcm org xde otak...mgkin ko baru lahir rasanya...aku dlm 30 dari tahun 1998....aku tahu apa yg jadi... knp aku join 77??sbb 77 betul2 menyatukan kembali ayah2 30 yg di abaikan or yg dah dilupakan...terlampau bnyk ayahanda skrg nie...semua cerita gebang dan cakap besar shj....mana matlamat amar ma'ruf nahi mungkar??.apa yg diperkatakan ttg 77 adalah tidak benar sama sekali...aku dlm 77 dah 5tahun.... mcm2 business aku buat dgn isah lar pekida ke ,al ehsan ke,77,36 semuanya pada cara pembawakan masing2...ramai lagi penjenayah kat luar tu yg xde baju pun.... siapa yg nk kutuk 77,tlg jumpa aku depan2.....aku nk tgk gak....no hp aku dah bg.....call je aku...kpd Abg Long Razak, tlg call aku.... aku nk ajar kau...kalau betul kau anak lelaki mai sini aku tggu kau.... aku ada di ....nama aku Ombak.....

Tanpa Nama berkata...

kongsi gelap yg sebenar ada di daerah baling ape2 pom me

Tanpa Nama berkata...

BUTUH LU GENG 77. GUA TITIK LU SORANG2 BARU TAU. GENG KONGSI GELAP XMAU NGAKU. PUIII.... ..I..

Tanpa Nama berkata...

Pukimak kau.....!!!!

Tanpa Nama berkata...

'bijak' betul pengkomen2 yg letak hp no publicly dan siap mengaku ahli 77 lah, 3 line lah.

Tak baca paper ke semalam dan today? KDN dah gazetkan nama kumpulan gangster, tak nampak gang korang dlm list?

Tunggu lah PDRM call no korang tu yer. Good job, senang keje abg2 polis.

Tanpa Nama berkata...

persatuan apa pun klu dah jauh dgn ulama, menjadi2la..
klu korg nak sgt bantu Islam bagai, penuhkan dulu surau2 masjid kat kwsn korg. baru gnegster..baru kongsi..baru syok. mengaji dulu kitab2 fiqh pernetulkn dulu taharah,solat,zakat. mengaji dulu sunnah2 Nabi,sirah.

contoh jemaah tabligh,senyap je..tp dah berpuluh tahun bantu Islam,seluruh dunia dah dorg keluar dakwah.takde masuk paper,xde masuk tv..xde nak nama..xde nak gaduh..xde nak popular..baik korg ikut dorg ni..

Tanpa Nama berkata...

Memey loh.... bijak2....hahahaha zahid hamidi pun ayahanda 30.... xpayah cerita banyak....kecoh lar... bukan semua yg masuk 77 kongsi gelap...sekadar no shj... bnyk lagi pertubuhan yg berdadtar semuanya cover line...padahal di sebalik tirai semua kongsi gelap.....jaga kain masing2....sibuk jaga tepi kain org..lancau lar semua yg ckp mcm2 nie... korang semua bagus sgt ke???jaga family masing2,jadi gengster bukan dapat duit pun...sediakan amalan untuk bawak ke akhirat....ok??peace brother2..Selamt hari merdeka....salamullah

Tanpa Nama berkata...

Sah2 menipu ko nie..... pakai nama n no org lain... aku dah call no ko bagi,no oar mana entah.ko saje nak cari pasal ke?xde keja lain.... xpayah lar ko nak laga2 kan org.... ombak tu aku kenal...duduk kat gombak..kepala gangster gombak kan?rumah kat taman melewar..kpd brother ombak rindu,ada org jual nama ko ni....pandai2 ko la cari nanti.

Tanpa Nama berkata...

Cara lu cakap mcm budak babi isap puting mak babi lah der..kesian...kalau tak cukup umur jgn sibok nk komen2 kat sini...mcm lahanat lar ...menyampah aku dengar!!!

Tanpa Nama berkata...

Semua diatas poyo.....huahuahua....semua x ckup akai

Tanpa Nama berkata...

beria je semua. aku ada mmbe2 30,36,77. tapi smua mcm gangster je. kaya tak juga.

Tanpa Nama berkata...

wahai bahalul bahalul sekalian
ingat la sikit ini semua dunia..
perjuangkan akhirat..
jgn nk pecah belahkan agama islam...

Tanpa Nama berkata...

ni apa semua kumpulan pakai nama nombor. bapak malas nak cipta nama. dah la malas, sampah lagi.ahli ahli dalam kumpulan ni mesti banyak budak lepas tu cakap besar backup banyak la apa la. sakai sangat

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Ko tu bijak sngt ar..sembng msuk 77 bagai..sunat pun nangis..hahaha

Tanpa Nama berkata...

ini ke melayu pijak sesama bangsa. bangsa lain tengok senyum bertepuk tangan. selagi boleh mengucap 2 kalimah syahadah, seteruk mana manusia, kita semua saudara se islam. jangan disebabkan hanya satu majlis kita semua berpecah belah. renung renungkan la wahai saudaraku. salam

Tanpa Nama berkata...

Double 7..tu semua mengarut..ni terjadi kat diri aku sendiri..konon tolong islam & melayu..tp makan duit kerja langsung x jalan..jangan percaya cakap depa semua..x de sape yg blh bantu diri kite selain dr kite sendiri..sedarlah anak sedara Ayah Gun di manjung tu..tak tau la anak sedara btul ke..

Tanpa Nama berkata...

Wah sudah mendung sikit hari hujan ni. Ada payung kasi keluar, kalu tarak basah lencun ma u pnya baju.

Tanpa Nama berkata...

77 mmg bodoh pun...sume kaki paw...nak tunjuk taiko la..nak jaga bangsa la...lau nak jga bangsa b negara...nape sabah kene serang korg xpg tlg,?ade ke aku dgr. Budak2 77 mati mempertahankan tanah air?xda kn..yang ada 77 mati sebab mnyamun..bunuh...dadah....gaduh..tu mmg famous...sape2 budak2 77 xpuas ati or geng len xpuas ati...meh jumpe aku....aku ade kt pj selangor....port aku kt ss2 pj....mai2.... Aku x goyang jmpe korg.....tgk ko pnye 77 tu lg besar ke x...puiiii

Tanpa Nama berkata...

As salam...saudara sekalian,,,kita sama2 melayu,,,jgn la kita bergaduh sbb bnda2 mcm ni,,,kenapa 77 ditubuhkan?? utk membantu kaum melayu yg semakin ditindas dan hilang hak di tanah tumpah darah kita sendiri,,,kenapa 77 dipandang serong?? sebab hanya segelintir yg melakukan jenayah,,,bukan semua,,,bukan semua manusia baik dan sempurna,,,x salah nk join 77 ke,,,36 ke,,,30 ke,,,kalo kita 29 sekalipun,,kita tetap sama2 melayu,,,77 x salah,,,yg salah org yg bawak nama 77 dan melakukan jenayah,,,tu yg salah,,,rasanya ahli yg melakukan kesalahan tetap akan dihukum oleh persatuan,,,jadi x timbul isu yg 77 suka buat jenayah,,,kalau abg bwk pilih jalan yg betul,,,maka betullah adik2,,,jadi x menjadi kesalahan nak join 77 asalkan jgn tersilap pilih abg,,,jgn la kita bertekak lagi pasal benda ni,,,malu kaum lain tengok,,,sepatutnya kita kena bersatu,,,ingat saudara,,, Because My Taste Is Really-really :)

Tanpa Nama berkata...

Apa punya statement ni...lu nak cakap 77 tak betul....lu cermin diri lu dulu..lu org punya jalan pun tak betol...lagi mau nilai org punya baju kaa...

Tanpa Nama berkata...

Lu org lah anjing...tak tau apa2 jgn suka2 cakap

Tanpa Nama berkata...

Sembang lebih..nama pun geng haram..yang masuk pun semua cam haram..aku tak nampak geng ni buat kebaikan..lagi banyak keburukan..ni semua sampah masyarakat

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum wbt . knape korang nk salahkn double 77 ? korang nk tunding jari kt prtubuhan ni , korang tuh , baik sngad ke ? nk ckap orang biar berpada-ii , jngan pkai nak slahkn orang je . kau tuh dosa lain blom nk trhapus , kau nk direct kau pertubuhan ni . ckap biar elok der . jngan smpai pecah mulut sudah . ingat kawan , nk tuduh jgan sbarangan . mcam korang tngok prtubuhan lain , dieorang korang tak caci maki plak ? takot ? dieorang poun ade kes jugak . ingat , 77 ade mksud , kbenaran islam , fisabilillah ke jalan allah , dan pnyatuan umat islam . so jngan nk lagak mcam orang dah expert , korang poun belom tentu rase susah . kami shabat , kami sling mmbantu . so , korang nk ape lagi , jngan nk tahu tunding jari trhadap ssuatu pihak je . berfikir sblom ckap !!

Tanpa Nama berkata...

Pukimak korang gado pahal

Tanpa Nama berkata...

ini semua poyo beb..haha

Tanpa Nama berkata...

Hahaha...bodoh mengalahkan hindu mabuk korg ni...melayu ngn melayu gaduh pasal artikel bingung ni...baik g muhasabah dri tu dowh..kejar akhirat...akhirat yg kite xjarang trfikir tu bile dh dunia ni kite lebihkn kite lupe siot...padahal...mati tu bile2..kite tau ke lepas2 taip ke lepas bace ke kite mati..xsempat la nk jumpe nk berpijak nk berpecah..mati tu anytime

Tanpa Nama berkata...

apa ni gaduh2,msing2 berpantun2,nama malaikat yg wajib pun korang x hafal lg agaknya,dh hafal menatang2 buah ni,aku ada buku buah,korang nak ke? x yah gaduh2,x guna,dalam kubur nnti jgn la br nk menyesal,islam mudah je,buat apa yg di suruh & tinggalkan apa yg di larang,ni korang bertekak pasal mempertahankan geng2 knpa? ni bukanya salah satu dr agama islam pun,senang cerita kembali semula kepada Allah.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 246   Terbaru› Baru»