Selasa, 16 Februari 2010

ANWAR SUDAH KENA PULAU!



Seorang demi seorang rakan seperjuangan Anwar didalam PKR dan luar PKR meninggalkannya terkontang kanting terbiar dalam masalah parti atau peribadi. Bagaikan sepah yang sudah kehabisan madu dibuat rakan-rakan seperjuangannya. Dipuja ketika namanya tengah gah, disaat ini rakan yang dulu menyanjungnya sebagai Hero atau ketua PKR merangkap ketua Pakatan haram kini menjauhkan diri dari Anwar.

Semua ini terjadi apabila kes liwat Anwar yang sedang dibicarakan, telah menjejaskan reputasi Anwar, sekaligus menjejaskan sokongan rakyat kepada PKR dan Pakatan Haram. Kes liwat bagaikan gelombang tsunami yang datang menghempas Pakatan Haram, yang kini Pakatan Haram terumbang ambing mencari sokongan baru selepas rakyat sudah mula mempertikaikan anwar tentang kes liwatnya.

Episod bermula dari Ezam, bekas Ketua AMK, hilang keyakinan terhadap anwar dan Pakatan Haram lalu melangkah pergi meninggalkannya. Kemudian diikuti oleh beberapa lagi adun dan ahli parlimen PKR yang agak rapat dengan anwar.

Belum sempat anwar menarik nafas, anwar sekali lagi dihentam oleh perletakkan bekas setiausaha agung PKR, Datuk Salehudin Hashim yang memberi alasan kononnya meletakkan jawatan politik disebabkan mahu memberi tumpuan kepada bidang korporatnya.

Disaat anwar gelisah dengan kes liwat dimahkamah, diselangi dilema perkataan Can I Fuck U Today! dan Mokhtar. Anwar sekali lagi dihentak keras dengan Zahrain yang melepaskan jawatan dalam PKR dan menjadi adun bebas. Semua orang tahu, bahawa Zahrain dan Salehudin merupakan orang kuat PKR dan agak rapat dengan Anwar.

Ezam, Zahrain dan Salehudin merupakan tokoh lama dalam PKR sejak PKR ditubuhkan, dizaman menagih kasih rakyat pada tahun 1998 yang dahulunya PKR dikenali sebagai parti KeADILan. Mereka ini gigih berjuang bersama Wan Azizah walaupun anwar sudah pun tersungkur didalam penjara.

Ketika PKR hanya menang 1 kerusi hanya di Permatang Pauh pada PRU ke 11. Mereka ini tetap bersama PKR. Lihat betapa setianya mereka bersama anwar dan PKR. Tidakkah pembaca berasa hairan, kenapakah rakan seperjuangan anwar yang dulu setia sehidup semati dengannya, kini lari meninggalkan anwar?

Tidak lain tidak bukan, mereka ini sudah tidak yakin dengan anwar, bukan tak yakin dengan kemampuan anwar, tetapi tidak lagi yakin dengan anwar mengenai misi dan visinya. Anwar lebih kelihatan memihak kepada kaum cina dan india, sedangkan kaum melayu dipinggirkan.

Dahulu mungkin mereka ini fikir , anwar hanya pancing undi cina dan india semasa menyatakan hasratnya mahu kesamarataan antara rakyat Malaysia. Namun sejak akhir-akhir ini, anwar yang mengetuai Pakatan Haram, telah membuat keputusan yang lebih memihak kepada Dap.

Mungkin mereka ini tidak mahu menjadi bodoh serupa Pas yang menjadi barua pak turut. Dari diperbodohkan anwar, lebih baik mereka keluar dari PKR dan berjuang dengan agenda masing-masing. Sudahla anwar pun tunggu masa nak masuk dalam, Pakatan Haram pula Dap menjadi kiblatnya. Anwar sekadar Ketua yang lebih memihak kepada Dap.

Daripada dihambakan terus oleh Dap, yang sememangnya terkenal dengan sikap rasis terhadap kaum melayu. Baik mereka angkat kaki selamatkan diri. Anwar sudah tak boleh harap, Pakatan Haram pula Dap sudah jadi tuan, Pas seperti biasa la pak turut dan kaki jilat bontot Dap. Atas sebab demikian dijangka akan ramai lagi adun dan ahli parlimen PKR akan tinggalkan PKR.

Bila PKR sudah lemah, tinggalah Dap dan Pas dalam Pakatan Haram. Parti Pas, N.ajis sudah tua, semangat pun sudah lemah, idea pun dah tak banyak, merapu je lebih. Hadi Awang pula, dinampak lebih memihak kepada UMNO. Dap? mungkin jatuh teruk dan akan dikuburkan selepas PRU ke 13 nanti. Semua ini sudah dijangka, sebab itulah tokoh-tokoh politik dalam PKR kini lari selamatkan diri sebelum semua perkara ini terjadi. Bila semua dah lari, maka tinggal anwar seorang diri.

Mctheory:
Adat manusia biasalah, yang senang disanjung dan dijunjung. Kalau dah susah, semua pun nak meludah! Lebih-lebih lagi bila kena si Anwar al-juburi ni!

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Padan muka anwar MOKHTAR! si peliwat yang sakai patut diajar macam tu.

Tanpa Nama berkata...

tak baik kita gelakkan Ds Anwar dan mempersendakan beliau. Beliau seorang tokoh Islam yang patut dicontohi dan dihormati oleh umat Islam di Malaysia. Bukannya dikeji!

Din Kajang

Mordecai Kucai berkata...

satu lagi, sokongan gulungan muda kepada Anwar sudah semakin berkurangan kerana mereka ngeri dan nyilu di belakang.

Belakang baik lelaki atau perempuan kan sama saja.

Yalah kalau naik tinggi dalam PKR makin lama makin ngeri rasanya dari belakang.

Ulamak? Anwar tu? Ulamak menipu di Penang sampai satu kampung India di sana di halau keluar. Asal janjinya mengekalkan kampung tu. Janji pun tak terlaksana. Munafik adalah...

Tanpa Nama berkata...

Anwar bapak segala gay dalam Malaysia! Pegi mampuih sama anwar!

Rahman berkata...

shiaaan org melayu islam.doa dah tak makbul,berkucar kacir,dengki mendengki,hasut menghasut,islamnya entah ke mana.serban makin tebal.janggut punyalah panjang.otak makin nipis.sebabnya makanan harian mcm telah dicampur bahan haram atau bahan kotor.mungkinkan ia sedang berlaku? logikkah? boleh percaya? agak2 siapa yg mungkin mencampurkannya? apa peranan jakim? apa langkah yg patut dilakukan?

McTheory berkata...

Rahman,

Logik. . memang logik. .

TESLAMARIN berkata...

MAT LEATHER KING, MASA PUN TAK MENYEBELAHI DIA,PENERANGAN BLOG M.I.M MEMANG MANTOP, TERPERINCI.ADA DUIT BERBILION PUN TAK GUNA. TIPU LAGI, ZAMAN SEKARANG ALLAH BAGI CASH......
NAMA ALLAH BAGI KRISTIAN PAKAI.....
HUKUMAN SERTA MERTA......