Rabu, 10 Februari 2010

ADUN DAP MABUK LANGGAR PELAJAR HINGGA KOMA!



Mc terbaca berita ini di blog SelangorDaily dan blog Bro House PK mengenai ADUN Sekinchan, Ng Sue Lim, sedang disiasat polis berkaitan dengan satu kemalangan di persimpangan lampu isyarat berhampiran Universiti Industri Selangor (Unisel) Seksyen 7, Shah Alam pada 12.30 pagi, 8 Februari 2010.

Menurut sumber, kemalangan yang berlaku pada tengah malam itu membabitkan seorang pelajar universiti tempatan. Pelajar Melayu tersebut dalam keadaan koma sekarang. Sehingga petang tadi belum ada laporan dibuat oleh pihak keluarga mangsa terbabit. Manakala Ng Sue Lim dikatakan telah membuat laporan dan menyalahkan pelajar terbabit.

Seorang saksi yang memberi maklumat menyatakan YB Ng Sue Lim mungkin berada dalam keadaan mabuk berikutan kesan bau arak yang cukup kuat ketika bercakap di tempat kejadian dan ketika membuat laporan polis.

Bagaimanapun terdapat tanda tanya mengapa Polis Seksyen 11, Shah Alam yang menerima laporan tidak mengarahkan wakil rakyat DAP itu menjalani ujian alkohol serta-merta.


Apakah yang difikirkan oleh Balai Polis seksyen 11? Sebab dia adun dia boleh dilepaskan? Biar betul ni. Mc masih lagi ingat mengenai TBH dulu, Dap tuduh pihak berkuasa salah, sampai sangguh tunjuk perasaan buat demo. Dap tidak pernah mengikut kata Polis atau pihak berkuasa tempatan. Mereka ini komunis yang ikut kepala hotak mereka saja. Jadi mengapa perlu orang-orang sebegini dilindungi atau diberi muka undang-undang.

Dulu mereka bising pasal TBH mati. Tiba sekarang adun Dap melanggar pelajar melayu hingga koma. Apa tindakan mereka? ada siapa yang nak bela pelajar tersebut? Dap nak kesiankan melayu? Mati hidup balik Dap takkan tolong melayu. Gengster cina ni takkan kesiankan melayu, mesti banyak alasan la nanti. Pergi la Mampus sama Dap!

MctHeory:
Polis sila bertindak mengikut undang-undang, jangan takut akan Pakatan Haram Selangor atau Dap yang politikkan isu ini.

Tiada ulasan: