Ahad, 20 Jun 2010

FIESTA KELANTAN: UMNO DERHAKA PADA PEMANGKU SULTAN KELANTAN? FAKTA ATAU AUTA?


Mc ada terbaca dalam blog pencacai Pakatan Haram, Perosak Rakyat, hasil tangan Tulang Babi yang membuat fitnah secara terbuka mengenai Fiesta Kelantan 2010. Ni la orang kata bodoh tak boleh diajar. Bila tak tahu tu bukan nak bertanya, main serbu je. Tambahan pula tuduhan si bonggok tu buat kata UMNO derhaka kepada Pemangku Sultan Kelantan adalah tidak benar sama sekali. Tuduhan itu adalah fitnah yang paling besar dan tanpa bukti yang kukuh.

Untuk mengesahkan cerita sebenarnya, Mc cuba sms blogger Pisau yang masih berada di Fiesta. Tambahan pula Pisau masih lagi bersama dengan pihak penganjur dan akan mendedahkan bukti dan fakta sebenar tentang apa yang terjadi disana. Mengikut apa yang Mc dapat dari Pisau, memang benar dalam aturcara majlis dikatakan Ds Najib yang akan merasmikan majlis tersebut. Hakikat sebenarnya, Pemangku Sultan yang akan merasmikannya.

Ceritanya begini, semasa perasmian Ds Najib dan Pemangku Sultan akan naik ke pentas bersama dan Ds Najib akan serahkan 'Mock Up" Wau Bulan kepada Pemangku Sultan untuk rasmikan majlis. Bukan Ds Najib yang akan rasmikan majlis. Ini adalah rancangan yang dibuat oleh pihak penganjur dan pada hari perasmian berkenaan Mc dimaklumkan Ds Najib akan mengadap bertemu Sultan dan Pemangku Sultan sebelah pagi dan petang. Takde apa yang derhakanya, puak pencacai Pas ni saja nak spin isu ni.

Nak tahu kenapa mereka rampas banner pihak penganjur? Disebabkan dibanner tu ada muka Ds Najib, puak-puak Pas ni kalau tengok muka Ds Najib sekarang ni mau boleh kena histeria. Sememangnya banner tu perlu diletakan muka Ds Najib dan Pemangku Sultan. Tapi jika diletakkan muka pemangku Sultan bukankah itu tujuan tidak beradap? Tujuan promosi dengan meletakan muka Pemangku Sultan, itu salah disisi undang-undang.

Lagi satu, N.ajis ada mengatakan dalam perjanjian pertama dengan pihak penganjur Fiesta akan membenarkan N.ajis berucap. Mana ada! Semua ini dusta semata-mata. Pembohong besar! Dia yang syok sendiri nak berucap. Bila orang tak bagi mulalah dia melenting mengamuk dan suruh beruk-beruk Pas yang lain pulaukan fiesta tersebut.

Kalau dah memang dasar pembohong, buka mulut sikit je dah pasti banyak yang dibohongnya. Agaknya dalam 100 perkataan, 110 perkataan tak boleh pakai. Wahai la Pas Kelantan, kenapa a dengki benar kamu kepada orang yang nak berjaya. Kamu katakan UMNO ni jahat la apa la, sebenarnya Pas ni perangai buruk macam dajal. Teruk Bebenor!
Bila dah sabotaj, jadi la macam ni, klik sini

MctHeory:
Sejak kawan dengan Dap, Pas dah makin kejam!

1 ulasan:

McTheory berkata...

Ops. . sory, geng perosak rakyat tu bukan tulang babi, tapi topeng berak. . ala. . dua2 pun sama juga. . babun juga.