Ahad, 8 Ogos 2010

TUNKU ABDUL AZIZ, SIAPAKAH ORANG INI? APABILA MELAYU TAK SEDAR DIA PUN MELAYU!


Naib Pengerusi Kebangsaan DAP, Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim bangkit mempertahankan rakan sePARTI dengannya Tony Pua. Kata Tunku Aziz ni orang melayu tidak sepatutnya mendapat diskaun untuk membeli hartanah mewah. Kiranya dia kata Diskaun 7% untuk membeli hartanah mewah yang berharga rm500,000 keatas patut di mansuhkan.
"Adalah jelas mereka yang digelar pemimpin Umno ini mempunyai fahaman sifar ataupun terhad, berhubung perlembagaan persekutuan kerana seboleh mungkin yang saya cuba, saya gagal mencari sebarang peruntukan dalam perlembagaan yang mengatakan bahawa Melayu atau bumiputera perlu diberikan hak untuk mendapat diskaun bagi membeli hartanah.
Yang pasti, perlembagaan persekutuan tidak memperuntukkan bahawa Melayu berhak mendapatkan diskaun untuk membeli hartanah mewah yang bernilai jutaan ringgit, kata Abdul Aziz".
- sambung baca sini

Sebelum kita hentam dia, kita kena tengok latar belakang dia dulu. Siapa agaknya makhluk Allah yang tak sedar diri ni? Mc percaya tak ramai orang yang kenal dengan dia ni.

Serba sedikit mengenai Tunku Aziz yang Mc dapat cari.
- Tunku Abdul Aziz pernah memegang jawatan tinggi di pelbagai organisasi swasta dan awam di Malaysia,   Hong Kong dan United Kingdom.
- Dia juga pernah menjadi presiden Persatuan Transparensi dan Integriti Malaysia, Pengarah Kumpulan Sime Darby Bhd dan kini sebagai penulis kolum mingguan untuk akhbar berbahasa Cina, Sin Chew Daily.
- Kononnya dia ni penentang terbesar amalan rasuah dan korupsi dalam pentadbiran.
- Dia juga kata, dia masuk Dap disebabkan parti ini takde rasuah dan tak rasis macam parti lain.

Untuk pengetahuan pembaca, dulu mamat ni juga yang dok kempen ajak orang melayu masuk Dap. Tak percaya? baca sini. Kali ni setelah sekian lama menyepi, Mamat ni bersuara lagi, mungkin disuruh oleh sekutu-sekutunya untuk membela Tony Pua kot. Cuma kali ini dia agak terlebih sikit sebab berani mempertikaikan hak orang melayu. Memang la diskaun untuk hartanah mewah ni nampak macam tak penting untuk orang melayu, tetapi ia termaktub dalam hak-hak istimewa. Kenapa itu pun nak kacau?

Mula-mula kacau diskaun untuk hartanah mewah, lama kelamaan? Habis semua keistimewaan hak bumiputra dipertikaikan nanti. Sejarah mengajar kita beb, dulu minta warganegara, lepas dah dapat. Satu per satu mereka tuntut hak mereka kepada kerajaan. Satu persatu, hak keistimewaan orang melayu dipertikaikan. Kalau kita terus biarkan ia berlaku, apa akan jadi kelak? Dalam apa cara sekalipun, kita kena bangkit mempertahankan HAK kita!.

Makhluk Allah yang berbangsa melayu seperti Tunku Aziz ni, usah kita pedulikan. Lantak dia la dia nak kata apa pun. Dia pun tak betul lagi mau tegur orang. Orang melayu masuk Dap ni serupa belot dengan bangsa sendiri la. Sebab dasar Dap sendiri pun kita tahu untuk tentang hak melayu. Katanya pilih masuk Dap sebab Dap ni parti bersih. Betul ke? dia sendiri bila masuk pun dapat pangkat SENATOR dan Naib Pengerusi Kebangsaan. Kalau betul-betul ikhlas diri nak masuk parti, takkan dapat jawatan sebesar tu?

Ini lah yang susah bila melayu dah tak sedar diri dia pun melayu. Ini melayu golongan 'free thinker' macam RPK dan Harris Ibrahim kot. Jenis yang boleh makan 'bah kut teh' tapi dok kata halal. Melayu macam ni, patut campak je dalam lombong! he he he. .

MctHeory:
Tengok muka pun tak seropa melayu. Jenis pengkhianat bangsa!

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ni melayu makan babik ni. jenih hatiperut kelam tahap gila babik ni.

Tanpa Nama berkata...

ini macam MELAYU nik ajis suka ni

wali terompah berkata...

melayu gila ponkoq, melayu makan babi, melayu juai melayu, melayu main agama puuyooo... macam2 ada skang.. malaysia boleh..

Tanpa Nama berkata...

Org macam ni kalau mati, bangkainya biar cina yg uruskan.

abuzarzainal berkata...

Ini cakap orang yang berkedudukan. Lucutkan semua keistimewaan dia dan lihat la bagaimana dia terpekik-pekik meminta bantuan 'hak melayu'.

Tanpa Nama berkata...

Salam..
Cuba selidiki latarbelakang beliau. Khabarnya beliau ni asal bukan Melayu tp keturunan Cina. diambil sbg anak angkat saja...

Tanpa Nama berkata...

akmy5181912@yahoo...
Tunku Abdul Aziz ni adalah hasil pengajaran dan pembetulan yang DAP Perak alami akibat gagal menjadi Menteri Besar kerana undang-undang tubuh kata MB mestilah "melayu dan Islam". DAP memang tak suka Nizar (dari PAS) dan pada awalnya telah arahkan memboikot majlis perlantikan MB. Aziz ni dibawa masuk DAP bila DAP menjangka DUN Perak akan dibubar untuk pilihanraya negeri semula, dimana DAP merasakan boleh menang seperti pru12, dengan aziz menggantikan ADUN DAP yang keluar parti. Kalau sememangnya menjadi seperti harapan DAP, maka aziz inilah calon MB DAP kerana dia melayu dan Islam. Tak perlu lagi kepada Nizar kerana dia dari PAS dan hanya ada 6 kerusi sahaja. Aziz juga juga merupakan sandaran untuk jawatan di peringkat nasional, andainya PR menguasai Parlimen. Jika DAP dapat majoriti seperti sekarang, aziz boleh memenuhi jenama "melayu" yang diperlukan untuk jawatan Timbalan Perdana Menteri, bahkan jawatan PM itu sendiri. Dengan nasib anwar ditangan DAP (karpal) dalam kes di mahkamah dan kelihatan tiada kesungguhan untuk memenangkan Anwar (cuma tunggu dekat pru13), maka DAP mempunyai sebab kuat untuk meletakkan calon sendiri menjadi PM iaitu aziz. Sebab itu aziz dilantik menjadi naib presiden DAP dan senator, dalam pru13 nanti, pasti akan bertanding parlimen. Sementara itu, para pemimpin PAS telah begitu lemah digula-gulakan DAP, hanya dengan kafir harbi itu memetik al-Quran, hadis dan membaca bismillah. Tapi dengar kata bukan setakat gula-gula bahkan mercedes habuannya agar PAS tidak bekerjasama dengan umno di perak. DAP telah berjaya menjajah pemikiran pemimpin PAS bahawa perjuangan Islam memerlukan kebenaran kafir dalam menegakkan hukum Islam. Sebabitu, telah beberapa sesi parlimen, tiada langsung pejuang Islam PAS membawa apa-apa usul untuk memertabatkan Islam, sekurang-kurangnya negara Islam yang macammana yang PAS akan buat sekiranya PR menang PRU13. Pemimpin PAS terbuai lena dengan dodoi DAP tanpa menyedari semakin ramai pengikut yang keluar dari arus politik PAS kerana para pemimpin PAS tidak lagi sensitif dengan perjuangan Islam. Islam hanya menjadi hujah di bibir untuk merendahkan keislaman orang Islam lain. Hayatilah tulisan Dr Ridhuan Tee kerana beliau lebih tahu kaumnya sendiri, tetapi rela dicaci maki demi Islam.

Tanpa Nama berkata...

Cara main jalan belakang..mula2 potong rumah mewah..lepas tu potong semua, lepastu buang rezab..

sikit2 lama2 jali bukit..

Pasal makan babi, todi dll..nik najis uruskan..pakai aje serban salam nik najis settel.

Tanpa Nama berkata...

melayu yang suka mempertikaikan hak orang melayu, kita jangan mengaku dia adalah dari bangsa melayu, andaikata kita ditakdirkan berperang, maka melayu jenis macam ini kita penggal saja kepala mereka, dan potong beberapa bahagian badan..

psstt..kerana harta dunia, melayu sanggup menjadi pengkhianat bangsanya sendiri