Selasa, 23 Februari 2010

APABILA ANWAR MULA JUAL TEMBERANG!



Pada sesiapa yang tidak mengenali anwar, mungkin akan terpaku dan terpukau dengan kata-kata dan ucapannya yang begitu berapi-api serta menusuk kalbu sesiapa saja yang mendengar ceramahnya.

Mungkin ada ahli UMNO yang masih ingat, atau sudah lupa berkenaan perbuatan anwar semasa didalam UMNO. Bagaimana dia naik ke jawatan Timbalan presiden UMNO tanpa bertanding. Ingat ke tak? Siapa yang mula-mula gunakan politik wang dan konspirasi? Pergi tanya anwar!

Ceritanya bermula apabila gimik tekanan yang dibuat oleh penyokong-penyokongnya, menyebabkan Ghafar Baba membuat keputusan tidak mempertahankan jawatan Timbalan presiden UMNO. Gimik yang anwar lakukan pada pemilihan UMNO 1993 telah menamatkan kerjaya politik Tun Ghafar Baba sebagai Timbalan Presiden UMNO dan TPM Malaysia.

Anwar juga telah menyalah gunakan Ibu Pejabat parti, sebagai tempat sidang akhbar bagi mengumumkan yang dia akan bertanding jawatan timbalan presiden. Anwar telah menyuruh Yaakob Mohamad iaitu Setiausaha Kerja UMNO mengaturkan sidang akhbar dan memanggil semua ahli MT UMNO datang ke ibu pejabat yang kononnya ada mesyuarat khas.

Semua ini dirancang bagi menunjukkan bahawa semua ahli MT UMNO umpama menyokong anwar untuk bertanding. Sedangkan ahli MT yang hadir hanyalah diperdaya dengan kononnya ada mesyuarat khas di ibu pejabat parti. Rakyat mungkin tak tahu dengan ini semua. Tapi inilah yang berlaku, anwar memang pakar temberang, pakar konspirasi. Sebab itu dia selalu menuduh UMNO berkonspirasi. Sedangkan, dialah dalangnya yang sebenar.

Sekarang dia mendakwa, UMNO rasuah, UMNO politik wang, UMNO konspirasi, sedangkan tangannya sendiri pun tidak pernah bersih. Tahukah anda, bagaimana anwar menyalahgunakan jawatannya sebagai Menteri Pelajaran demi impiannya menjadi PM?

Dia telah menghasut semua guru-guru untuk membenci Tun Dr Mahathir, dengan mengatakan Tun sebagai PM tidak menjaga kebajikan guru dengan baik. Dia juga membuat konspirasi menjatuhkan Tun sebagai PM dengan meletakkan kroni-kroninya disemua bahagian media utama di Malaysia, di Pemuda UMNO, di kementerian pelajaran dan pelbagai sektor yang penting.

Begitu liciknya anwar. sehingga dia terpaksa dibuang oleh tun dr Mahathir kerana ketamakkannya yang tidak dapat dibendung lagi. Anwar membuat konspirasi hendak menjatuhkan Tun Dr M, tapi Tun sempat membaca gerakan anwar lalu diatas ketamakan kuasa dan kelicikkannya. Akhirnya anwar gugur daripada UMNO.

Sekarang, anwar berapi-api cakap UMNO bukan-bukan, cermin diri sendiri saja sudah. Jangan cakap lebih-lebih anwar, baru-baru ni, ceramahnya dekat Pulau Pinang, teruk UMNO dihentamnya. Cara dia cakap, macamla dia baik sangat. Orang bodoh saja yang kena tipu dengan anwar ni.

Wahai peliwat tegar, sudah-sudahla wayang kamu tu. Rakyat Malaysia dah kenal temberang dan penglipur-lara kamu. Tengok muka je dah tak boleh percaya.

MctHeory:
Ada lagi ke orang percaya dengan anwar? anyone?

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Setuju, hanya orang2 yang daya pemikiran lemah saja yang terpedaya dan terpengaruh dengan Anwar.

Tanpa Nama berkata...

hanya gay-gay saja yang layak kawan dengan anwar ni!

Tanpa Nama berkata...

Dari percaya dengan anwaq, baik percaya dengan kucing kurap!

mie

Rahman berkata...

aljuburi adalah perosak bangsa dan ugama.perosak ketenangan rakyat malaysia.perosak kesihatan rakyat malaysia.perosak perpaduan.perosak kuasa politik melayu.yg lebih tepat adalah aljuburi perosak se3gala2nya di malaysia.kan senang cerita.

Tanpa Nama berkata...

anwar aljuburi ini lah syaitan yang bertopengkan manusia pehgkhianat melayu alaf' ini yang menjahanamkan kesetabilan ketenteraman dan keharmonian negara tercinta ini - hanya manusia fikiran nya yang tersendat saja yang terpedaya dan percaya termakan kata2 sijahanam ini

Tanpa Nama berkata...

aku masih percaya kat Anwar Ibrahim...Aku percaya dia BAPAK PENIPU..caya lah...