Rabu, 2 Jun 2010

AKIBAT PEPECAHAN! ISLAM DITINDAS! JIHAD TERHADAP KEZALIMAN ISRAEL!



Cerita mengenai Komando Israel menyerang kapal Konvoi free Gaza Movement sudah menyebabkan umat Islam dunia bangkit mengutuk kekejaman dan kezaliman Israel. Punya la kurang ajar tindakan tentera Israel menyerang sebuah kapal bantuan kemanusiaan yang langsung tiada senjata. Walaupun untuk mempertahankan diri. Malah secara kurang ajarnya jurucakap Israel mengeluarkan berita, kononnya mereka diserang dahulu, kemudian baru mereka menembak.

Akibatnya, 19 orang anggota sukarelawan konvoi Free Gaza mati dan ramai yang cedera. Mereka diserang diperairan antarabangsa, masih jauh lagi dari pelabuhan masuk ke Gaza. Sungguh berani Isreal menyerang diluar perairannya. Jika mengikut undang-undang, Israel perlu dikenakan tindakan sekatan ekonomi dan denda oleh PBB. Apakah keberanian Israel ini kerana kelemahan sendiri dunia Islam?

Dahulu Islam merupakan satu nama besar dizaman Turki masih memegang tampuk kuasa besar dunia. Segala bidang penting dunia seperti ekonomi, pendidikan, kewangan dan ketenteraan, semuanya dikuasai oleh umat Islam. Malah negara eropah menghantar cendekiawan mereka untuk belajar cara sains Islam.

Itulah kelemahan umat Islam paling besar ialah, mudah lupa diri apabila ditampuk kuasa. Akibatnya kini dunia Islam semakin lemah dan kebanyakan negara Islam sudah dibeli oleh Amerika Syarikat. Maksudnya Amerika sudah mempunyai kepentingan didalam ekonomi dan pentadbiran negara Islam terbabit.

Mesir, Arab Saudi, Turki, Kuwiat, Maghribi dan Iraq semuanya dikawal oleh Amerika Syarikat. Sebab itu dunia Islam semakin lemah dan tidak dihormati oleh musuh Islam yang lain. Apakah kita boleh mengharapkan OIC? Pertubuhan Islam Antarabangsa? Apakah OIC dapat menghalang pergerakan kekuatan tentera Israel?

OIC hanya satu pertubuhan yang hanya pandai bercakap. Tiada satu pun tindakan keras yang pernah dilakukan oleh pertubuhan ini. OIC pernah dicadang supaya menubuhkan tentera gabungan negara Islam. Tetapi ini ditentang keras oleh Amerika, akibatnya negara kroni Amerika membantah penubuhan tentera gabungan negara Islam.

Kini harapan kita hanya kepada PBB, mampukah PBB mengambil tindakan kepada tentera Israel? Apakah perlu PBB menghantar tentera pengaman mengiringi kapal Konvoi Free Gaza Movement bagi menjamin keselamatan anggota konvoi? Semua ini takkan terjadi jika Islam dipandang tinggi di dunia. Nak satukan orang Islam di Malaysia pun susah, inikan pula dunia. Hanya Allah saja yang tahu.

Mungkin kita tidak dapat berjihad secara berperang fizikal, tapi kita dapat berjihad secara jauh dengan mengunakan segala apa yang kita mampu untuk menentang kezaliman Israel laknattulah terhadap orang Islam dan konvoi kemanusiaan Gaza. Ayuh umat Islam Malaysia bangun menentang musuh Islam.

MctHeory:
TAKBIR! ALLAHUAKBAR!!

3 ulasan:

Wake UP! berkata...

Macamana nak satukan orang Islam yang hadis sudah menyatakan di akhir zaman akan berpecah kepada 73 puak dan hanya Sunnah Wal Jamaah adalah yang benar?

Arab nations should have nuclear arms.

Tanpa Nama berkata...

salam mc,

I HEREBY STRONGLY CONDEMN THE ZIONIST ATTACK ON THE FREE GAZA MOVEMENT AID FLEET IN THE INTERNATIONAL WATER OF MEDITERRANEAN & WISH THAT THE WORLD CAN TAKE A STERN ACTION AGAINST THE ZIONIST REGIME. I ALSO PRAY THAT ALL THE ACTIVTISTS TAKEN DOWN UNDER BY THE ZIONIST ARE SAFE & FREE, INSYAALLAH...AMEEN.

kedah ka k'tan

YANG GAMBI berkata...

Salam Mct, Kamal Atartuk telah dilahirkan oleh yahudi untuk mengubah Turki mengikut acuan yahudi, dan kini acuan itu juga yg diwujudkan yahudi di Malaysia, Anwar Atartuk....