Selasa, 27 April 2010

FITNAH TERHADAP SPR! JAWAPAN BALAS!



PRK Hulu Selangor sudah pun berlalu, kemenangan BN disana amat manis untuk dikenang. Segala penat lelah dan susah payah berkempen telah terubat apabila rakyat Hulu Selangor mengerti apa yang cuba disampaikan oleh kerajaan BN.

Walau bagaimana pun tetap ada pihak yang tidak berpuas hati atas kemenangan tersebut. Contohnya Pakatan Haram menerusi Harakahdaily dan blogger pencacainya terus menerus mempertikaikan SPR kononnya menjadi alat kemenangan BN.

Sebenarnya kejadian pemindahan lokasi mengundi di Kampung Tanjung, Sungai Choh sudah dimaklumkan kepada semua ahli parlimen pada awal tahun 2008. Kemudiannya SPR sudahpun mengeluarkan surat untuk melakukan pemindahan secara berperingkat.

Sebenarnya pemindahan tersebut akan dilakukan pada PRU ke 13. Akan tetapi setelah Datuk Zainal Abidin meninggal dunia dan berlakunya pilihanraya kecil, SPR terus melakukan pemindahan tersebut. Kalau ikut kepada jumlah yang dipindah, jumlah tersebut sekitar 13,500 orang. DAN HANYA 220 ORANG SAHAJA YANG DIPINDAH KE PARLIMEN SELAYANG, yang lainnya masih mengundi di parlimen Hulu Selangor.

Sedangkan setiap portal dan blog pencacai pakatan mencaci dan mencerca SPR kononnya lakukan pemindahan secara besar-besaran untuk memenangkan BN pada Hulu Selangor. Mereka tidak memberitahu cerita dan angka sebenar yang dipindahkan.

Pergila tanya penduduk kawasan yang dipindahkan tu, memang urusan harian mereka tertumpu ke bandar Gombak dan mereka memang berada dibawah jajahan parlimen Selayang. Segala urusan cukai, pejabat tanah mereka lakukan dikawasan Gombak. SPR hanya melakukan kerjanya untuk menjadikan keadaan lebih baik.

Pemetaan semula, pengubahan kawasan dan pemindahan pengundi sudah diketahui oleh ahli parlimen pakatan, cuma mereka sahaja mengapi-api dan membuat kecoh kononnya SPR tidak bertindak adil. Sudah memang dasar Pakatan yang busuk dan suka membuat fitnah, ia tidak akan aman selagi tidak porak perandakan Malaysia.

Tidak ada masalah dengan SPR dan tidak ada masalah dengan segala pilihanraya kita. Cuma yang bermasalah ialah sikap puak Pakatan dan sikap suka menyalahkan orang apabila diri sendiri yang salah adalah amat memalukan! Akhir kata! PERGI MAMPUS LA PAKATAN! WE ARE BACK! HIDUP BN!

MctHeory:
Sendiri tak pandai basuh bontot, tuduh orang lain busuk, poodahh!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Marilah UMNO dan Pas bersatu. Ini bukan masa kita jatuh menjatuh...jangan jadi ketam dalam baldi..

Kenapa susah sangat nak bersatu????

Ini bukan masa kita berbalah....tengok cina dalam diam-diam mereka ada agenda tersendiri iaitu nak menguasai jajaran dari Singapura hingga ke Perak..

Wahai pemimpin UMNO dan Pas jangan tidur lagi...jangan kau jual bangsa dan agama Islam tercinta.. bangun bangun bangkit...

YANG GAMBI berkata...

Salam bro, kawan setuju sangat dgn komen Orangkampung..... Melayu PAS-PKR dan UMNO perlu berfikiran terbuka.... lihatlah bagaiman pengundi2 Cina di Hulu Selangor yg menunggu masa untuk melihat kejatuhan kuasa Melayu........

Pena Agenoz BERBISIK... berkata...

SALAM UKHWAH & SALAM 1 MALAYSIA.

MAAF PAB BERBISIK...

PAB ADA FORMULA AGAR KITA RENUNGI BERSAMA. FORMULA NIE DILAKSANAKAN DI ZAMAN TUN MAHAHIR.

PAS + PKR - UMNO : PENGUNDI CINA + DAP
PAS + UMNO - PKR : PENGUNDI CINA - DAP

SEBAB ORG CINA TAU MEREKA TAK BOLEH PERINTAH MALAYSIA TANPA UNDI MELAYU.

SEBAB TUE PENGUNDI CINA TAKUT DENGAN PERANG SARAF TUN MAHATHIR

MEMO :
UTK MENGETAHUI ANALISIS PAB TTG PRK094. SILA LAYARI http://penaagenozberbisik.blogspot.com

WASSALAM
SAYONARA...

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Selagi orang melayu taksub dan saling salah menyalah maka tiadalah kesudahannya. Apa yang kita ada sekarang, hanya kuasa dan janganlah gadaikan masa depan anak-anak kita, ajarkan mereka untuk bersaing dan mengenal identiti serta jatidiri, jgn jadi boneka. Terkadang terfikir apalah nasib anak-anak kita nanti. Renungkanlah.

MENGENAI SPR:
kalau SPR tak betul takkan 3 negeri jatuh ke tangan pembangkang pada PRU lepas. Itulah fikiran orang Melayu yang dah jumud tak boleh terima kenyataan, ada saja salah bila dah kalah, kalau dah menang inilah pilihan rakyat.

BERSATULAH UMNO & PAS DEMI MASA DEPAN ANAK-ANAK KITA