Rabu, 22 September 2010

PENANG!! APABILA MAJLIS SYURA KHIANAT DAN DERHAKA TITAH YDP AGONG!


Majlis syura yang ditubuhkan oleh kerajaan sosialis DAP di Pulau Pinang benar benar telah melangkaui kuasa Majlis Agama Islam. Ahli yang menerima watikah daripada Guan Eng ketua menteri paling celaka dalam sejarah negeri mula menunjukkan belang.

Pengkhianat Islam dan derhaka kepada titah YDP Agong terdiri daripada 8 orang ahli PAS dan 7 orang lagi bukan berlatar belakangkan politik.

Lapan orang wakil PAS Negeri dilantik menggangotai majlis itu yang diletakan di bawah kelolaan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang, Haji Abdul Malek Abul Kasim.

Mereka yang menerima watikah perlantikan daripada Guan Eng ialah dua orang Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri,Ustaz Taqiudin Hamzah dan Rosidi Husain, Yang Dipertua PAS Kawasan Tasek Gelugor, Ustaz Khalid Man, bekas Ketua Dewan Ulama PAS negeri, Ustaz Mazani Abdullah, Ketua dan Setiausaha Dewan Ulama PAS negeri, Ustaz Soid
Mohd Amin dan Ustaz Suhaimi Abdullah, Ketua Dewan Muslimat PAS negeri dan kawasan Bayan Baru , Ustazah Rahmah Md Isa dan Puan Asnah Hashim.

Cerdik pandai Isle PAS ini membuat keputusan lebih bermotifkan politik malah tindakan mereka ini bagaikan lebih bijak daripada alim ulama .Majlis Syura negeri Pulau Pinang telah memutuskan kalimah Allah juga boleh digunakan oleh bukan Islam.

Majlis Fatwa Pulau Pinang telah pun mengeluarkan fatwa pengunaan kalimah Allah dan 40 perkataan suci lain adalah dilarang kepada bukan Islam selaras keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang sudah diperkenankan oleh YDP Agong.

Kerajaan negeri dan Exco Agama Pulau Pinang YB Malik Itik telah memarahi mufti negeri hanya tidak mengikut arahan kerajaan negeri Pulau Pinang.Nampak gayanya Majlis Syura lebih berkuasa dan mengatasi daripada Majlis Fatwa Kebangsaan.Malah mereka lebih berkuasa daripada YDP Agong.

Rakyat Pulau Pinang berdepan dengan gerembolan pengadai nama Allah bukan saja dari luar Majlis Agama,malah tindakan menubuhkan majlis syura untuk menetapkan fatwa sendiri sudah ke peringkat yang melampau.

Inilah yang dimahukan oleh Anwar dan gerembolan juak haprak khawarij PAS Erdorgan. Khalid James Samad pasti bersetuju dengan tindakan majlis syura yang mengadai nama Allah dan 40 nama yang digazetkan untuk umat Islam.

Sumber Pisau.Net

P/s: Inilah yang terjadi apabila Islam telah 'dipolitikkan'

MctHeory:
Pas memang anjing belaan Dap. Patuh pada arahan tuannya

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inilah masanya gunakan I.S.A pada pengkhianat ugama Islam. Tapi sayang KDN diterajui Kerismudin lembab dan tak ada 'TELOQ'.

Tanpa Nama berkata...

Agong nak buat apa pulak? Jom, kita rakyat nak tengok pulak!!

C L J berkata...

Nampak dah mula bergerak menentang Majlis Fatwa Kebangsaan dan Titah DYMM SPB YDP Agong.

Sebenarnya tak boleh dibiarkan berkembang perkara begitu kerana dipercayai mereka tidak akan berhenti setakat itu. Matlamat akhir mereka ialah kerajaan republik.