Sabtu, 1 Mei 2010

BAKAR SENTIMEN! JANGAN PERTIKAIKAN KETUANAN MELAYU!

Mc malas nak ulas isu sensitif, bahaya kepada diri Mc dan juga kesan kepada masyarakat. Cuma Mc terpaksa memberi jawapan kepada haram jadah konco Dap babi yang mempertikaikan ketuanan Melayu di Malaysia.

Isu Melayu adalah pendatang dari Indonesia adalah TIDAK BENAR. Melayu bukan pendatang, memang betul sesetengannya berasal dari Indonesia, tapi bukan semua. Melayu adalah pembuka tanah bumi Malaysia yang ketika itu dinamakan Tanah Melayu.

Jangan cuba mengubah sejarah! Jangan cuba melanggar pelembagaan. Jika puak-puak anjing Dap ni tidak puas hati, sila tukar warganegara dan berhijrah la ke Singapork. Jangan buat semak kat sini.

Nampaknya samseng upahan Dap sudah marahkan Mc kerana selalu menceroboh dan membongkar rahsia geng kongsi gelap cina yang menguasai bisnes gelap disekitar Selangor.

Takpa, jangan takut, banyak lagi benda Mc nak hentam. Nak ugut-ugutlah, Mc akan teruskan pembongkaran bisnes gelap korang. Pergi mampus sama lu Dap babi!

MctHeory:
lue hinggat gue takut! boleh jalan daa!. .

7 ulasan:

TAAVEEKUN PERAK berkata...

salam ziarah bro,
tlg linkkan my blog.Urs sudah lama i linnkan.tq

Tanpa Nama berkata...

janganlah nak dipersoalkan ketuanan melayu. memang melayu penduduk asal di bumi ini. sebelum adanya sempadan politik Malaysia dan Indonesia keseluruhan kepulauan di kawasan ini adalah diduduki oleh masyarakat orang melayu-Proto yang tinggal di persisiran sungai, pantai dan kuala di negara ini. Cuma masyarakat ini tidak tinggal di darat tetapi tinggal di persisiran air kerana itu corak kehidupan asal orang melayu. Apabila wujudnya kerajaan sriwijaya di semenanjung ramai orang melayu yang dulu tinggal di air berubah corak kehidupan mereka dan tinggal di darat. Orang melayu boleh bergabung dengan Indonesia kalau ia mau sepertimana abad ke 15 kerajaan kelantan bergabung dengan kerajaan Majapahit. Samada orang melayu datang dari Indonesia, selatan thailand, Indocina mereka merupakan rumpun melayu yang asalnya penduduk di gugusan kepulauan Melayu. orang politik yang buta sejarah sahaja yang nak menafikan ketuanan melayu di negara ini. kalau orang melayu tak bertimbang rasa dan bergabung dengan indonesia bawah satu kerajaan mungkin orang yang mendatang akan dijadikan seperti bangsa pendatang di Indonesia. Kerajaan Melayu yang dipimpin oleh UMNO tidak mampu melaksanakan dasar seperti dilakukan oleh kerajaan Indonesia. Sepatut mereka bersyukur tinggal di malaysia kerana dapat mengamalkan budaya dan bahasa dari mana negara mereka berasal.

anakbangsa berkata...

melayu dah byk berkorban.hargailah sikit.x sedar diri punya org.mc teruskan perjuangan moga kamu dilindungi dan diberkati Allah dlm usaha kamu.Amin Amin

Tanpa Nama berkata...

aku tengok skrang ni dah makin banyak artikel dan tulisan nak menafikan Tanah Melayu ni hak asal Melayu. Sampai panas hati pun ada aku baca. Aku tau sangat dah sapa yang buat kerja2 mcm ni. Tapi ingat, jgn fikir org melayu boleh senyap. Aku mewakili umat melayu yang sayang bangsanya berjanji akan cincang racist2 gampang ni sampai lumat. jangan ingant kami takut bodoh!!!

Mordecai Kucai berkata...

Ala suruh dorang pegang Rukun Negara dan beri penerangan tentang perlembagaan. Perkasa punya agenda.

Selagi mereka junjung ini selagi itu mereka menjunjung bahawa Melayu adalah tuan kepada tanah ini.

Mana nak buang Raja Raja Melayu dalam sejarah Malaysia? Adakah tanah ini tanah paling mudah di dunia. Sampai sampai saja pacak bendera dan jadi sultan?

Kalau tak pegang Rukun Negara dan Perlembagaan maka dia tidak berhati Malaysia. Elok lah pergi negara lain. Dah memang nenek monyang mereka pun datang dari Negara lain.

So pergi la jalan jalan..

Mact, asal tulisan kamu berlandaskan perlembagaan insyallah selamat.

Kalau nak ucapkan mengenai ini semua boleh gunakan ucapan ucapan Tunku Abdul Rahman, Tun Sambanthan dan Tun Tan Cheng Lock. Jadi selamat.

Memang ucapan ucapan mereka di tarafkan rasis untuk generasi sekarang tapi itu lah faktanya.

Di harap Mact mencari rujukan rujukan tersebut supaya boleh menjadi bukti.

Tanpa Nama berkata...

mat..cina gerakan tu sama je celakanya dgn dap!

McTheory berkata...

hahn,

Mc pun takut nak menulis asal Melayu ni. Sebenarnya tidak ada sejarah yang lengkap mengenai kaum melayu. Sejarah Melayu sudah dirompak oleh British dan diubahsuai oleh mereka supaya boleh memecah belahkan melayu. Cuba tanya bijak pandai! betulkah kita tahu asal usul orang melayu? jawapannya sebenarnya ialah, kurang pasti!