Isnin, 31 Mei 2010

KONGRES PKR SUNGGUH HEBAT!


Apa lagi nak dikata, hebat sungguh Kongres PKR kali ini. Lebih hebat dari tahun lepas semasa di Selangor. Ternyata sambutan penduduk setempat masih terpengaruh dengan Pakatan Rakyat. Kelantan merupakan tempat terkuat Pas. Cincang lumat pun UMNO masih sukar nak tawan Kelantan.

Pengaruh N.ajis nampaknya masih kuat, walaupun Anwar sudah kurang auranya, tetapi Kongres kali ni banyak bergantung kepada populariti Pas dan semangat yang masih subur kerana kemenangan Pakatan di Sibu tempohari. Hebat pada luaran saja, tapi isinya kosong, apa yang bincangkan oleh perwakilan dan pembahas umpama angan-angan dan harapan kosong.

Antara yang menarik ialah PKR Selangor dihentam teruk oleh para perwakilan, kerana kelemahan Khaid gagap menangani kes rasuah, sosial, salahguna kuasa dan birokrasi diantara kerajaan dan kontraktor yang lambat mendapat persetujuan.

Ketua AMK juga antara yang dibelasah teruk, kerana tidak pandai memimpin AMK dan tidak mempunyai visi untuk AMK pada masa hadapan. Isi yang lainnya Mc kurang berminat, kerana banyak perkara yang diulang tayang dan riuh rendah dengan mat dan minah jenin yang teringin nak jajah Putrajaya.

Anwar seperti biasa, Ketua Umum Pakatan Haram dan PKR, berjanji, berangan dan menghembus segala harapan pada ditonggong yang hadir supaya mereka lebih terbeliak dan membuka mulut dengan seluas yang mungkin. Paling best, janji pendedahan mengenai adun yang lompat, akhirnya jadi kenangan. Bukti tak pun didedahkan, yang tinggal hanya janji kosong.

Akhirnya Kongres yang kononnya hebat ini, hanya kosong. Hanya dipenuhi dengan janji dan tempikkan kosong orang-orang gila meroyan. Apabila ketua sindrom down si Anwar yang masih kepinggin kerusi empuk di Putrajaya dan masih berusaha bersama jenin-jeninnya.

MctHeory:
Masih ramai Melayu jenin PKR yang sindrom down!

2 ulasan:

Wake UP! berkata...

Sabarlah kerana jika Nik Aziz meninggalkan alam yang fana ini, maka hancurlah PAS di Kelantan.

Tanpa Nama berkata...

salam mc,

pertama2 kita kena insaf bahawa manusia tidak selamanya akan menongkat langit. pemimpin datang & pergi. kadang2 yg memimpin ditentang habis2an kerana pemimpin tidak dapat memenuhi kehendak rakyat yg berbagai.

you please all, you please none!

punaisihat pr mesti sedar sebenarnya dia syiok sendiri dlm mengemudikan kapal gilababi pr tuh. yg segerombolan tu dok gila meroyan sebab asyik tengok bulan nak ka pemerintahan islam & hudud cara depa, ala2 pasrael gitu. yg satu lagi dok gila nak naik roket melantun jadi mcm singkapok. yg last skali lubang jamban tunggu nak pecah. lepaih ni keluaqla mata dajai & segala macam jenih najih dok ada. tunggu tadah mangkuk sajala...

ado jugok oghe lagu nih dale dunio nih!!! nok la ko hok lagu main punngong tuh!!!

kedah ka k'tan