Khamis, 18 Mac 2010

INILAH CONTOH AHLI PARLIMEN NGEH BODOH YANG TIDAK BERSEKOLAH!


Panas betul hati bila Mc membaca temubual antara portal rasis pro pembangkang dengan Ahli parlimen Beruas yang juga ketua DAP Perak Ngeh Koo Ha yang Mc anggap bahawa Ngeh sakai ni teramatlah bodoh dah memberi ulasan sebegitu sebab dia dengki dan mengikut hati. Komennya mengenai Dr Zambry dan segelitir exco yang menghadiri kelas bahasa mandarin disebuah sekolah cina, amatlah kurang ajar!.

Pada Ngeh! apa yang ko dengki sangat! Benda baik pun ko kritik! Mc tahu kenapa dia ni marah sangat, sebab Dr Zambry berjaya buktikan bahawa beliau Menteri Besar yang tidak memilih bangsa dan agama. Beliau menjaga semua rakyat Perak. Sebab itu si Ngeh ni panas sangat. Cuba baca kata-katanya dibawah.

"Jika mereka ingin kembali ke sekolah, sila kembali ke sekolah dan biarkan orang lain yang cekap mentadbirkan negeri, katanya di Parlimen lobi, hari ini.

Ngeh (kiri) mengulas laporan di akhbar harian Sin Chew Jit Poh yang memaparkan gambar Zambry dan anggota exconya menghadiri kelas bahasa Mandarin.

"Peristiwa itu diberikan liputan meluas oleh Sin Chew tetapi ia hanya membuktikan bahawa exco BN adalah orang yang tidak cekap, katanya.

Beliau juga mahukan Zambry (bawah) supaya menghentikan lakonan kononnya BN mengutamakan bahasa Mandarin dan Inggeris, sedangkan hakikatnya tindakan itu hanya 'sandiwara' dan tidak ikhlas.

"Mempelajari sesuatu bahasa memakan masa yang lama. Kenapa tidak menghargai masyarakat Cina dengan menyerap mereka yang mahir dalam bahasa Mandarin ke dalam perkhidmatan awam?

Masyarakat Cina juga kini menguasai bahasa Melayu dengan baik. Mengapa tidak kita memaksimumkan sumber berkenaan? soalnya.
- portal Rasis

Mc rasa tak salah kalau Dr Zambry cuma mahu exco, pegawai kerajaan dan juga rakyat Perak atau Malaysia mencontohinya. Bukannya beliau mahu bermegah-megah. Tujuannya baik. Inilah sifat dengki dan busuk hati Dap terhadap Dr Zambry. Buat baik pun salah, tak buat pun salah juga. Ngeh..ko ni memang beruk yang tak sedar diuntung! Baik ko pergi lepak dengan beruk sekutu ko (Nizar dan Nga) dan dok diam-diam.

MctHeory:
Dah memang resam pembangkang, busuk hati yang tidak berkesudahan!

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

melayu racist!

Tanpa Nama berkata...

stupid blogger!

Tanpa Nama berkata...

dua-dua kat atas nie bodoh, bongok, penakut. kontol tak ada. kalau berani taruk lah nama ko. nie guna tanpa nama apa kesssssss.



shah, johor.

Tanpa Nama berkata...

orang2 yang malas belajar saja diketogerikan orang2 yang bodoh.....sedangkan Allah ada menyatakan "tuntutlah ilmu sehingga ke liang kubur!!!....org yg sentiasa menganggap diriny sempurna sesungguhnya dialah manusia yg paling dangkal!!!!....sebijak2 mana manusia didalam dunia ini jika dihitung nisbah isian nya hanya setitik air dilaut saja,yg selebih hanyala kosong....disebab kekurangan ilmu lah yg membuatkan ngok tiga empat ekor ni tak faham bahasa bahwa merek PR dah tak ada kuasa lagi....duduk lah pada tahap kedudukan masing2.... jgnlah terkinja2 melebihkan berok mabuk tody!!!!...cermin lah diri masing2 dan lihat diri anda didalam cermin dan tanya pd manusia didalam cermin itu....pastinya org yg dlm cermin itu bisu tak berkata2 apa2 malah kdg2 nampak org yg dlm cermin itu mengejek2 dan kalau kau tak gila pasti kau akan malu pd diri kau sendiri melalui cermin itu.....fikir2kan lah!!!

Local Fighter berkata...

hehe.. si Ngeh tu takut nanti bila Zambry dah tau baca paper Cina dan cakap Mandarin, populariti Nizar Camry pasti menjunam!

Selalunya sekarang ni bila pemimpin DAP macam kalipah LGE cakap Mandarin atas pentas, pemimpin melayu terutama Pas tersengih-sengih je!

Hehe.. aku pun tengah belajar bahasa Mandarin ni. tak salah belajar bahasa lain ni, lebih2 lagi nak dielakkan ditipu semasa urus niaga!!

Tanpa Nama berkata...

aku pun suka belajar mandrin. lepas ni aku nak belajar buat arak
macam anak pemimpin agung umno tu.

boleh cepat kaya....

anakbangsa berkata...

kamu tu yg stupido(stupid & desperado)tongok....

anakbangsa berkata...

tongok....letak nama le.memang otak dah lemau..