Ahad, 18 April 2010

KISAH AZMIN DAN ISTERI!



Dialog dibawah ialah dialog sepasang suami isteri yang bergiat aktif dalam politik. Mereka menyambut ulang tahun perkahwinan mereka yang ke15 dalam suasana romantik dan tanpa ditemani oleh anak-anak.

Si suami nama Azmin bertanyakan isterinya ''selama kita berkahwin 15 tahun ini, pernahkah sayang curang kepada abang?, cakapla dengan terus terang, kalau ada sayang sudi maafkannya'' si isteri cuma menundukkan kepala dan berkata ''ada, cuma tiga kali'' si suami pula cuma terdiam kemudian berfikir, dalam 15 tahun cuma tiga kali, okla tu.

Si Suami berkata lagi '' ceritakan lah, kenapa sayang curang'' Isterinya sambil mengigil pun bersuara, ''yang pertama kali semasa kita baru kahwin, kita terus beli rumah. Ada masa tu, kita susah, bank nak rampas rumah kita, saya pun berjumpa dengan pegawai bank tersebut dan buat sesuatu, kemudian bank tak jadi rampas rumah, tapi siap lanjutkan pinjaman rumah.

Si suami terdiam, kemudian berkata ''ohh. .pengorbanan yang besar dari sayangku. Yang keduanya?'' Si suami bertanya lagi. Si Isteri pun berkata ''sayang ingat tak masa sayang hampir nak kena pecat dari parti sebab salah laku rasuah? Kemudian presiden parti tarik balik hukuman tersebut, kononnya takde bukti. Sebabnya saya la yang pergi jumpa si presiden parti (Anwar) untuk memujuknya''.

Si suami terdiam lagi, kemudian dia berterima kasih kerana pengorbanan isterinya itu. Selepas itu, si suami bertanyakan, yang ketiganya? si isteri terus menunduk lagi kebawah dan bersuara. ''sayang ingat tak, sayang nak bertanding naib presiden PKR dan sayang perlukan 285 undi perwakilan lagi?''

Si suami terus terkejut, terbeliak dan pengsan serta-merta!

MctHeory:
Kisah ini tiada kena mengena, sama hidup, hampir mati atau yang sudah mati! keh keh keh. . .

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ko ni memang bangsat la mc. melayu macam ko ni tak guna hidup!

Tanpa Nama berkata...

ape ko mgarut ni!

umno-apco

Tanpa Nama berkata...

Ha..ha..ha..hah, kesian si bachul Azmin. Dalam dunia ini pun masih ada jantan sebegini, apa nak jadi. Selamtkanlah bumi Tanah Melayu dari barua2 Yahudi zionist. Jangan ada anak2 bangsa mengikut jejak langkah bachul2, pokemon2, keparat2, peliwat2 dan barua2 yahudi zionist.