Rabu, 3 November 2010

GALAS!! PAS TERDESAK, BANNER DITURUNKAN, FLYERS DIBAKAR!!

Kenapa banyak perkara pelik yang berlaku dalam PRK Galas kali ini. Lepas satu cerita, muncul satu cerita lagi dalam PRK kali ini. Mula2 amanat Haji Hadi disuarakan semula, selepas tu N.ajis muncul dengan gaya ala supermannya mengkafirkan UMNO buat kali keberapa tah la, dah banyak kali dah. Kemudian si Harbi Kit Siang pula muncul sebagai 'barua' Pas untuk kafirkan UMNO, yang ni Mc terkejut jugak la, si kafir, meng'kafir'kan orang Islam yang lain..ini dah masuk dalam sejarah Tanah Melayu termoden ni.

Kemudian...muncul pulak N.ajis mengadakan majlis 'tertutup' untuk tok2 batin bagi berjumpa dengannya. N.ajis muncul lagi dengan watak 'superhero' apabila dengan rasa tidak bersalahnya, mengurniakan geran sijil 'palsu' pada penduduk kampung. Malah N.ajis dengan watak yang lebih berani dan daring, memberi rasuah terang2an kepada orang Asli.

Itu rumusan secara pendek, senang dibaca dan mudah difaham. Tapi bagi orang Pas dan puak Pakatan Haram, mesti takkan faham2 jugak.


Kini peristiwa pelik berlaku lagi apabila banner2 yang memedihkan mata orang Pas dan pakatan haram dengan selambanya diturunkan. Kata mereka itu banner 'provokasi'. Apa provoknya? itu banner mendedahkan kebenaran. Apa yang tak betulnya? Pas jual kalimah Allah, itu betul. Pas benarkan orang bukan Islam masuk rumah Allah, itu pun betul. Pas berkawan dengan Dap kafir harbi, itu pun betul. Apa yang provoknya?
flyers dibakar
contoh flyers yang dibakar
Sama juga dengan flyers yang dibakar oleh Pas. Semuanya hanya mendedahkan kebenaran yang perlu diketahui oleh rakyat di Galas. Apakah Pas takut tembelang mereka terbongkar? Apakah Pas takut penduduk kampung tahu perangai 'buruk' mereka diluar?

Keadaan politik Pas kini menunjukkan bahawa, Pas cakap lain, buat lain. Dibandar lain, dikampung pulak lain. Ini dipanggil politik ala sesumpah. Pas betul2 belajar dengan Anwar, dibandar Pas menjilat Dap. Di kampung pulak, Pas dianggap juara dalam segi agama. Pandai benar pemimpin Pas bermain akal dengan penduduk kampung. Kesian orang kampung kena tipu dengan Pas.

Sudahla tanah ditipu, bab agama pun ditipu, kini bab pendirian parti politik pun Pas menipu mereka lagi. Memang sah la.. Pas ni parti menipu, membohong dan memfitnah.

Wahai Pas, kalau berani bertarunglah cara gentlemen, janganla rosakkan banner dan bakar flyers. Kita tengok rakyat nak pilih siapa. Kebenaran harus didedahkan, burukkan harus dibongkar, baru orang tahu siapa Pas sebenarnya.

P/s: Superhero Pas, N.ajis pun dah tak laku kat sana.

Mctheory:
Pas dah takdak teloq, sudah kecut masuk dalam perut.

1 ulasan:

dino.yp@gmail.com berkata...

apsal bakar? takut ker?