Sabtu, 1 Mei 2010

PUAK PAKATAN DAN BLOG PENGHASUT ALA BABI BUTA!



Mc sebenarnya dah lama nak bercerita tentang sebuah blog Pakatan Haram yang agak popular dikalangan puak-puak jahil Pakatan Haram. Posting yang syok sendiri, cerita dan ulasan yang tah apa-apa tah.

Sudahla fakta dan bukti yang diberikan berterabur dan tak kukuh, manakala tuduhan berkaitan dengan kerajaan pusat, banyak diputar belitkan. Apakah negara kita ini mengamalkan dasar sekatan untuk syarikat asing datang berniaga dan berlabur di bumi Malaysia?

Jika syarikat asing hendak membuka perniagaan dan melabur disini, apakah kerajaan Malaysia yang bertanggung jawab keatasnya? Contohnya, Nokia pengeluar barangan Handphone dan aksesori. Nokia berasal dari Findland. Nokia melabur disini dan membuka kilang eksport barangannya keserata dunia disebabkan cukai dan tanah kita agak rendah harganya dan kemudahan pelabuhan yang disediakan.

Apabila Nokia yang mempunyai cawangan diseluruh dunia termasuk di Israel dan Nokia Malaysia itu perlu membuat penghantaran barangannya ke Israel, atas urusan perniagaannya. Adakah itu bermakna kerajaan Malaysia bekerjasama dengan Israel?

Apakah menjadi hak kerajaan perlu menghalang perniagaan sesuatu syarikat antarabangsa yang mahu melakukan perniagaan sesama mereka? Kerajaan Malaysia boleh memantau jenis perniagaan dan apakah perkhidmatan yang syarikat asing sediakan, akan tetapi perkembangan dan urusan perniagaan, bukanlah urusan kerajaan.

Contoh paling ringkas, KFC mempunyai cawangan diseluruh dunia termasuk di US dan Israel. KFC juga mempunyai cawangan di Malaysia, adakah itu bermakna kerajaan Malaysia memohon makanan dari pihak Israel? Itulah cara pusing fakta ala puak pakatan yang haprak ni.

Mereka mengolah cerita seolah-olah ada perjanjian perniagaan diantara Malaysia dan Israel. Nauzubillah. .jika kerajaan Malaysia buat begitu Mc blogger yang mengucap dua kalimah syahadah ni akan menentang habis-habisan! Masalahnya cerita sebenar sudah diputar belit dan menyebabkan ramai rakyat Malaysia tidak tahu cerita sebenar.

Mc minta pihak UMNO dan komponen BN buatlah penerangan kepada rakyat sebelum perkara ini menjadi lebih jauh lagi. Jangan biarkan virus menjadi barah, jika menjadi barah, tentu bakal menjadi padah!

MctHeory:
Yeahh!! PASrael for All!. .tu yang betul!

2 ulasan:

Skuad Penembak Anjing berkata...

Awat la bangang tahap babi ketumbuhan otak puak PAsRAEl Laknatullah ni.. Yang diorang guna pc dan internet utk sokong parti bodoh tahap sapi pondan tu, bukan ke guna barang2 kompeni yang support Israel juga.. jadi diorang lebih teruk.. Betul2 otak lembu yang dibaruakan Dajjal.

-krisjawa lok3- berkata...

SPA..jangan lupa dasar puak2 nie... apa sahaja HALAL bagi mereka tapi HARAM bagi orang lain..