Isnin, 19 Julai 2010

APABILA MUFTI PUN DIHINA OLEH PUAK PAS!



Apa la nak jadi dengan puak pakatan haram ni. Apabila mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria dihina dan dicaci oleh puak-puak Pas. Masuk kat blog pencacai PR, tengok la apa yang mereka komen mengenai kenyataan Ts Harussani yang mengatakan ada pihak wakil dari UMNO dan Pas datang berjumpa dengan beliau untuk membincangkan perpaduan diantara dua parti politik Melayu itu.

Kemudian Ts Harussani mengeluarkan lagi kenyataan mengenai nasib orang melayu yang akan hilang kuasa pada PRU kelak, jika masih lagi tidak bersatu. Ini adalah nasihat dari seorang Mufti yang tidak mahu melihat anak bangsanya merempat dibumi sendiri. Apakah salah kenyataan Ts Harussani? Yang peliknya, puak pembangkang, melihat semua ini sebagai satu helah dari UMNO yang mereka anggap mengunakan Ts Harussani sebagai orang tengah bagi menyelamatkan UMNO.

Pelbagai tohmahan dan cacian oleh puak Pakatan termasuk Pas sendiri menghentam Ts Harussani. Mereka menganggap beliau sebagai Mufti Ejen UMNO, Mufti berat sebelah dan bermacam lagi tuduhan yang mereka beri kepada beliau. Setahu Mc, Ts Harussani tidak terikat dengan mana-mana parti politik pun. Beliau berjijak dibumi yang nyata, semua keputusan dan kenyataannya itu, dibuat atas penilaiannya sendiri. UMNO langsung tidak terbabit dengan beliau.

Apa yang dituduh oleh puak Pas dan Pakatan adalah tidak benar dan dusta sama sekali. Mc faham, sebagai tokoh agama yang sayangkan Agama dan bangsanya. Beliau cuma mahu kaum melayu berwaspada. Jika kaum melayu bersatu, pastinya kaum melayu akan jadi lebih kuat dari semua kaum yang lain. Dengan fenomena sekarang, adalah tidak mustahil melayu boleh merempat di bumi sendiri nanti.

Puak Pakatan dan Pas ni, mana nak terima pendapat Mufti lain. Bagi mereka Ulama yang tidak masuk Pas tu, Ulama tu tak betul. Kalau ada Ulama atau Mufti yang bagi nasihat tentang kesalahan mereka, mereka akan anggap Ulama atau Mufti terbabit, ejen UMNO atau diupah oleh kerajaan pusat. Mereka hanya percaya Ulama dalam Pas saja, cuba kalau kenyataan yang dikeluarkan oleh N.ajis, pasti mereka akan telan segalanya bulat-bulat.

Mc dah kata, kalau Pas tak mahu perpaduan, pegi mampus la kat Pas. UMNO boleh bergerak sendiri. Cuma UMNO perlu sedarkan melayu yang tak sedar diri dalam UMNO tu dulu, baru boleh kita sedarkan melayu yang lain pulak.

MctHeory:
Biarkan Pas terjun dengan babik-babiknya! Biarkan biarkan

15 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Inilah bahananya bila ulama-ulama palsu yang menggunakan agama untuk menghitamkan pemikiran umat demi kepentingan diri.....

Tanpa Nama berkata...

Ameno la babik! bodoh punya blogger! korang hamba yahudi, dok bela apco tak sudah!

j3bat berkata...

Contoh ajaran PAS,seperti mamat mangkuk di atas. Menghina org tak tentu pasal.

Dah berbuih org bagi penerangan pasal APCO tapi tak paham-paham, mamat yg dok melutut kat yahudi juga dipuja.

Suruh sekolah agaknya lari, sebab tu jadi camni.

Tanpa Nama berkata...

tak sudah2 dengan APCO nye puak2 PR ni..yg ketua diorg terang2 barua Yahudi tak nampak pulak? mmg mata dan hati diorg ni dah tertutup gamaknye..

SOKONG BN TAPI UNDI PR berkata...

ISH..ISH..ISH..ISH...CIANNYA MUFTI UMNO NIH...DAH LAH TU, PAS KATA DIA PEMBOHONG PULAK...CIAAANNNNYAAAA...HIK..HIK..HIK!!!

YG MUFTI PERAK NI BISING2 NAK BERSATU DGN PAS WAT APA?..UMNO TAK BISING PUN...LBH BAIK TUAN MUFTI PERBETULKAN UMNO DULU..SEBAB UMNO ROSAKLAH MAKA MELAYU JAHANAM SEKRANG NI...

YANG TUAN MUFTI NI KEPOH2 NAK AJAK PAS SAHAJA BERSATU WAT APANYA? BUKANKAH MOLEK DIAJAK SEKALI PKR...BUKANKAH DLM PKR ADA ORG MELAYU, PEMIMPIN MELAYU...KENAPA HANYA PELAWA PAS SAHAJA? MUSYKIL PLAK KITA...

KENAPA UMNO MINTA TUAN MUFTI NI SAMPAIKAN HAJAT UMNO SENDIRI NAK BERSATU..?SEPATUTNYA UMNO GUNAKANLAH ULAMAK MUDA TERSOHOR ITU UNTUK MENGAJAK PAS KRN INILSH MASANYA UTK ULAMAK MUDA INI BERKHIDMAT UTK UMNO...BILA LAGI NAK ACAH2 MAIN POLITIK...TAK KE MALU TUAN MUFTI BILA PEMIMPIN PAS MENGELUARKAN KENYATAAN YG PAS TIDAK PERNAH MENGHANTAR WAKILNYA JUMPA TUAN MUFTI UTK BERBINCANG PASAL MELAYU...TAK MALU KE DITUDUH PEMBOHONG...!!! KALAU ADA ORG ITU SILA TUNJUKKAN !!!

KENAPA TUAN MUFTI BERIYA2 SGT NAK BERPADU DGN PAS..DULU MASA PAS TAK SEKUAT KINI, TUAN MUFTI DAN UMNO PANDANG PUN TAK PADA PAS!!!

BAIK MELAYU BERSATU ATAU TAK BERSATU, KEHIDUPAN RAKYAT YG SENAG BERTAMBAH KAYA DAN YG SUSAH TETAP MISKIN PAPA KEDANA KERANA HAK2 KITA KHUSUSNYA ORG MELAYU NAK HIDUP MAKMUR SEJAHTERA SUDAH TIDAK DIJAMIN LAGI KERANA KOS KEHIDUPAN AMAT2 MEMBEBANKAN TAMBAHAN KENAIKAN KOS BARANGAN...BERSATU BOLEH MENJAMIN KE BARANG2 DAN KOS HIDUP TAK NAIK?...BOLEH KE TUAN MUFTI?....

HARAP TUAN MUFTI BERADA DI DLM RAHMATNYA...SEKADAR PANDANGAN!!!

Tanpa Nama berkata...

Dok apco2x, pastu tambah sket dgn umngok2x...Ti ja la modal dia.

Ketua dia tu dok palam punggok!!!

Dasar bongok x buleh nk ajaq!!!

Kpala dok sumbat dgn taik dengaq hak ularsemak paih dok ajaq! Dok kena kencing dgn raja botak alam putaq. Mmg padan la jd mengkarung hanggok. Dengar ceramah bohong mat sabuq smpai jd ghoplah sakit tengkuk2 dok hanggok!

Asai org agama x masuk pi dok belah dia maka bubuh la nama mcm2!!! - ulama terompah kayu la, x abih belajaq la, ulama celupla... Yg dia tu tahap terompah jamban.

Perangai mcm akaq ghumbia! Xdak pekdah langsung!

Otakzcyber berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

TAKBUR...itulah yang ada pada PAS. Tiap2 hari menyalak hudud tapi hubungan sesama Islam diketepikan. Memandang orang yg menasihatkan pada kebaikan sebagai musuh.

PAS tiada nilai2 pekerti dan budi bahasa yang baik...dari atas sampai bawah. Nilai silaturahim dah hilang.

Otakzcyber berkata...

Apo kurang nya dengan MAMAT sesat ni, 2 X 5 jer....
http://www.youtube.com/watch_popup?v=-4pbKAbbCas&vq=medium

Tanpa Nama berkata...

to Tanpa Nama...kalau Anwar aljuburi n konco2nya tu percaya adanya ALLAH,kau suruh dia minta pertolongan ngan ALLAH depan KAABAH tu dgn sepenuh hatinya mengatakan dirinya teraniaya,ini tak dimintanya pertolongan dari puak yang mengamalkan SODOMI dan direstui oleh ulamak PENIPU N.AJIS.UMAT ISLAM wajib memohon pertolongan dari ALLAH.Lainlah kalau orang tu nama n bin bunyi je islam,tapi sebenar pengikut DAJAL.Guna akal berfikir secara logik,jangan guna emosi membabi disamping termakan syarahan2 ulamak PENIPU PARTI AJARAN SESAT.

Tanpa Nama berkata...

Bila sket masa dulu... Bila TS harussani bercakap pasai gejala murtad, pluralisme, islam liberal bukan main lagi barua2 paih nie dok sanjung dia. Ulama sejati, mufti yg disayangi. Sebabnya semua org tau... Depa nk wat modal utk baham kerajaan terutama Kjaan perak masa tue yg diperintah BN. Aleh2 bila TS harussani bercakap pasai kebimbangan dia... Dituduhnya ejen sbg ejen umno, digelar dgn kata2 kesat, dituduh sesat sbb depa dok oikir depa aja yg betoi. DIMANA MARUAH KAMU WAHAI ORG2 YG X SEDAQ DIRi???

Tanpa Nama berkata...

pengikut aljuburi mmg cam ni.

lord ried berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..KEHKEHKEH TU DIAA LOK REED SUDA BWK GENG 606 DIA DAAA. SEKEPALE DGN WALLY SLIPOR YG DH JATUH CINTAN DGN LKS & SON. TIDOR SEBANTAL, MIMPI LAIN2. BIASAK LA BROO..SPESIS MENTAL MELAYU OTAK KEMETOT. LBEY SYGKAN KOMUNIS DRP BANGSA SENDIRI. NK SOH UMNO TUKA DASAR TP SENDIRI PUNYE DASAR PUN DH MASUK KE DASAR LAUT!..HARKK PTUIHH! KEHKEHKEH

JGN MARAA LOK!..GURAU2 JEK HUHUHU >|D

Tanpa Nama berkata...

Tu dia... 'Loklak reid' dh mai. Mcm biasa, dgn segala merapu caca merba dia.

Hehehe... Saja ja... Nk gurau dgn puak-puak setan gondol aka puak raja botak rambut takdaq. Perut besaq dk pera dgn mat saleh London.