Ahad, 20 Jun 2010

GEMPAR!! NYAWA PENDUDUK TAMAN MEDAN DALAM BAHAYA!



Anjing liar! Ya.. itu ancaman yang paling bahaya bagi penduduk Taman Medan. Mc tak tahu anjing yang selalu bersepah berkeliaran kat taman ni ada tuan atau tidak, tapi pihak berkuasa perlu mengambil tindakan segera. Mc ada risik-risik tanya penduduk setempat mengenai hal ini, mengikut maklumat yang Mc dapat telah ada laporan dibuat kepada pihak berkuasa, cuma belum ada tindakan yang diambil.

Belum ada tindakan diambil. Ulang sekali lagi, BELUM ADA TINDAKAN DIAMBIL! Wei! nak tunggu sampai bila? sampai ada orang nak kena baham, baru nak mengelabah ambil tindakan ke. Ini bukan isu politik, ini isu setempat, ini isu keselamatan. Mc cuma menyalurkan apa yang patut disalurkan. Minta tolong rakan-rakan blogger yang mana sudi mainkan isu ini supaya pihak berwajib sedar dan nampak.



Bila malam anjing-anjing ni dok menyalak sampai kepagi. Dah macam cerita seram la pula. Bersahut-sahut, kadang-kadang gaduh sesama sendiri. Kita yang tengok ni pun naik seram. Kang silap-silap kita yang kena terkam. Takkan la benda macam ni pun pihak berwajib tak boleh nampak? Nak suh report, dah report, bila nak bergerak? Takkan nak tunggu kena sepak?

Kalau tak percaya, pergi Taman Medan pada waktu petang dan malam. Bersepah anjing-anjing liar. Port anjing dok berkumpul pula, dekat dengan taman permainan kanak-kanak. Takkan nak tunggu anjing baham budak baru nak gabra? Hal ini bukan main-main. Sila ambil tindakan dengan secepat mungkin. Kalau dah malas nak buat kerja, berhenti kerja, kasi orang lain. Banyak lagi orang yang dok cari kerja. Jangan makan gaji buta!


P/s: Mana pergi agaknya YB Taman Medan ni?? Tak perasaan ke??

MctHeory:
Blog ini cuma sampaikan apa yang patut! Thats All!

2 ulasan:

Wake UP! berkata...

Tu semua mungkin sebab tindakan tak bertanggungjawab bekas pemilik anjing yang tidak menjaga haiwan peliharaan dan membiarkan anjing mereka berkeliaran sehingga menjadi anjing liar.

Ini satu lagi tindakan kiasu kaum yang ultra kiasu.

Mungkin PBT patut menembak mati semua anjing liar yang mengancam keselamatan penduduk.

Hak asasi manusia patut lebih diutamakan dari hak asasi anjing liar yang membahayakan keselamatan manusia.

Tanpa Nama berkata...

Cina lepas anjing jahat dekat situ sebab nak kasi orang Melayu Kg Medan lari dari situ.

Dulu Melayu gaduh sam India kononnya kat situ. Lepas je anjing banyak2 kat situ nanti Melayu lari lahhh ... apa susah.

Sikit lagi depa kan lepas anjing2 gila pulak kat Kg Baru, KL. Melayu akan lari dari bandar. Itu yang mereka mahu, kan?. Raja Nong Cik dan Drs Sulaiman, siap parang.