Selasa, 29 Jun 2010

GOSTAN: KALIMAH ALLAH HAK KRISTIAN - ANWAR IBRAHIM

Tengok dulu video ni, kemudian baca artikel dibawah:



MctHeory:
Sesumpah berupakan manusia sedang mempertahankan kenyataannya yang menyokong orang bukan Islam boleh menggunakan Kalimah Allah dalam kitab Bible. Apa punya turr.. Sedangkan Ustaz Harun Din sendiri mengatakan bahawa, siapa yang menyokong Kristian dalam hal Kalimah Allah ni dia sudah kufur dan menyesatkan.

"Mana-mana umat Islam yang menyokong keputusan Mahkamah Tinggi membenarkan penggunaan kalimah 'Allah' dalam akhbar mingguan Herald-The Catholic Weekly dalam penerbitannya boleh membawa kepada kekufuran.

Menyokong kepada sesuatu perkara yang salah di sisi Islam juga secara tidak langsung boleh menyebabkan berlakunya kekufuran dan syirik. Saya menyeru kepada sahabat-sahabat saya supaya mempertimbangkan semula pendirian mereka. Kalau kita sokong perkara yang kufur, kita pun secara tak langsung akan kufur sama.

Saya kesal terhadap beberapa penulis blog termasuk di kalangan beberapa pemimpin parti-parti politik tertentu yang menyatakan sokongan mereka kepada keputusan berkenaan. Saya harapkan orang-orang ini boleh bersatu pandangan, memanglah setiap orang itu ada kebebasan bersuara.

Kalau hal politik memanglah ada banyak pandangan, tapi kalau hal agama, kita perlu balik kepada kaedah agama. Kalau kita berpuas hati dengan perkara yang syirik ia akan membawa kepada kekufuran".*
- Ustaz Harun Din.

MctHeory:
Nampak sangat fatwa ni amat sesuai dan kena pada anwar. Sememangnya anwar ni dah jauh dari kufur dan dah terlebih sesat dah.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

JGN LUPE BROO..SI WALLY & YG SEWAKTU DGNNYA TU PUN SAME GAK..MASTER OF KUFURUUUUNNN!!!..PRO OF THE PELINGKUP AGAMA! KEHKEHKEH