Sabtu, 21 Ogos 2010

APA BEZANYA PAS P.PINANG DENGAN PAS SELANGOR? Takde Bezanya, sama-sama bengap!

Di Selangor orang PAS dok sibuk bangga kononnya mereka berjaya mensabotaj program PM Najib Razak yang berbuka puasa berhampiran kawasan masjid As Salam Taman Seri Manja baru-baru ini.Mereka bangga kerana berjaya menghalang program tersebut yang pada awalnya mahu di adakan di Masjid Nurul Ehsan di kawasan PJS juga.Bersorak mereka bila mereka mendakwa berjaya menyekat majlis dari digunakan sebagai gelanggang politik.

Walahal apa yang berlaku adalah program berbuka puasa bersama PM dan diadakan diperkarangan Apartment Permaisuri Permai.Berhampiran masjid tersebut jugalah didirikan khemah untuk rakyat bersua muka dengan pemimpin no 1 negara.Di kawasan perkarangan apartment tersebut jugalah diadakan majlis penyerahan sumbangan kepada mereka yang memerlukan.Tidak wujud sebarang masalah pada program tersebut dan masjid tersebut juga hanya digunakan sebagai tempat menunaikan solat maghrib, isyak dan juga tarawih.Apa yang orang PAS banggakan? Program tersebut tidak diadakan di dalam masjid!!




Dalam sibuk membanggakan diri, PAS menerima tamparan bila nama khalifah junjungan mereka Saidina Lim Guan Eng didoakan kesejahteraannya menggantikan nama Yang Di pertuan Agong. Apa kejadah mereka mendokan kafir keparat ini? Apa yang si kafir keparat ini telah lakukan sampai orang PAS lupa diri? Adakah kerena sifat gilakan kuasa tergamak membelakangkan institusi beraja yang menjadi salah satu tunjang perpaduan orang Melayu? Aku malas membicarakan tentang perpaduan sebab aku tau PAS lebih suka perpaduan dengan orang kafir daripada orang Islam.Sudah jelas PAS sudah semakin terpesong hanya kerana gilakan kuasa hingga lupa kepada dasar perjuangan mereka.

Walaupun begitu aku berteima kasih kepada pak imam yang begitau mengkagumi khalifah junjungan beliau sehingga mendoakan kesejahteraannya.Aku harap janganlah nanti kubur pak imam tersebut dikencing anak cucu sendiri andai mereka tahu yang tok nenek mereka pernah mendoakan kesejahteraan manusia yang sedang cuba menghancurkan hak keistimewaan Bangsa Melayu.

Ada juga unsur-unsur mencuba menutup taik yang berbau oleh orang-orang PAS dengan menafikan perkara tersebut.Siapa yang kita perlu percaya? Orang PAS ataupun jemaah yang hadir? Orang PAS memberi kenyataan kerana mahu menyelamatkan maruah parti dan pemimpin mereka tetapi jemaah yang hadir memberi kenyataan terhadap perkara yg betul terjadi. PAS mendoakan khalifah mereka kerana takut kehilangan kuasa tetapi jemaah hadir adakah kerana mahu bersama-sama mendoakan kafir keparat tersebut? Aku yakin jawapannya ialah TIDAK. Mereka hadir untuk menunaikan tanggungjawap sebagai seorang Islam tetapi dihidangkan dengan retorik politik kotor parti yang terkenal sebagai barua kepada DAP .Perlukah kita percaya kepada orang yang berkopiah putih dengan logo bulan hijau dikepala tetapi mendoakan orang kafir hanya kerana kuasa?

Kepada orang PAS Selangor, jangan nanti didoakan kesejahteraan Ronnie Liu dan memohon agar roh TBH diletakkan dikalangan orang beriman. Aku berkeyakinan penuh perkara ini boleh terjadi andai ada tanda-tanda bahawa PAS tidak diperlukan didalam Kerajaan Pakatan Selangor.Inilah sifat orang-orang PAS sekarang..

Sumber Kita Gempur

MctHeory:
Jangan pulak, ada khutbah di Selangor yang menyebut nama Ronnie Liu pulak sudah la!..

2 ulasan:

Bingai @ Bangang berkata...

Bila PAS Selangor nak buat tahlil untuk TBH?

Khalid Samad nak bagi tanah lagi besar pada Carlsberg. Hasan Ali kata tanah dah tak da. Nak buat Makam Pahlawan untuk TBH ada kot?

Aku Yang Bingai
Cina Mulakan Perdagangan Dengan Yuan Berbanding Ringgit di Tendang Terajang

Tanpa Nama berkata...

tuan...
dh naik bosan nk ckp ttg BAHLUL2 PAS ni. apalah yg boleh dibanggakan mereka2 yg dh sesat lg menyesatkan. dh xde jati diri dan jauh terpesong dlm kegilaan pemimpin2 mereka yg GILA KUASA.

si so call Tok Guru Nik Aziz tu jawaplah di mahsyar nnt apa yg dia dh rosakkan akidah penyokong2nya. klaulah islam membenarkan dipijak kubur nik aziz tu, akan sy pijak kerana keegoan dan keangkuhannya yg merosakkan agama dan negara...