Jumaat, 20 Ogos 2010

FITNAH! BANGSA LAIN TAK HENTI-HENTI FITNAH HAK BUMIPUTRA!


Membaca kenyataan Chua Soi Lek baru-baru ini membuatkan darah setiap orang melayu mendidih. Kesimpulan yang kita boleh buat ialah, bangsa lain nak hak yang sama rata dengan orang melayu. Itu masa sekarang... bayangkan apa yang akan jadi pada tahun-tahun yang mendatang.

Sekarang kita sudah dapat melihat, MCA, Gerakan dan juga MIC sudah berani menyentuh hak keistimewaan orang melayu ini. Tak payahlah kita sebut DAP dan PAS kerana mereka ini juga akan menghancurkan hak keistimewaan orang melayu. FITNAH yang berterusan terhadap kepimpinan negara yang diterajui oleh UMNO terus tabur. Masing-masing dengan cara mereka membakar semangat penyokong mereka.


Selama ini, adakah hak keistimewaan orang melayu ini membuatkan bangsa lain merempat tak dapat nak mencari rezeki? Saya bagi contoh, katalah kalau satu syarikat bumiputra dapat projek buat jambatan bernilai RM100 juta. Kalau di tolak keuntungan dalam 20%, maka syarikat bumiputra tersebut dapat RM20 juta. Yang lainnya :
1) Simen - ambil dengan cina
2) Batu - ambil dengan cina
3) Sewa mesin jengkaut dan lain-lain mesin - ambil dengan cina
4) Besi - ambil dengan cina
5) Tar - ambil dengan cina/india

Ini hanyalah contoh yang ringkas sahaja. Boleh
dikatakan semuanya dapat kepada bangsa lain. Adakah memberi projek kepada syarikat bumiputra ini memiskinkan bangsa lain? Saya tidak mempertikaikan rezeki untuk bangsa lain, tapi harus di ingat, sekiranya semua bangsa adalah sama, maka melayu akan terpinggir terus dari bumi Tanah Melayu ini. Mungkin 50 tahun akan datang, ia dipanggil TANAH CINDIA dan bukan lagi Tanah Melayu.

Sumber Aku Anti Fitnah

P/s: Walaupun penerangan yang ringkas, mudah kita untuk memahaminya. Tambahan lagi kalau otaknya cuma setaraf Mahfuz Bean.

MctHeory:
Tak sudah-sudah melayu yang disalahkan. Nasib orang Melayu, dimaki dibumi sendiri.

1 ulasan:

alehkayong™ berkata...

inilah kejayaan mereka jom kita bersatu halang mereka.