Rabu, 30 Jun 2010

NIK AZIZ SINDIR ULAMA UMNO!


Nampaknya puak-puak wahabi Pas seperti UlarMak Nik Aziz masih lagi tidak berpuas hati dengan kemasukkan 40 Ulama muda kedalam parti UMNO. Entah kenapa puak-puak Pas ini seperti berdengki atau takut fenomena Ulama menyertai UMNO akan terteruskan. Nik Aziz membuat kenyataan didalam blognya memandang sinis terhadap ulama yang menyertai UMNO dan bersimpati terhadap mereka.

Kata-kata Nik Aziz:
“Pimpinan UMNO pada hemat saya gagal atau langsung tidak mahu memahami ayat al-Quran. Jika masih ada golongan ulama yang berminat mahu berada di dalam kubang UMNO, saya hanya mampu bersimpati,” katanya dipetik dalam blognya

Tentang kenyataan Nik Aziz tu, Mc pun dah malas nak mengulas. Pembaca boleh baca mengenai pendapat dan teori Mc mengenai kesan kemasukkan Ulama Muda kedalam UMNO. Maka terjadi juga kesan sampingan terutamanya kepada Pas. Nak baca klik link tersebut!

Ulamak Kasi Pas tinggal Papan Tanda

Lagi Ulama Dijangka Masuk UMNO

Takutkah UMNO Kepada Pas

UMNO Kelantan Dekati Ulama Muda

P/s: Sekurang-kurangnya Ulama memilih UMNO dan bukan Pas. Pas pula semakin ramai tok-tok sami menyertainya. Bagus la tu, lepas ni ada jawatan Ketua SAMI Pas untuk Buddha pula.


MctHeory:
Sudah dalam jangkaan, Pas akan mengecam dan terus memberi tekanan kepada golongan Ulama supaya tidak menyertai UMNO. Ini cara orang TAKDAK Telur!




4 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Inilah pandangan dari pemikiran ulama-ulama khawarij dalam PAS....apa nak heran.....

Tanpa Nama berkata...

mursyidolll am sami untuk siam..... bergembiralah pas... nikajis tuduh ulama umno adalah ulama sekular.... satu kenyataan tidak beradap kerana merendah-rendahkan dan mengaibkan orang lain... kita boleh hormat orang yang menjaga tutur kata kerana tutur kata akan mencerminkan peribadi dan ilmu seseorang.... tapi nampaknya pas hamPAS..... taikkkkkkkkkkkk....

lord ried berkata...

ALOO BEWAK MC MELAYU TERMELIA DI DONIA.........

WAHABI SESAT KA......SABIT TU LA PARTI BEWAK PILIH AHLI SUNAH WALJAMAAH....SAMPAI LA NI PARTI BEWAK TADAK SESAT KALU PUN MEMBELAKANGKAN KURAN DAN SUNAH.

BEWAK MC LEBIH YAKIN PARTI BEWAK ADALAH SATU DARIPADA 73 PUAK. DI MANA SATU PUAK(puak parti bewak) MASYUK SORGA. ATAIH KEYAKINAN ITU LA LULIH JADI DAN TOGOK AYAQ SETAN TAKPA BAGI PARTI BEWAK.

LURUIHNYA PARTI BEWAK YANG BERTERASKAN KORAN DAN SUNNAH.....SAMPAI TAK MAW DEBAT PASAI TU....SABIK DEPA TAW PARTI BEWAK NI PALING MENEPATI KEHENDAK ISLAM.

TENGOK LA SEMAH KATIK TU...TAK PAKAI TUTUP PALA PON TAKPA SABIK ALLAH DAH REDHA NGAN PARTI BEWAK.

TAM MAU WAT MAI KOMEN2 AKU HAK LEIN KE?

he he he
gurau ngan spinners mabok taik.

Ashley Ahmed berkata...

Salam All,

lord reid,

aku rasa mubarak yang tak dijemput tu pi join sebab dia ingat nak dapat keja jadi Ustaz Jqaf kot kan kan kan he he he.