Jumaat, 5 November 2010

PANAS!! KEKALAHAN DI GALAS! PETANDA NIK AZIZ PERLU BERUNDUR!


Apakah ini adalah petanda bahawa era kegemilangan 'superhero' Pas iaitu Tok Garu N.ajis sudah berakhir? Apakan kekalahan di Galas ini penentu setakat mana jawatan MB dan jawatan dalam parti yang ada pada N.ajis perlu dilepaskan. Mc meletakkan kekalahan Pas di Galas adalah disebabkan kesilapan N.ajis.

Kesilapan memilih calon, N.ajis tidak memilih calon tempatan yang disukai oleh Pas kawasan Galas, malah keputusan N.ajis memilih Dr Zulkifli yang sememangnya kontroversi dengan kisah peribadinya telah membuatkan Pas Galas kurang membantu jentera Pas yang lainnya berkempen. UMNO/BN sangat beruntung apabila Dr Zul gendut dilantikkan sebagai calon, banyak kelemahan beliau yang boleh UMNO/BN singkapkan, walaupun bukan secara terang-terangan tetapi kisah peribadi beliau juga sangat membantu kempen.

Kegagalan kerajaan negeri terhadap Ladang Rakyat. Merupakan kesilapan terbesar Pas dalam PRK kali ini. Ladang Rakyat merupakan BOM atom yang melumpuhkan terus jentera Pas dikawasan Lojing iaitu kawasan penempatan orang Asli. Walaupun Pas cuba mengambil hati dengan pelbagai cara, tetapi luka hati yang tertipu dengan kerajaan negeri menyebabkan orang Asli menyokong UMNO/BN. Kegagalan ladang Rakyat siapa perlu disalahkan? Pastinya kerajaan negeri, siapa pimpin kerajaan negeri Kelantan? Sudah semestinya N.ajis, maka N.ajis perlu bertanggung jawab dalam hal ini.

Pertikaian N.ajis dengan bekas pembantunya Ustaz Mohamad Nor Deris. Peristiwa itu sedikit sebanyak mengugatkan tentang hal 'kedewaan' N.ajis kepada rakyat Kelantan. Hal itu juga membongkarkan betapa N.ajis adalah orang biasa yang boleh melakukan kesilapan dan boleh juga dihamun jika membuat salah. Mengurangkan rasa hormat pada kekebalan N.ajis selama ini.

Rasuah pada saudara baru Orang Asli. Perkara ini merupakan perkara puncak yang menjadi senjata tajam UMNO/BN untuk merobek Pas di Galas. Serangan bertali arus jentera kempen BN terhadap Pas dengan mengunakan 'modal' N.ajis rasuah, sedikit sebanyak membantu rakyat mencuragai N.ajis lalu menafikan dengan mengundi UMNO/BN tanda sokongan dan tanda mereka tidak mempercayakan Pas lagi.

Sebab itulah Mc katakan pada semua bahawa N.ajis perlu disalahkan atas kekalahan Pas di Galas. N.ajis perlu berundur dan memberi peluang pada generasi muda menerajui Pas. Buat apa simpan lama2 jika hanya menyebabkan beban pada kerajaan dan parti. Duduk rumah jaga cucu sudah la.

Jangan sampai orang tak suka, baru sendiri rasa nak berundur. Undur la secara hormat dan bermaruah.

P/s: Superhero wali terompah jenama yang dah tak laku.

Mctheory:
Balik jaga cucu lagi baik la Pok Nik.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saya bukan lah penyokong nik aziz atau najib,tapi kadang2 kesian kat nik aziz nak buat kebaikkan pon x ada duit.samaada duit kerajaan pusat atau duit kerajaan kelantan...lain lah umno,boleh guna duit kerajaan...najib yg "pegang" kerajaan kan,

Tanpa Nama berkata...

memang patut nik aziz turun pangkat tapi mgkin dia tak jumpa penganti yg muka nya ada unsur "kesyurgaan"

anoi berkata...

mc.......anak bini sihat....jaga2 sikit ....tq