Khamis, 19 Ogos 2010

EKONOMI NEGARA BERKEMBANG 8.9 PERATUS! Mahfuz Omar Pakar Ekonomi Negara Tak Nak Komen Apa-Apa ke?


Ekonomi Malaysia berkembang pada kadar 8.9 peratus dalam suku kedua 2010 dipacu permintaan domestik dan luaran yang kukuh.

Bank Negara Malaysia (BNM) berkata, dengan perkembangan itu, keluaran dalam negara kasar (KDNK) bagi enam bulan pertama tahun ini mencatat pertumbuhan pada kadar 9.5 peratus, selepas mencatat pertumbuhan 10.1 peratus pada suku pertama tahun ini.

Pencapaian itu mencerminkan ekonomi Malaysia dalam landasan kukuh untuk mencatat pertumbuhan tinggi melebihi 6.0 peratus bagi keseluruhan tahun ini.

Kesan krisis kewangan global 2008-2009 menyaksikan ekonomi Malaysia menguncup sepanjang sembilan bulan pertama tahun lalu, sebelum kembali pulih dengan mencatat pertumbuhan 4.5 peratus pada suku keempat 2009. - Malaysia Instinct

Selalunya juru komen pasal ekonomi negara, si Prof Mahfuz Bean tu akan bersuara bila ada berita seperti ini. Kenapa kali ini beliau Pro Mahfuz Bean tu bertindak sebaliknya. Beliau lebih suka mendiamkan diri pula. Adakah selepas menunjukkan kebodohannya dengan memberi 'komen sesat' pasal FDI negara dan beliau dihentam teruk menyebabkan beliau insaf dan mengambil langkah yang jarang diambil. Iaitu mendiamkan diri.

Ataupun tahap berita kali ini amatlah 'tinggi' hingga sukar diserap oleh capaian otak beliau. Cuma kali ini Prof Mahfuz Bean bertindak amat bijak apabila mendiamkan diri. Satu Kemajuan untuk beliau. Tahniah!

MctHeory:
Pernah dengar tak bila orang kata, ko menyanyi sedap, TAPI bila ko tak menyanyi LAGI SEDAP!

4 ulasan:

Lord Garam berkata...

hehehe....dia skolah dulu pun tak amik ekonomi. rasanyer eja ekonomi pun tak pandai meniru banyak.

Tanpa Nama berkata...

silap2 ekonomi asas pun dia taktau bro..kehkeh

hangkedee berkata...

Matpot ni dulu belajar kat U mana ek pandai nak mampus.Tapi jangan ikut nanti mampus.Ini lah cakap pandai tapi bikin wa tak sekolah maaaa

Gerakan Timur berkata...

Mahfuz akan berkata Kerajaan Najib memberi fakta songsang untuk bohong rakyat. Cakap dia juga yang betul kerna sumber mereka lebih berintergriti laksana dr. porntip punk jambul..hehehehe..