Ahad, 22 Ogos 2010

BULAN RAMADHAN UMNO MEMBERI DERMA, TAPI PAS PULAK KUTIP DERMA 'PAU' RAKYAT!

DS Najib sedang sampaikan sumbangannya.



Pas pula tak sudah-sudah menderma untuk poketnya.


Dalam kita sedang beribadat untuk menambah pahala, golongan yang lagi satu tue, sedang bercadang mengunakan bulan Ramadhan ini sebagai bulan menambahkan pendapatan poket mereka. UMNO menganjurkan majlis berbuka puasa di sana -sini untuk berbudi pada rakyat. Tapi Pas pulak nak berbuka puasa pun kena bayar rm25. Kononnya untuk tabung jihad, ini bukan kali pertama Pas buat macam ni.  Sudah banyak kali Pas menganjurkan majlis berbuka Puasa berbayar, tak ikhlas betul.

Itu hari Dr lo lo, menganjurkan majlis berbuka puasa serta tazkirah dari N.ajis yang dikenakan bayaran, kiranya pemimpin Pas ni betul-betul mengunakan kesempatan bulan amal ibadat ni dengan mengutip wang ke? Nak baca klik sini. Kesian ahlul-ahlul Pas yang digunakan oleh pemimpin mereka untuk menambahkan pendapatan. Kutip derma sana kutip derma sini, tiba-tiba yang dikutipnya banyak, tapi hasilnya pakai sendiri. Harap-harap jangan jadi macam tu la ye. Kenapa la ahlul Pas boleh tak sedar bahawa mereka sedang ditipu. Aduh laa...

P/s: Dah banyak kali dengar wang derma pas hilang begitu saja.


MctHeory:
Teruk seksanya kalau makan duit yang kutipan derma, jawabla di akhirat nanti.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dulu Pas kata UMNO Terengganu dok rok cetong... Tapi PAS ceramah selalu tadoh Cetong( Pau duit Rakyat )...

hangkedee berkata...

Derma bukan rasuah!setiap kali ceramah kutip derma jihad!hilang derma mamali tak tau jihad!BLa.....membangun bersama isle?????

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..SELAMA NI PUAK SESAT PARTAI PISS DR DULU SAMPAI LA SKANG SRONOK PAU RAKYAT ATAS NAMA BERJIHAD. TAK KIRE LA SAMA ADA BERCERAMAH ATAU TUJUN LAIN. KONON2NYE DUIT TU AKAN MEMBAWA KEBERKATAN DLM PERJUANGAN MEREKA. TPKLU BERCERAMAH PENUH DGN CACI MAKI BERKAT SGT KER DUIT YG DIORANG KUTIP TU?. MAKA TERNGANGE LA ORG2 YG KENE PAU OLEH MEREKA DISEBABKAN TERDESAK NAK DPTKAN SYURGA SEPERTI YG DI JANJIKAN. KEHKEHKEH >|D

akmy berkata...

Inilah yang menyebabkan perjuangan pas seolah-olah tidak berkat dan semakin menyimpang. Duit derma yang diambil dan guna pakai, kadang-kadang jatuh dibawah takrif harta anak yatim. Contohnya derma memali. Setiap kali semasa ceramah di seluruh negara selepas peristiwa memali, diumumkan hendak mengutip derma jihad untuk syuhada memali. Maka berdermalah mereka yang hadir ceramah, ada yang bagi duit, rantai emas, gelang dan sebagainya, sebagai sokongan kepada waris syuhada memali. Dan tidak pernah lupa, diumumkan jumlah kutipan yang berjaya dikumpul. Tetapi apabila timbul masalah hendak membantu waris memali, pemimpin pas berlepas tangan dengan begitu mudah dengan mengatakan, kutipan hanya dibuat di madrasah memali sahaja. Kemanakah kutipan derma atas nama syuhada memali, berupa wang ringgit dan barang kemas itu, disalurkan? Apa jadi dengan kutipan derma jihad syuhada memali yang dibuat di Selangor, Terengganu, Kelantan, Kedah dan lain-lain. Yang pasti duit itu telah menjadi hak waris syuhada memali berupa balu dan anak yatim. Bagi pejuang Islam yang sedia bermegah menerima penghormatan bergelar tuan guru, ustaz dan ustazah, tentu sekali sedar mengenai hukum memakan harta anak yatim. Janganlah dalam soal ini pun hendak menyalahkan pihak lain. Hisablah diri atau pihak sendiri kenapa hati pemimpin pas begitu keras terhadap orang Islam, sedangkan dengan mudah memuliakan kafir harbi dap, sehingga sanggup didoakan dalam khutbah jumaat. Selagi jumlah derma itu tidak dikembalikan kepada yang berhak, maka selama-lamanya pemimpin dan ahli pas akan menanggung akibat.

Ular Menyusur Akar berkata...

Tu sebab ahlul pas begitu mencintai PAS hingga ke hati kerana mereka membayar saham kedalam kegiatan parti. Mana yang hilang dah kira halal. Saham tetap saham. Tak macam puak juak UMNO yang asyik pau parti.

agbr47: Tertanya-tanya kenapa ahlul pas begitu taksyub kepada parti.

Tanpa Nama berkata...

Bulan ramadhan ni org berlumba2 beribadat dgn menderma/sedekah jd apa salahnya pungut derma utk buat buka puasa. Nak adakan sesuatu majlis kena guna duit bro, UMNO xpelah ramai yg nak bg derma. Ahli2 PAS derma dgn ikhlas, jika pemimpinnya menyeleweng jawablah diakhirat besok. Pemimpin2 UMNO mmg suka bg derma/zakat tp duit tu dari mana?Saya yg berkecimpung dlm bidang pembinaan ni tahulah serba sedikit dr mana dtgnya duit tu..rasanya org UMNO pun tahu...diam je la janji masyukkk!!

Pikir2lah sendiri