Rabu, 17 Mac 2010

DENDAMNYA ANWAR PADA MUSA HASSAN!



Sama ada pembaca sedar atau tidak, sejak perlantikan Tan Sri Musa Hassan menjadi Ketua Polis Negara pada 2006 yang mengantikan Mohamad Bakri Omar. Musa Hassan sentiasa dihentam oleh pengikut-pengikut Anwar yang masih berdendam kepada beliau kerana menjadi ketua penyiasat kes liwat pertama Anwar pada tahun 1999.



Mereka masih lagi berdendam dengan beliau dan mereka juga masih menyalahkan Musa Hassan yang kononnya Musa Hassan terbabit dengan konspirasi antara UMNO dan Polis bagi menjatuhkan Anwar dengan sabitkan Anwar dengan kes liwat yang pertama. Dendam mereka terhadap beliau tidak akan padam selagi beliau masih memegang jawatan Ketua Polis Negara.

Dahulunya mereka mengadakan siri ceramah menghentam Musa Hassan sebagai Ketua Polis Negara dan menaikkan kain rentang 'protes' disekitar Lembah Kelang bagi menunjukkan rasa tidak puas hati atas perlantikkan Musa Hassan menjadi Ketua Polis Negara. Mc masih lagi ingat perkataan dikain rentang yang dinaikkan oleh puak-puak PKR ini "Siakap Senonong Gelama Ikan Bilis, Bercakap Bohong lama-lama jadi Ketua Polis".

Jadi tidak hairanlah jika sekarang mereka amat beria-ria memberi tekanan kepada Musa Hassan untuk meletakkan jawatannya. Bermula dari dua tahun lepas dan hinggalah sekarang, pelbagai cara dan tekanan yang diberikan kepada Musa Hassan. Termasuklah surat layang, berita palsu dan sindiran demi sindiran. Bagi Mc, harap Musa Hassan patut abaikan saja suara nyalakkan pembangkang yang sememangnya suka menyalak.

Yang terbaru, akhbar China Press yang menerbitkan aktikel mengatakan Musa Hassan sudah memberi surat perletakkan jawatannya kepada PM dan KDN. Sebagai rakyat Malaysia, Mc berpendapat tindakan akhbar China Press itu adalah keterlaluan dan memang patut KDN memgambil tindakan kepada akhbar berkenaan.

MctHeory:
Patutkah KDN mengambil tindakan kepada akhbar terbabit? Sila beri komen anda wahai pembaca!

8 ulasan:

Miak Bujat berkata...

Bagi warning ajer... hahaha

grandpunks berkata...

Mula mula KPN lepas Ni peguam Negara pula kalau Anuar PM Siapa KPN agak agak ya yg akan di lantik tak habis habis buat hal dalam negara kalau tak puas hati duduk di malaysia pergi tingal kat Israil.

Tanpa Nama berkata...

negara yang mengamalkan demokrasi transperansi ada batas batasnya jangan asyik nak warning aje kalau beri muka mereka2 ni naik kepala kalau dah naik kat kepala negara tergadai kalau dah tergadai melayu umpama pendatang dinegeri sendiri

Tanpa Nama berkata...

anuar jadi pm semua pasukan polis,tentera,bomba akan dihapuskan....semua rakyat bebas melakukan apa saja, rakyat nak merusuh boleh,rakyat nak bakar rumah org bakar masjid bakar gereja semua nya boleh....bagi anwar inilah yg rakyat mintak ia itu kebebasan....tak perlu mahkamah kerana tiada lagi hakim....ISA semesti nya dihapuskan terus,penjara pun tiada....rakyat bebas sebebasnya dan kalau pun dikenakan hukuman anwar sendiri akan ygmenghukumnya mengikut kepentingan nya sendiri....baka2 kominis yg menjadi teman sebantal PR bebas membunuh seapa saja yg dianggap menentang keputusan nya....dan pada masa itu yg berkurung dalam rumah adalah remaja lelaki,mak bapak mereka akan suruh anak gadis berkerja dan anak lelaki diam kat rmh.....emmmmmm tah lah dunia dah terbalik!!!!! ummi merdeka said

Tanpa Nama berkata...

betul tu anon 2.47

biar semua penjenayah bermaharajalela. . hahah. .

-krisjawa lok3- berkata...

Nak tau aje....kerajaan ujudkan KDN dan menteri yang bertanggungjawab tu untuk apa??????? Hanya untuk hiasan sahaja ker? Setakat hari nie tak nampak pun tindakan yang dibuat sekadar ...amaran! amaran!amaran!.... sampai bila nak terus beramaran tu???????
Masih perlukah sentuhan kasih sayang dan kelembutan buat preman2 yang tegar tu???
Mansuhkan saja KDN dan menterinya...biar negara LEBIH aman sejahtera dimasa hadapan.....

Tanpa Nama berkata...

Ni kerja orang dalamlah yang takdapat JADI IGP ???

Tanpa Nama berkata...

xper amaran pertama pastu amaran kedua, and then amaran ketiga, keempat,kelima then amaran x keberapa ntah. Aku pun bleh jd menteri cam tuh.hahah