Rabu, 14 April 2010

TANGAN JAHAT DALAM MIC!


Ketika ini terdengar bahawa cawangan-cawangan MIC yang menyokong G.Palanivel akan membuat sesuatu yang buruk jika kepimpinan atasan BN tidak memilih Palanivel menjadi calon BN. Kata puak-puak MIC ini bahawasanya Palanivel ni sudah dipilih oleh jawatankuasa pusat MIC dan mereka menyokong Palanivel untuk menjadi calon BN nanti. Mentang-mentangla dia ni pujaan Samy Vellu.

Ketua penerangan MIC Hulu Selangor, Raily Muniandy juga mengugut bahawa semua cawangan MIC di kawasan pilihan raya itu akan ditutup, jika tuntutan mereka Palanivel dicalonkan ditolak oleh kepimpinan BN. MIC mempunyai 72 cawangan di Hulu Selangor dan 30 cawangan menyokong Palanivel menjadi calon dan akan bertindak jika kepimpinan atasan parti tidak mencalonkan Palanivel.

Berita ini dilaporkan oleh semua portal dan blog pembangkang. Apa motif MIC membuat begini? adakah ini satu ugutan pada DS Najib supaya mengikut kata mereka? Tidakkah mereka tahu bahawa tingkah laku ini boleh mencemarkan semangat harmoni dalam BN? Mereka MIC mahu dicalonkan di Hulu Selangor, Ds Najib dah ikut, kali ini mereka bertindak melampau dengan mahu mengugut DS Najib supaya mengikut juga kata mereka?

Mc tahu tidak semua ahli MIC bersetuju dengan keputusan MIC ini. Ketua penerangannya berani bercakap kerana Mr.Samy yang suruh dia cakap, kalau dia nak cakap sendiri, Mc ingat dia pun tak berani nak kata macam tu. Apakah MIC sudah lupa atas janji mereka kepada Ds Najib supaya setia pada kepimpinan parti? Pandai betul Samy Vellu apabila mencuci tangan dan suruh Ketua Penerangannya membuat kecoh di Hulu Selangor.

Mc masih ingat lagi kata-kata Palanivel semasa Ds Najib menyertai perasmian parti Makhkal Sakti tahun lepas. Merah mata dan mengigil lutut juga la pemimpin-pemimpin MIC masa tu. Takut kena tukar tempat parti India pertama dalam BN. Palanivel buka terus sejarah Malaysia, Palanivel kata "Tunku Abdul Rahman sudah buat perjanjian dengan MIC, jikalau MIC sudah takdak ahli dan tinggal seorang ahli saja pun dia tetap akan berunding dengan MIC" punyala mengelabah MIC masa tu.

Dah sekarang MIC mahu menunjuk belang, lupakah MIC bahawa cawangan UMNO di Hulu Selangor melebihi cawangan MIC sebanyak 3 kali ganda? Tetapi demi keharmonian dan semangat 1Malaysia, Ds Najib tetap mahu calon dari MIC. Mc percaya Ds Najib sudah bersedia dengan tekanan seperti ini. Kita tunggu jawapannya esok pukul 4 petang!

MctHeory:
Patutla Tun Dr M suruh Samy bersara cepat-cepat, makin lama makin buruk perangainya.

6 ulasan:

menculit hangit berkata...

Pilih malaun tu lg!!! Melayu mmg tak tau serik2..

Chairman Kaga berkata...

MUHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA
APAHEL PUAK GEROMBOLAN NAK CAMPOR TANGAN DENGAN HAL HAL TAMBI DAN TANGECI. KLU NAK CALONKAN INDIA YG SUDAH DIBERI LESEN AMBIK TERUS DARI UMNO. BERLAMBAK ADA KAT SITU.
NANTI KITA BUKAK SALURAN NADA SUARA UTK MENDENGAR RINITHAN SAMI VELU DAN KENGKAWAN
HE HE HE HE HE

YANG GAMBI berkata...

Mct, sepatutnya kaum India di P94 sedar bagaimana org Melayu, khususnya UMNO bersedia memberi kerusi kpd MIC di atas sikap setia kawan dlm BN...... jgn lah ikut sangat putar Samy....

my name is sam berkata...

Susah2 letak calon umno ajelah.Kaum mega mendung ni memang tak sedar diri,parti diorang dahlah lemah kendian berpecah-belah lagi...lagi mau tunjuk samseng.Kaum india pun bukan ramai mana lagi yg sokong MIC,tambah lagi sami no value,lagilah india menyampah.

Kalau letak palanivel,kaum india pakat2 boikot BN terus sapa nak tanggung?Sami ke?Tak pasal2 zaid ibrahim menang mudah.Bayangkan menang bukan sebab diorang kuat(malah diorang lemah sekarang ni)tapi sebab pengundi menyampah dengan kemelut yg sami dan mic timbulkan.Yg jadi mangsa BN.Letak ajelah calon umno,biar semua kem mic melepas,ada tak ada diorang kena terimalah.Kalau diorang nak sabotaj,pecat aje sami dengan mic mic sekali abih cerito..

-krisjawa lok3- berkata...

That rite Sam...apa yang saudara komen tu memang sama dengan apa yang ada dalam kepala saya....mengada-ngada sangat puak ni....lagi diikut cakap lagi besar kepala....

McTheory berkata...

Kalau ikut hati Mc pun setuju dengan Sam!