Isnin, 8 Mac 2010

WALI SELIPAR SI TUKANG KARUT!



Inilah yang dikatakan bagaikan kambing mengajar manusia suruh pergi mandi. Mc memang rasa amat pelik dengan n.ajis ni, bagaikan tak sedar diri kelaku yang ditunjukkannya. Dalam kenyataannya yang terbaru, dia berani mempersendakan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria umpama 'ejen UMNO'. Ini kerana Mufti Perak ada menyebut namanya kerana tidak menyokong kerajaan perpaduan antara UMNO dan Pas.

Ts Harussani mengatakan Pas Perak tidak menyokong kerajaan campuran. Antara kenyataan Ts Harussani yang dipertikaikan N.ajis.

“Apabila dikemukakan cadangan penubuhan kerajaan campuran antara PAS dan Barisan Nasional (BN), Pesuruhjaya PAS Perak, Ahmad Awang terus berkata, kita tidak akan bersekongkol dengan orang Islam (Umno) yang zalim, lebih baik berkawan dengan kafir (DAP).

“Saya tanya hadis dan ayat mana yang dipakai kerana setahu saya ada hadis mengatakan tolonglah saudara kamu yang zalim dan dizalimi. Saya kata jika BN ini zalim, saya tawarkan wakil rakyat PAS menjadi Menteri Besar dan yang lain akan jadi Exco bersama BN.

“Sultan secara dasarnya berkenan dengan cadangan ini, tetapi dia (Ahmad) masih berkeras menolaknya. Saya kata al-Quran menyebut jika sayang kepada kafir maka kita adalah kafir, beliau (Ahmad) kata dia menggunakan kaedah fikah dalam perkara itu
.

N.ajis juga mempersendakan Mufti Perak tersebut yang mengatakan terlalu banyak mengikut rentak UMNO. N.ajis berkata lagi

“Mengaitkan nama saya dalam kenyataan politik oleh seorang yang bukan tokoh politik merupakan satu tingkah laku yang tidak beretika,” katanya.

Dalam kenyataannya hari ini, Nik Aziz tidak mengesahkan dakwaan Harussani bertemunya sebaliknya hanya bertanya “tidakkah tindakan Harussani itu membuktikan keterlibatannya dengan politik?”

Tegasnya, jika mufti sendiri sanggup melaksanakan urusan berkaitan politik, ertinya beliau beranggapan tugasnya sebagai mufti meliputi tugas politik.

“Adakah bagi beliau, politik dan agama mesti selari, tidak boleh berpisah? Jika demikian, beliau telah mengiktiraf perjuangan PAS adalah benar.

“Jika tidak, kenapa libatkan diri dengan politik? Bukankah itu salah mengikut akidah Umno.

“Jika Mufti Perak beranggapan politik dan Islam perlu selari, selangkah kaki beliau sepatutnya sudah berada di dalam PAS,” katanya.
- Malaysian Insiders

Kalau mengikut apa yang dikatakan oleh Ts Harussani, beliau cuma menyentuh kesilapan yang dibuat oleh sesetengah parti politik Melayu Islam yang tidak mahu bergabung dengan kerajaan yang dipimpin oleh orang Islam sendiri. Malah parti Pas ini mahu bergabung dengan Dap yang kita sedia maklum bahawa salah satu parti cina berlandaskan fahaman komunis.

Apakah bagi Pas, Dap itu bagus? Sekular dan komunis itu tidak kejam dan zalim? Apakah BN dan UMNO ini kejam dan amat zalim? Berapa ramaikah rakyat Malaysia yang menderita selama pemerintahan BN di Malaysia? Nampak sangat apa yang dikatakan n.ajis hanyalah satu kenyataan politik yang memutar belitkan ucapan Ts Harussani.

Selama ini siapa yang selalu mengeluarkan fatwa politik yang bukan-bukan? Siapa yang menyokong Dap dalam sebarang hal secara buta tuli? Apakah ini cara Ulama Islam yang sebenar? Walaupun dalam politik, Islam tidak galakan seseorang Islam menghina orang Islam yang lain. Apatah lagi mengeluarkan fatwa yang boleh mengelirukan umat Islam.

MctHeory:
Rasanya orang tua ni dah nyanyuk tahap teruk dah ni.

13 ulasan:

Manjung Mari berkata...

Selagi UMNO tak mintak maaf secara terbuka terhadap dosa2nya kpd PAS jangan haraplah PAS akan berkerja sama dgn parti yg menolak Islam tu.UMNO terlalu bongkak,mereka menghina PAS sedangkan PAS menjamin kesejahteraan umatnya dunia akhirat.TGNA memang takda selera nak layan UMNO kerana dia tahu UMNO bermuka-muka dan berpura baik bila terdesak.PAS skarang adalah the 'KING MAKER' dlm senario politik Malaysia.PAS ada harga diri-Dgn siapa dia nak berkawan itu bukan urusan UMNO.

j3bat berkata...

Betul Tu Manjung Mari, lebih baik kita bekerjasama dengan kafir harbi.
Buat apa ikut apa yg Allah dan Nabi suruh seperti yg dipekatakan oleh SS Mufti Perak tu, dia apa tau,ulama kita kan lagi hebat.

Betul tu UMNO menolak islam, DAP mana pernah kata langkah mayat depa dulu kalau mak tubuhkan negara ISLAM.
Surga neraka kan kita yg jaga daftarnya.

Kadang-kadang rasa malas juga nak layan org yg jumud kepala hotaknya, rasa macam buang keintelekan aku pulak. Tapi seronok juga melayan.

j3bat berkata...

pembetulan typo error mak tu patutnya nak.

Tanpa Nama berkata...

Memang dah nyanyuk teruk penyakit org tua ni.Bila Sultan perintah datang menghadap dia ingkar,bila Sultan berangkat balik dia buat buat-sakit,Dalam sakit-sakit tu mulut celupar jugak mengata Mufti Perak.

Tuhan dah tunjuk:

Pemimpin yang disayangi tuhan ialah pemimpin yang disayangi rakyat.
N .Ajis ni hari-hari kena maki hamun sampai kena panggil wali selipar.itu adalah satu penghinaan yang amat dashyat,kita bolih agaklah kedudukan nya di sisi tuhan bedasarkan petunjuk diatas.Taraf dia sama lah mcm Tun Dol yang pada satu ketika dahulu hari-hari kena maki hamun.Yang masih lagi kena maki hamun ialah menantu kesayangan nya.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong manjung, umno tak respek ulama. umno bodo. Nik Aziz ialah Ulama tersohor!

Tanpa Nama berkata...

Salam,

wali selipar itu memang TARAF Nik Aziz...kebencian rakyat kepada Nik Aziz ini akan jadi seperti penyakit barah..itu BALA atas doa Nik Aziz yang sombong bongkak mendoakan kejahatan dan kebinasaan kepada sesama Islam. Balasan Allah SWT itu CASH kepada beliau..sedikit hari lagi jawatan MB KElantanpun akan ditarikbalik..tengoklah nanti..dia akan bersama Anwar Ibrahim akan jadi senasib, jadi meroyan tahap gila..

mas selamat berkata...

manjung mari,

sayangnya beliau kepada 'baginda' wali selipar

Tanpa Nama berkata...

Salam rakan2,

Allah maha adil. Dulu Nik Aziz pernah berkata Tun Dr. Mahathir nyanyuk, tapi Allah pulangkan kepada orang yang berkata. Nik Aziz dah jadi nyanyuk sekarang dan Tun Mahathir semakin sihat walafiat dan masih memberi idea2 yang bernas kepada negara.

Dulu Nik Aziz kata Tun Dr Mahathir jadi PM terlalu lama, kena berundur, tapi Nik Aziz masih nak lagi berkuasa, lupa dah sumpah seranah dia kat Dr. Mahathir. Insyallah, Allah maha kaya dan terpulang kepada Nik Aziz.

Baru2 ni Nik Aziz mendoakan PM Najib biar pecah perut. Alhamdulillah, Allah berikan kesihatan kepada Najib, Nik Aziz yang nampak macam org nak pecah perut.

Itulah kita manusia. Kembalilah kepada fitrah. Allah maha Adil dan berkuasa. Keceluparan yang melampau akan dibayar CASH di dunia ini. Insaflah kita.

-Art-

Tanpa Nama berkata...

aku sokong kata2 Manjung Mari yang akal fikiran nya up to date apa kata ULARMAK PAS ni kita tukar nama jadi BOMOH PAS pasal situa kutuk bangkai bernyawa ni boleh mengubati segala gala penyakit dengan menteranya

Woi .... Manjung Mari lu punya kata2 macam penyapu tandas awam lah

Tanpa Nama berkata...

janganlah kutuk di manjung tue. dia tue dah kena angau dengan doa, sumpah setia pegang teloq nik ajiz dah tue.

joe

Tanpa Nama berkata...

“Mengaitkan nama saya dalam kenyataan politik oleh seorang yang bukan tokoh politik merupakan satu tingkah laku yang tidak beretika,”

Apakah nicky aziz terlebih perasan bahawa dia adalah tokoh politik yang paling beretika hingga tak boleh sebut namanya? Beretika kah kalau seorg yg digelar ulamak sentiasa bergelumang dengan dosa lidah? Rasanya niat DS Mufti adalah tulus demi survival agama, bangsa dan negeri Perak. Mengapakah ditutup akal dan fikiran? Apakah nafsu politik telah mengatasi segalanya? Wallahualam..hanya Allah dan wali selipar shj yang mengetahui

Mordecai Kucai berkata...

Apa yang Ts Harussani tulis atau kata itu hanya catatan perjalanannya.

Suka dia la tulis apa dia nampak, lihat dan fikir. Ini kan negara demokrasi.

Tak beretika konon... cermin diri sendiri dulu. Sultan kat Singapore pun tak lawat. Ntah ntah dia ingat sultan ada kemungkinan mangkat sebab dia sudah mula main politik istana iaitu berpihak.

Ni sultan dah kembali... siap ko!

YANG GAMBI berkata...

Salam bro, itu kata Nik Aziz.... biarlah dia dengan penyokong-penyokong ekstrem mereka yang sejak dulu-dulu lagi tidak akan berbaik dengan UMNO...... inilah pemikiran puak-puak khawarij....

Sejarah sebenarnya telah membuktikan PAS sengaja mencari jalan untuk keluar dari BN.....tetapi puak-puak ni pandai berselindung disebalik batu, macam 'buaya disebalik batu' kata Nik Aziz juga....